Zaslal: po únor 01 2010, 23:19 Předmět: Fiat Punto a topení
Ahoj zdravím všechny.
Dal jsem to sice i na Fiat fórum ale zde chodí spousta lidí jenž mají zkušenosti tak třeba bude schopen někdo poradit.
Už pár let vlastním Punto 60SX je to neuvěřitelné auto. Kterému stačí velmi málo.
Bohužel teď mělo jeden problém. Začala se tratit voda v nádržce chladče a uvnitř v kabině jsme měl něco jako parní saunu. Diagnóza byla rychlá. Vadný radiátor topení. Objednal jsme si tedy nový a za sobotu ho vyměnil. Samozřejmě jsem pak dolil směs a odvzdušnil topení. Průser však je, že to teď skoro netopí. Vzduch mi jde jen vlažný. Klapky jsou popřepínány OK. Hadice do topení horká. Z topení také horká. Před výměnou auto normálně topilo.
Jediné co mě napadá koupil jsem do něj topení Magneti Marelli - říkal jsem si je to ital. To co jsem vytáhl bylo Valeo.
Taktéž v Autokelly mi nabízeli na výběr VALEO -Magneti Marelli.
Je možné, že ta topení jsou nějak jinak uspořádána? Mají jiný tepelný výkon. Nebo jsem narazil jen na zmetek?
Docela jsem z toho nešťastný a jsem odhodlán to klidně vyměnit za jiné.
Jsem ve stavu ne moc lepším než kdybych ty hadice v motorovém prostoru jen propojil _________________ Internet - metla lidstva
S tým výkonom radiátora by som si hlavu nelámal, veľké rozdiely tam nie sú...pokiaľ píšeš, že je horúci na stopro, tak ničím iným ako klapkou zmiešavania vzduchu to byť nemôže, píšeš že vzduch ide vlažný - ak by bol upchatý, čo sa stáva dosť často, tak by mohol ísť vlažný vzduch, ale hadica späť do motora by nebola horúca, iba vlažná, je tam mechanická klapka alebo ovládaná motorčekom? Dúfam teda, že ten nový radiátor nemá menšie rozmery ako pôvodný, že by ho studený vzduch obtekal a spôsobil tak celkové ochladenie pretekajúceho vzduchu Pri terajších teplotách zaváži každá blbosť, stačí trošku pripchatý radiátor, alebo nedovierajúca klapka, a ten mínusový vzduch okamžite prudko zníži výkon kúrenia, dokonca aj ja na mojom aute cítim že slabšie kúri, pritom všetko je v poriadku, ale tiež som pred zimou riešil pripchatý radiátor, komplet som ho vypláchol tlakom vody z oboch strán, vyšlo odtiaľ dosť bordelu Ty ho máš ale nový tak hádam nebude pripchatý
Rozměry jsou samozřejmě stejné. Klapka je mechanická a jde vyloženě slyšet jak dorazí na konec. Tam bych také chybu nehledal. Prostě nevím. Vylučovací metodou jsem narazil jedině že tam bude něco špatně v radiátoru - přicpaný, špatně vylisovaný, nebo někdu kus nějakého plastu v něm. JInak opravdu nevím.
Když ráno jedu do práce tak na místě kde jsaem v těch 20C mrazech měl v autě teplo jsem tak maximálně schopný sundat rukavice aby se mi řídilo lépe. A "teplo" mám až tak po 25km. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Nov 26, 2005 Příspěvky: 1602 Bydliště: jizni cechy
Zaslal: út únor 02 2010, 7:52 Předmět:
Na podzim jsem menil radiator na lagune. Tim jak se vypustila voda a chvilku to prece jen trvalo tak tam vyschlo dost blaticka a po instalaci noveho radiatoru zima a to bylo nad nulou. Nakonec pomohl kamarad automechanik ktery ma zdroj na louh ze sodovkarny a proste cely system vcetne chladice proplachnul louhem. Humusu slo jako z rybnika, ale auto topi i chladi jako vino. Vycistil totiz i chladic. Akorat termostat to nevydrzel a dal se novy _________________ Radu dá ti každý dobrý přítel, ale málo který dá ti mouky pytel !!!
