Založen: Feb 15, 2009 Příspěvky: 956 Bydliště: Soběslav
Zaslal: st červenec 07 2010, 19:47 Předmět: Jaký filtr do napájení?
Zdravím,
napsal jsem to do rubriky autorádio, i když nejde o rádio, ale o radiostanci a vlastně nejde ani o auto, ale o letadlo...
Každopádně bych potřeboval zapojení nějakého dobrého filtru do napájení stanice. Motor je totož dvoutakt a při vysílání je to katastrofa. Vyzkoušel jsem všeliký zapojení a zatím bez úspěchu.....
kdyby někdo řešil podobnej problém v "Trabantu", sem s ním.
Díky _________________ Poslední slova před smrtí - Tam není víc jak 12 voltů.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19607 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st červenec 07 2010, 20:22 Předmět:
Tady asi nebude rozhodující fakt, zda je motor dvou- nebo čtyřtakt, ale druh zapalování, a hlavně zdroj napájení palubní sítě. Máš tam nějaký akumulátor nebo se to pokoušíš živit přímo z dynama či alternátoru?
Založen: Feb 15, 2009 Příspěvky: 956 Bydliště: Soběslav
Zaslal: st červenec 07 2010, 20:28 Předmět:
Je tam Pb baterka dobíjená alternátorem. Motor je tříválec se vstřikováním, je to moderní motor. Ale jakmile nastartuje a zaklíčuje TRX tak na druhej straně je slyšet prakticky je zapalování. Ještě zkusím napájet toho ICOMa z extra baterky. _________________ Poslední slova před smrtí - Tam není víc jak 12 voltů.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19607 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st červenec 07 2010, 20:48 Předmět:
Takže napřed bych připojil Icoma přímo z kontaktů baterky (s kostrou, protože zřejmě slouží jako protiváha antény, bych ho spojil jen přes pár pikofaradů kondík) a koukal odrušit aspoň svíčky (uhlíkové kabely lze koupit na pumpě, svíčky s vestavěným odporem).
Protože rušení se ti může po napájení dostat tím, že se uplatní přechodové odpory a indukčnost přívodů, to se připojením přímo z akumulátoru vyloučí. Ovšem zrovna tak se může rušení od zapalování indukovat do nějaké smyčky v draku, tomu je nutné zabránit.
Ideální by bylo zjistit osciloskopem na napájení Icomu, jaký je charakter toho rušení a najít vhodné místo ukostření.
V další fázi to bude tlumivka v sérii s plusem a dobré blokování těsně na napájecích svorkách Icomu.
Založen: Feb 15, 2009 Příspěvky: 956 Bydliště: Soběslav
Zaslal: st červenec 07 2010, 20:50 Předmět:
Urcite to testnem primo na baterku, to jsem rikal hned. Jinak jsou na valcich vzdy dve svicky /je to leteckej motor/. kabely jsou ted nove a nic to neprineslo.... toz uvidime. A diky !!!!! _________________ Poslední slova před smrtí - Tam není víc jak 12 voltů.
Založen: Nov 26, 2006 Příspěvky: 570 Bydliště: Brumovice
Zaslal: st červenec 07 2010, 22:20 Předmět:
Pruchodkovej kondik predpokladam ze jsi pouzil co nejbliz Icoma, seriova idukcnost jak pravi Hill urcite , dimenzovama dle proudu pri zaklicovani,aby na ni nevznikal ubytek,prurez vodicu k od baterky musi byt taky dostatecny.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19607 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt červenec 08 2010, 7:21 Předmět:
Tam, řekl bych, bude problém s kostrou - Icom je nutné ukostřit co nejblíž na draka, do téhož uzlu přivést co nejkratší cestou mínus od akumulátoru. To by mělo eliminovat značnou část rušení jak od primáru zapalovacího okruhu, tak od alternátoru. Plus pak přes tlumivku a za ní elektrolyt aspoň 1mF/50V a paralelně k němu 470nF bezindukční svitek nebo keramiku. Případně tlumivku rozdělit na dvě a mezi nimi dát proti kostře transil tak na 20V.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18695 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt červenec 08 2010, 7:26 Předmět:
Nezlob se Hille , ale i jak máš výše , hlavně bych sledoval VN . Této problematice se věnovalo celé číslo modrého amára s douškou , že něco nelze odrušit nikdy . Byly to tak 70sátá léta a byl tam řešen každý kousek zvláště .
Jestli to ruší vysílání, tak může být problém v signálové cestě mikrofonu, očekával bych spíš rušení příjmu na citlivém vstupu.
Zkus prověřit jestli je mikrofonní kapsle ve stíněném krytu, jestli tam není nějaká elektretová vložka s předzesilovačem na vysoké impedanci a jak je stíněná šňůra od headsetu nebo co tam používáš. Taky zkus zaklíčovat vysílač s mikrofonním vstupem uzavřeným malým odporem na příslušných pinech. Plášť té radiostanice předpokládám je stíněný dobře, do obvodů modulátoru by zvenku nic lézt nemělo. Jestli to ruší i při oddělených zdrojích napájení, tak zkus se zaklíčovanou stanicí pohybovat vůči motoru, ev. citlivost stanice s mikrofonem na jiné zdroje rušení (piezozapalovač)
Založen: Feb 15, 2009 Příspěvky: 956 Bydliště: Soběslav
Zaslal: čt červenec 08 2010, 8:01 Předmět:
je tam ICOM A200. A mikrofony jsou pres intercom. Ale je prvada, ze to nemusi lezt po napajeni stanice. Ono je to z tim zkoušením těžký. Vždycky, když jsme to dělali, tak na letišti nikdo nebyl, aby nám zavysílal, a na airbandu máme jen poslouchátka. Ale každopádně si stěžuje že jeho slyšej blbě. Což jsme si potvrdili. Jdem na to v sobotu, tak dám vědět... DIKY MOC _________________ Poslední slova před smrtí - Tam není víc jak 12 voltů.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19607 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt červenec 08 2010, 12:07 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
Nezlob se Hille , ale i jak máš výše , hlavně bych sledoval VN . ...
Co bych se zlobil, o tom odrušení vn už jsem se přece zmínil taky. Že to může lézt přes nevalné stínění nf kablíků, to mě nenapadlo, ale rozhodně to možné je.
Založen: Feb 15, 2009 Příspěvky: 956 Bydliště: Soběslav
Zaslal: so červenec 10 2010, 10:55 Předmět:
Tak první výsledky.
V letadle je RDST Icom A200 a interkom Flightcom 403mc. Stanice má na spodku sdruženej konektor, kde je vše a interkom D25 cannona. Napájení bylo vyřešeno tak, že plus po klíčku šlo na pojistky a odtud na vypínač pro vysílačku. Z vypínače na konektor RDST a dále do intercomu.
Udělali jsme to, že jsme natáhli přímo od baterky + i - rovnou na stanici a do plusu těsně ke stanici jsme vřadili toroid s několika závity CuL.
První poslechová zkouška dopadla dobře, uvidíme jak se to bude chovat za provozu. JInak jsem našel zapojení toho interkomu a šel by udělat bypass aby se dala případně vyloučit celá modulační cesta.
Uvidíme... _________________ Poslední slova před smrtí - Tam není víc jak 12 voltů.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.