Zdravim.Mam Opel Corsa B 1.5 d rok 1995,cize stary poctivy diesel.
Problem je,ze mi alternator pri vypnutom aute odobera stale prud cca.3A.Do aut sa moc nevyznam a preto sa chcem opytat,co je potrebne vymenit,por.kde moze byt zavada.Neviem ako je to zapojene,ale zrejme by mal byt alternator odpajany nejakym relatkom po vypnuti zapalovania???
Dakujem za pripadne postrehy a ak by mal niekto schemu od tohoto auticka,mohol by ma naviest ...
Tri ampére je nie zanedbateľný prúd, nehreje sa niečo na tom alternátore? Doska chladiča diód býva prístupná prstami zo zadnej strany. Bude ho treba rozobrať a odmerať. Azda niektorá z diód?
Založen: Nov 26, 2005 Příspěvky: 1602 Bydliště: jizni cechy
Zaslal: čt leden 21 2010, 17:27 Předmět:
Rozeber ho a najdes je tam. Jsou tam nalisovane. Jaky mas motor?? Myslim ze isuzu _________________ Radu dá ti každý dobrý přítel, ale málo který dá ti mouky pytel !!!
Nalisovane? No tak otazka potom asi znie, ci nie je potrebne vymenit cely alternator...Daju sa vymenit?-V zivote som nevidel rozobraty alternator z auta
Motor neviem aky je-mozem pozriet a napisem.
Založen: Nov 05, 2005 Příspěvky: 632 Bydliště: Liberec
Zaslal: čt leden 21 2010, 18:56 Předmět:
Diody se dají koupit jako náhradní díl, je důležité mít číslo alternátoru a jeho typ. Diody nezkoušej nahrazovat, životnost těchto oprav bývá od 5 sekund do 5 týdnů. Většinou je dobré vyměnit i regulátor s držákem uhlíků a vyměnit ložiska, pak máš v podstatě nový alternátor. Je vhodné před výměnou proměřit kotvu a stator.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: čt leden 21 2010, 18:58 Předmět:
Nie vždy sa dajú amatérsky vymeniť. Často sú "bodované" k vodičom statora. S odretými ušami (najmä dobrou spájkou) sa to dá nacínovať.
Merať diódy je možné iba po odpojení od vinutia statora.
Bežne sa predávajú celé usmerňovacie moduly k danému typu alternátora.
Pravděpodobně bude proražená některá ze 3 diod mezi jednotlivými vinutími statoru a akumulátorem. Touto proraženou diodou jde proud přes pomocný usměrňovač do regulátoru a dále do budícího vinutí. Ty 3A by tomu zhruba odpovídaly.
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1783 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: čt leden 21 2010, 20:14 Předmět:
Většinou je alternátor třífázový generátor s šestidiodovým usměrňovačem. někdy jsou diody napájené, někdy bodované. Jsou dva druhy (různě polované) jedny mají katodu na obalu a ty druhé mají katodu na drátovém vývodu. Takže jsou PLUSOVÉ A MÍNUSOVÉ. Zkus se podívat nebo zeptat po okolí jestli někdo nerepasuje alternátory. Teoreticky střelím od pasu by ses mohl vejít do 500,-
Většinou je dobré vyměnit i regulátor s držákem uhlíků a vyměnit ložiska, pak máš v podstatě nový alternátor. Je vhodné před výměnou proměřit kotvu a stator.
Regulator napetia co spominas je tzv.REGLER?Pretoze mam podozrenie,ze napetie v sieti auta je nestabilne-napr.rucicka palivomera si lieta podla vysky otacok .No ak by som mal alternator von z auta,tak by som ta pocuvol a urcite vymenil aj regler a loziska...
Poobzeram sa kolko by asi stali suciastky a kolko repas,ci ma zmysel sa s tym vobec hrat.Novy alternator stoji okolo 80£(ja zijem v UK) a auto pouzivam do prace,cize je to dost velka polozka...Veci si zhanam bezne z vrakoviska a mozno ze najlacnejsie bude vytiahnut cely alternator z ineho auta...Nic mi vsak nezruci,ze takyto alternator bude v poriadku.Preto by som najradsej zrepasoval tento moj a viem,ze bude vsetko OK.
K tomu meraniu-Pri akom napeti sa meria odpor vinuti a ake su ohmicke hodnoty?
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18695 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá leden 22 2010, 7:07 Předmět:
Hlavně popiš , jak jsi přišel na to , že ten proud teče do alternátoru . Pokud to bylo měřákem vloženým do vodiče připojení alternátoru na síť vozidla , tak OK . Regulátor je upevněn šrouby na tělese alternátoru (pokud je součástí alternátoru ). Pokud ho demontuješ a odběr spadne na nulu , pak by byla vadná dioda +bloku . Jinak nepíšeš , co dělá kontrolka dobíjení . Pokud by ten proud tekl do alternátoru jiným vodičem a po zapnutí klíčku , je alternátor v pořádku .
No meral som odber z baterie pri vypnutom stave,vybral som vsetky poistky a prud tam pretekal az do momentu ked som odpojil privod na alternator.Okrem hlavneho vodica,je na alternatore dalsi konektor(obsahuje cca.5 kontaktov) a ja neviem na co sluzi-zeby bol regler mimo alternator???
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18695 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne leden 24 2010, 14:09 Předmět:
U běžných typů alternátoru je demontáž vcelku jednoduchá . S tímto kombinovaným strojem jsem se ještě nesetkal -to na konci je čerpadlo na posilovač ? Jinak v alternátoru bývají plechové segmenty a v nich jsou ty výkonové diody upevněny . Když ten alternátor rozebereš , zjistíš že takové segmenty jsou dva . Jeden je ukostřen , ten je "mínusový" a druhý je spojen s výkonovým vývodem na aku . Tak na tomto bloku by měla být vadná dioda . Je to popsáno obecně a tak to platí . K čemu je ten konektor Ti neporadím .
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.