U punta je radiátor nahoře takže po odkroucení voda zmizla do nádobky. Tam je problém spíš se zavzdušněním. Navíc bych asi neměl horké hadice z a do radiátoru. Okruh to evidentně po odvzdušnění má. Taktéž když to povolím na sponě stříká voda. A ta tam musí být tlačena jedině čerpadlem - když je topení výše. Jediné co mě napadá že někde podfoukává studený vzduch - mohl se mi smeknout ten těsnící molitan - ale byl dost dobře nalepený - nebo je to topení šrot kde zapomněli dát přepážku aby to kolovalo. Fakt nevím _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18692 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út únor 02 2010, 13:34 Předmět:
Jestli je radiátor lamelový , není problém , aby byl ucpaný . Může Ti to protékat 2-3 lamelami a i zpětný tok je horký . Měl jsem též . Hadice tak i zpět horké , ale jinak zima . Jedině se dostat přímo na radiátor a šláhnout na celou plochu !
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: út únor 02 2010, 21:27 Předmět:
Kuchni ho ven a zapoj na horkou vodu z vodovodu. A když nebude hřát rovnoměrně celej, tak jim ho hoď na hlavu... I když tuším, že to nebude u Itala nic jednoduchýho... (mám Lancii)
No asi ho kuchnu ven. A koupím ten Valeo když už ta byl. Jak jsi naznačil je to mňamka ho dostat ven. Musí jít ven celá palubovka, včetně uložení volantu. S tím souvisí veškeré kabely atd.
Uzpán nebude. Zkoušel jsem ho dnes profouknout a jde to lehce. Navíc jsem starý tekoucí rozkuchal. Jsou tam průchozí trubky tak 8mm vnitřní průměr a v nich je stočený proužek plastu aby voda při průchodu rotovala. Takže by to musel být jo humus aby ho to ucpalo.
Když jsem to rozebral jde jedna řada trubek od přívodu dozadu tam je víko a prator a jde další řada dopředu k výstupu. Mezi vstupem a výstupem je jen plastová dělící překážka dosedající na gumu. Myslím že ten nový je zmetek a někde tam bude problém.
Topilo to do doby výměny. Vše na tom je mechanické. _________________ Internet - metla lidstva
Takže po nějaké době slídění na internetu jsem našel ePer tedy katalog dílů na Alfa, Fiat, Lancia. Který vyhledává díly přesně podel VIN auta.
Pak jsem měl číslo dílu, ale ve všech známých eshopech podle toho našel x náhrad.
Po nějaké době jsem narazil na http://www.pop-art.cz/ kde se dá vyhledávat podle čísel. Vyhodilo mi to pod tím číslem Radiátor topení punto originál. A pak že lze nahradit a asi další 4 repliky. Tak jsem objednal originál. A opravdu topí. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5244 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: po únor 15 2010, 7:51 Předmět:
trochu ot: zaujima ma kde sa dokaze v uzavretom topnom okruhu zobrat tolko bordelu...?? Raz som na praxi pomahal menit radiator na felde,to bol tiez riadny humus...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po únor 15 2010, 11:00 Předmět:
Keemo - žádný chladicí systém nelze udělat ideálně hermetický a jeho vnitřní povrchy nebudou nikdy ideálně inertní - stejně tak nebude inertní ani použité chladicí médium. Ta "sra.čka" jsou usazeniny, které vznikají vzájemnou chemickou reakcí chladicí kapaliny na bázi vody a vnitřním povrchem chladicího okruhu (podílí se na tom ještě spousta dalších látek - vzduch, protože objem v systému kolísá a vzduch se vytlačuje a zase přisává do expanzní nádoby; zbytkové minerály z vody, kterou kapalinu ředíš - nikdy není ideálně 100% čistá, občas v nouzi naleješ i vodu z kohoutku...)...
S tím vším počítají výrobci koncentrátů těch kapalin a přidávají do nich takové inhibitory, které udržují veškeré usazeniny NEPŘILEPENÉ ke stěnám - což znamená, že kolují systémem a usadí se tam, kde je nejpomalejší průtok - a hlavně jdou vypláchnout ven... Kdyby se tyto inhibitory nepřidávaly, veškeré usazeniny by se přilepily ke stěnám - kapalina by sice byla čistá, ale na stěnách by se vytvořily vrstvy úsad, značně zhoršující přenos tepla.
Co si vybereš v takovém případě - zasviněnou kapalinu, kterou musíš cca po 2 letech vyměnit, ale v autě přitom dobře fungují přenosy tepla, anebo čistou kapalinu a zároveň přehřívající se motor a netopící tpení? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.