Máte někdo zkusšenost s výměnou nefunkčních podsvětlovacích žárovek ovladačů topení u Škody Felicia, jak se k ním co nejjednodušeji dostat a co se má sundat? V tlačítkách na světla, mlhovky a varovná světla už jsem si je vyměnil, ale u topení jsem zatím nenašel žádný způsob, jak to nedestruktivne rozebrat.
Založen: Aug 20, 2004 Příspěvky: 2172 Bydliště: Brno-venkov
Zaslal: pá leden 15 2010, 13:38 Předmět:
Už jsem to dělal, a bylo to na půl dne! já kvůli tomu rozdělával celou palubovku. Pokud budeš postupovat podle návodu nahoře, tak si dej opravdu bacha abys neulomil zarážky na tom panelu. Žárovky jsou tam obyčejné T5.
Založen: Dec 30, 2006 Příspěvky: 47 Bydliště: Ludanice, Slovakia
Zaslal: pá leden 15 2010, 20:43 Předmět:
Osobne doporučujem malú úpravu. Rozbi žiarovku a do pôvodnej pätice daj vysokosvietivú LED s odporom,ide to veľmi pekne do toho vsadiť, keď úplne vykrátiš 1 vývod LED a tiež vývody odporu. Keďže žiarovky sú cínované, tak ak odstrániš starý cín, tak sa ti to potom bude dať krásne do pôvodnej p
tice namontovať.
Potom už len správne trafiť polaritu a máš vystaráno na 100 let.
Založen: Oct 12, 2005 Příspěvky: 995 Bydliště: Praha
Zaslal: so leden 16 2010, 11:36 Předmět:
Feltech: Do tlačítek už jsem ledky dal, normálně svítivé, i tak to svítí víc, než původní žárovky. Barevné plastové vrchlíky nad původními žárovkami jsem odstranil.
Založen: Aug 20, 2004 Příspěvky: 2172 Bydliště: Brno-venkov
Zaslal: so leden 16 2010, 11:44 Předmět:
Feltech napsal(a):
Osobne doporučujem malú úpravu. Rozbi žiarovku a do pôvodnej pätice daj vysokosvietivú LED s odporom,ide to veľmi pekne do toho vsadiť, keď úplne vykrátiš 1 vývod LED a tiež vývody odporu. Keďže žiarovky sú cínované, tak ak odstrániš starý cín, tak sa ti to potom bude dať krásne do pôvodnej p
tice namontovať.
Potom už len správne trafiť polaritu a máš vystaráno na 100 let.
Zdar.
Asi těžko kamaráde. Ty žárovky jsou v tzv. celoskleněném provedení, takže žádnou kovovou patici nemají. Pokud tam dá ledku tak bude mít maximálně mezi knoflíky dva světelné body a okolo nic. Je tam potřeba zdroj světla, který vyzařuje do stran, proto ty světlovody.
Žárovka tam patří tahle a kup kvalitní ať se ti nestane jako mě, že jedna po výměně přestala do týdne svítit.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34005 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so leden 16 2010, 11:57 Předmět:
Este odporucam skontrolovat stav baterie - ak je horsia, tak vymenit. Ked som auto kupil (nie je to Felicia), tak boli vselikde vypalene ziarovky a dost casto sa vypalovali dalsie. Pred rokom som menil bateriu (v zime uz tocila pomaly, navyse bola len 44Ah namiesto 60Ah) a odvtedy sa nevypalila ani jedna ziarovka.
Už jsem to dělal, a bylo to na půl dne! já kvůli tomu rozdělával celou palubovku. Pokud budeš postupovat podle návodu nahoře, tak si dej opravdu bacha abys neulomil zarážky na tom panelu. Žárovky jsou tam obyčejné T5.
Co si tam menil pol dna? Das dole krytku a ziarovky vies pekne vybrat.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7950 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: pá leden 22 2010, 6:52 Předmět:
Spotřebiče (žárovky) do auta nemůžou být na napětí 12V ale min 14V!! Při jízdě a dobíjení aku je v palubní síti 14,5V. Např. autorádia musí (by měla ) být konstruovaná na 18V. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 22 2010, 8:52 Předmět:
Miro, děláš jako bys byl dnešní - NOMINÁLNÍ NAPĚTÍ SÍTĚ AUTOMOBILU je opravdu 12 nebo 24V - a je to určené použitým olověným akumulátorem V KLIDU. To, že za chodu motoru je v síti až 14,5V nebo něco málo přes 28V je taky dáno tím akumulátorem - prostě jeho nabíjecí křivkou. Všichni normální výrobci s těmito fakty kalkulují a své výrobky dimenzují podle toho. Kdo to neudělá, pohoří. Taky výrobce alternátorů a nabíjecích soustav obecně na to musí myslet - vezměme si například Fóbije I, kolik těch jezdí "jednovokých" čili "na Žižku". Tam je situace zaviněná nevyhovující instalací, která produkuje takové špice, že odpalují i "há-sedmičky"... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.