můžeš jít třeba na 3V, podle toho jak ti záleží na životnosti baterie. Mezi hloubkou vybíjení a počtem cyklů je nějaký +- lineární vztah. Důležité je nenechat baterii vybitou, ale vzápětí znovu nabít.
Povoloval jsi klíčem plus místo mínusu a opřel ses o kastli ?
Mal som ampermeter do 700 amper tak som to priamo napojil na plus a minus a v tom rana ako z dela a cely vrch z akumulatora odtrhlo aj tu rukovet co sa prenasa akumulator.To je ponaucenie jak merat kapacitu akumulatora.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7959 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: pá únor 19 2010, 6:55 Předmět:
Basic napsal(a):
Ale jak je možný že to explodovalo? Při zkratu jiskra zapálila vodík? Já myslel že je to zašpuntovaný a vodík může bejt jenom uvnitř článků
Důvod exploze jsem moc nezkoumal ale myslím si, že při zkratu došlo uvnitř k prudké reakci, rychlému a silnému zahřátí elektrolytu a pak expanzi a následnému roztržení pouzdra beterie. Efekt mohl klidně dovršit i výbuch vodíku. Jisker bylo okolo všude hafo. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá únor 19 2010, 8:43 Předmět:
On totiž ten PLYN, který se uvolňuje při elektrolýze vody, není jen vodík - ale je to směs vodíku s kyslíkem - a tato kombinace je jak známo opravdu snadno zápalná - a tedy nebezpečná. Proto hrozí výbuch třeba i při obyčejném nabíjení, pokud aku silně plynuje v málo větraném prostoru - a NĚCO tam vytvoří jiskru. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 22, 2006 Příspěvky: 431 Bydliště: Na soutoku Labe a Orlice
Zaslal: pá únor 19 2010, 12:09 Předmět:
Zažil jsem roztržení akumulátoru u vysokozdvyžnýho vozejku, kluk si na něm zvednul rám na formu, aby u toho nemusel klečet, a po chvilce svařování pěkná bomba, holt komu nebylo rady ....
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: pá únor 19 2010, 13:37 Předmět:
Ja som zažil pipinu, ktorá čosi kutila v motore auta, naraz švác, výbuch, biely oblak nad autom. Pipina zrejme skratovala aku, tomu vystrelil vrch a baba dostala so ksichtu kyselinovú sprchu. Hneď ju brali na pohotovosť, ako dopadla, som sa už nedozvedel... _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá únor 19 2010, 14:08 Předmět:
Venda napsal(a):
Zažil jsem roztržení akumulátoru u vysokozdvyžnýho vozejku, kluk si na něm zvednul rám na formu, aby u toho nemusel klečet, a po chvilce svařování pěkná bomba, holt komu nebylo rady ....
To měl ještě dobrý, včera údajně borec v královopolský zvedl paletu s trubkama dvěma háčkama místo předepsaných čtyř, jeden rupl a zasypalo ho to. Sice přežil, ale jen tak ze špitálu nevyleze.... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá únor 19 2010, 15:01 Předmět:
ZdenekHQ napsal(a):
...údajně borec v královopolský zvedl paletu s trubkama dvěma háčkama místo předepsaných čtyř, jeden rupl a zasypalo ho to. Sice přežil, ale jen tak ze špitálu nevyleze....
Když je někdo blbej... Jasnej kandidát na Darwin´s Award, co jinýho? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 08, 2010 Příspěvky: 495 Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Zaslal: pá únor 19 2010, 21:32 Předmět:
V záručním listu k akumulátoru VARTA píšou:
Zápalné jiskry mohou vzniknout také uvnitř akumulátoru, např. přerušením vodičů, které vedou elektrický proud, když je současně nízká hladina elektrolytu v akumulátoru.
Když už se tu rozjela debata o hermetických olověných baterích, tak toho využiju a vpasuju sem svůj dotaz:
V práci jsme začali používat olověné "ventilem řízené" hermetické gelové baterie (24V/400AH) Už kolikrát se nám stalo, že pokud se hluboce vybitá baterie připojí na nabíječku (speciálně na to vyráběná nabíječka od Froniusa, má i teplotní kompenzaci ) nabíječka je ignoruje (nebo vyhodí chybu).
Tak připojujeme na klasickou přenosnou starou autonabíječku (trafo diody).
Baterie připojená má velmi malý odběr. třebas kolem 0.5A, není problém, aby napětí na baterii bylo i kolem 40V. Pokud to takhle ponecháme několik hodin, nabíjecí proud postupně vzroste a napětí na baterii samozřejmě klesá. Pokud se pak připojí nabíječ Fronius, v průběhu dne vzroste proud až na 150A a baterie se konečně začne nabíjet tak, jak se má.
Stává se to i u normálních "lead Acid" 6V, nebo 12V gelových baterkách, co se používají buď v UPS, nebo kdekoliv jinde?
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18683 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: so únor 20 2010, 13:56 Předmět:
Mám za to , že by se PB nemělo hluboce vybíjet , jde o havarijní stav , a tak se nedivím , že takto nabíječka reaguje-považoval bych to za správnou reakci - havarijní stav = přítomnost obsluhy .
Pokud se vybitej aku nechá stát a pak se připojí na nabíječku, tak má velkej vnitřní odpor a při malým proudu vyletí napětí hodně nahoru....což nabíječka pozná a ignoruje je, protože tohle je chyba. Takže tímhle přístupem ty aku hodně rychle zrušíš - nevybíjej je tolik
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.