Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1783 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: st prosinec 30 2009, 22:00 Předmět:
Kamarád měl tohodle Čaučeska neboli jak je psáno výše "benzínový ožrala" Ten združený přepínač pod volantem byl styl rubikova kostka (zajímavé uspořádání). Jinak jeho stylem jízdy dělal dvakrát do roka spojku.
Založen: May 21, 2008 Příspěvky: 1416 Bydliště: near Liberec (JO70MT)
Zaslal: st prosinec 30 2009, 22:22 Předmět:
Ke všemu zmíněnému ještě jedna komplikace. Ekologická pokuta při nákupu takovéhoto vozítka, která je účtována při registraci vozidla, dosahuje dnes vzhledem k pořizovací ceně velice významné hodnoty až 10 tis. Kč.
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 2956 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: st prosinec 30 2009, 23:08 Předmět:
A, TAK DOSŤ!!! Kto má, čo, voči OLTCITU Mal som dva! Vážne, je to avetko, ktoré má blbú povesť, ale, ukážte mi auto,/podobných rozmerov/, do ktorého naložíte 5ks FUNAI 2000MKII, a dva malé GRUNDING 37" Pre vtipálkov: samozrejme, na JEDEN krát! Spotreba bola cca 7,1 litra na tratiach cez 100km. Na tzv. posunovačkách cca 3-6km cca 8,5 litrov. Ale, podobné to máte aj na súčastných autách. Základ bolo: vymieňať pravidelne rozvody a olej nedávať MADIT, ale zainvestovať o 5% viac do ,,bieleho" SHELLu. Vačky vydržali potom o 100%viac. Hrdza? Ktoré komoušské auto netrpelo? Je síce pravda, kolega si ho kúpil ešte za cca80.000Kčs, za dva mesiace šiel na dovolenku do Bulharska, tam si ho umyl v mori... a, za mesiac sa veľmi, veľmi, ale ozaj veľmi čudoval... /V roku 1988 sa ešte viac čudovali v Rakúsku, keď tam spolu s ním a s rodinou emigroval /Taktiež bol rozdiel, či v autíčku bol origoš motor od Citrónu, alebo Rumun. Citrón viac vydržal, spotreba nižšia cca o 1 litrík, ale, pri mrazoch problém naštartovať. Rumun zvládal mrazy O.K. Zbavil som sa ho 2/08, predal som ho za 3.000Sk, počernejšiemu spoluobčanovi, ktorý, keď za 3 dni prišiel na ňom po Veľký Techničák, /prehlásenie a tak pod./, zaparkoval pred mojím panelákom, /bývam na P/, pozrel som sa cez okno, a, zaplakal som... Tak vyglančené, napastované, naleštené to avetko som v živote nevidel. Ja som sa oň tak nestaral A tak teraz mám FORD FIESTU r.v. 98, naložím do nej oproti OLTCITU hovno, odkladací priestor: hovno, atď Na druhej strane, konečne môžem v aute počúvať rádio
A ešte jedno: Najväčší humor som zažíval pred zimou, keď ma kámoši upozorňovali, aby som si v chladiči nezabudol vymeňiť nemrznúcu kvapalinu. Ja som padal vždy do smiechu a musel som im vysvetlovať, že, na rozdiel od ich Škodoviek, VW, AUDI, BMW, atď, ja TENTO problém nemám....Vzduchom chladené... Mimochodom, v horúčavach, napr. zápcha v Prahe na magistrále okolo Múzea, ja bez problémov, Škodovky - para... A ďalej: na ktorom BMW, AUDI, MERCEDESE atď, atď, keď sa Vám napr. vymláti batéria, môžte štartovať ,,kľukou" Na ktorom aute Vám stačí mať v kufri: cievku, kondenzátor, sviečky, palivový filter, karburátor, silikónové lepidlo, kúsok drátu, izolačnú pásku, na to, aby ste si spojazdnili svojho ,,PLÍŽA" Všetko toto som časom použil. JA, MOTOROVÝ ANALFABET, som sa dokázal pohnúť ďalej a dôjsť do cieľa A môj najväčší zážitok bol, keď som mal deravý tlmič výfuku. Po diaľnici som švihal 150 v pohode, predbiehal slušákov na OCTÁVIACH, ktorí potom skoro havarovali... Mimochodom, vybrácie tohto vozítka sú veľké medzi 95-105km/hod. Akonáhle prejdete cez 115km/hod, autíčko je odrazu tiché, menej hluku, žiadne vybrácie.Záver: Na OLTCITA nedám dopustiť. Je to autíčko, s ktorým musí jeho majiteľ cítiť, žiť, a potom sa mu ten krásný trojdverák odvďačí...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 30 2009, 23:29 Předmět:
