Zaslal: čt duben 01 2010, 19:12 Předmět: jednosmerny obvod z rezistormi
ahojte,potreboval by som pomoct z tymto obvodom,neviem ho vyriesit uz tri dni a tak pisem sem, vedla schemy su hodnoty rezistorov a pod nimi vysledky prudov a napeti .
Mne prud I1 vysiel 0.2A co naozaj malo vyjst 0.125A , aj simulator co mam ukazuje ze cez odpor R1 prechadza prud 0.125A ,aky je vzorec teda na vypocet tohto obvodu ked mne to nevychadza a skusal som vseliako kombinovat vzorec pre obpory? Za rady vopred moc dakujem ,ked budem vediet riesit el.obvody tak budem schopny radit na tejto stranke a pomozem ako aj vy mne . prikladam ako som riesil tento obvod ja a nevyslo to :
To aby tý školy radši nechal.
Vždyť už to má dost po lopatě.
Vypadá to, že ze žáků co si nedovedli poradit s jednoduchými školními úkoly a dávali je k řešení na internet už vyrostli učitelé kteří to žákům nedovedou vysvětlit.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18692 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá duben 02 2010, 6:11 Předmět:
S klidem se na mne zlobte , ale vzhledem k obsazení ZŠ a s jejich tisíce prázdninami , které mne při neustálém tlaku na mzdu značně s...ou , nepředpokládám , že povědomí o elektřině u absolventů je o mnoho větší než 0 . A poté když kantor výše si myslí , že má na co navázat , tak může vzniknout i tento příklad . Po pnějakých letech zkušeností si dovoluji tvrdit , že když by jste tento příklad zadali vyučeným elektrikářům po více než 5 letech praxe , tak více než 95% z nich to nespočítá ..... To se bude v menší míře týkat i absolventů SŠ , pokud nemá žák o problematiku vlastní zájem , je vše zbytečné a kolik jich takových je ?
Nezlobím se a nechtěl jsem se vás dotknout, pokud jste učitel. Myslím že tenhle dotaz je charakteristický pro stav našeho současného školství, základním počínaje a vysokým konče - dotaz je sice ze Slovenska, ale v Česku to není lepší.
Vyučení elektrikáři z praxe hlavně zpravidla za celou dobu nenarazí na tyhle školní případy, které musel vymýšlet od stolu nějaký školometský pablb... jinou tradiční hovadinou bývaly krychle z odporů s napájením v rozích.
To, že jsou matematické typy, které se vyžívají v převádění nad a pod zlomkovou čáru a v závorkách, případně v urputnějších případech v integrálech a derivacích, na věci nic nemění. Po elektrikářích z praxe se obyčejně chtějí jiné věci.
podle mého názoru...
tohle schéma je hovadina, ale žáci potřebují nějak pochopit, co to jsou seriově a paralelně řazené součástky a hlavně umět rozlišovat, co to je potenciál (napětí v libovolném bodě vůči zemi) a referenční potenciál a co to je napětí (rozdíl dvou potenciálů atd).
Setkávám se totiž, že ani borci-elektrikáři, co znám, tohle neznají a jejich znalosti vycházejí z "praxe"
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.