Třeba ty brzdové kotouče až u diferenciálu zase nejsou špatná věc - snižuje to neodpružené hmoty, 3dírová kola jsou ale zase třeba častá spíš u Renaultu než u Citroenu... Vzduchem chlazený motor taky není zase až taková nevýhoda, ale tam šlo hlavně o to, že měl mizernou (spíš žádnou) protikorozní úpravu kastle a mizernou přípravu směsi. Kdyby byl vstřikový, měl lepší regulaci chlazení (a tím i líp chlazené/mazané rozvody atd), líp vyřešenou přední nápravu a pozinkovanou kastli, bylo by to schopný vozítko. Jenže co mohl člověk chtít po polocikánech z Balkánu v půlce 80.let... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 02, 2007 Příspěvky: 717 Bydliště: Štatl
Zaslal: st prosinec 30 2009, 23:31 Předmět:
Já nechápu proč to ale dáváš za vinu jim když s konstrukcí nemají co dočinění? Je to od žabožroutů
Tím ale neříkám že sou rumuni super, ale to auto určitě jo _________________ Eletrika je sviňa, kope a neni vidět
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 2956 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: čt prosinec 31 2009, 0:37 Předmět:
,,EKKAR", si mi niečo pripomenul Mal som ,,Čaušecka" ešte iba asi mesiac, kúpeného za 11.000Sk /r.2000/ a bol som opravovať defekt v Dubnici n/V v areále Autoškoly. Dal som koleso na opravu tým magorom, medzi tím som zdvihol ,,zázrak" na zdvihák, vybral nahodenú rezezrvu a čakal... Za chvíľku sa začal obšmietať okolo jeden ,,Meter lomeno 30"/ , nervák, známy po okolí, podpaľujúcí autá atď....Chodil okolo môjho prvého ,,Rumunka", krúžil, spätkoval, potom zostal stáť s otvorenou hubou /zabudol som: to koleso bolo ľavé predné/. Čumel, čumel, stále čumel na časť prednej nápravy bez kolesa....krútil tou svojou ušatou holou hlavou, ja som začal mať strach: však, živnostník.... Potom sa na mňa otočil, ja pomaly kolabs , a on, superman cez BMW, AUDI, atď.., vyblafol na mňa:,, Ku.va, to nemá predné brzdy?"
P.S. Samozrejme, bol jeden problém. V prípade defektu alebo prezutia gúm, málo kde mali ,,nádstavec" na vyváženie kolies. To ten ,,trojuholník"...
P.S. Nie je krásne?: http://3.bp.blogspot.com/_UzkeQlAmUJE/SoKCRYJpWYI/AAAAAAAAASE/S2tFn8gvVnI/s400/oltcit1.jpg
Založen: Oct 12, 2005 Příspěvky: 995 Bydliště: Praha
Zaslal: čt prosinec 31 2009, 8:37 Předmět:
To jsem taky zíral, když jsem zjistil, že to nemá vpředu brzdy v kolech, ale na ose. Jak se asi musela tvářit osa, když někdo potřeboval prudce zabrzdit?
V době Oltcitů jsem měl Trabanta a myslím si, že to bylo konstrukčně vymakanější auto. A co se týče opravitelnosti na silnici, nemělo konkurenci, na většinu závad stačil kus drátu a kombinačky.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 31 2009, 13:09 Předmět:
Zadní brzdový kotouče až u převodovky mají i monoposty F1 - jak říkám, je to o snížení % neodpružené hmoty na vozidle.
Ono obecně vzato, dokud byl "ólcajt" nový, až na tu spotřebu to bylo docela dobré auto - což jsou ale všecka vozidla, dokud jsou nová... Jak se ale začal "sypat", byl z něj šrot daleko rychleji než ze šáde nebo fáčka, pocházejících ze stejné doby... V dnešní době už je možné vidět pouze nějakou opravdu zoufale čadící zdechlinu se zapečenými kroužky a podpálenými ventily, s karosérií ve stádiu těsně před totálním rozpadem, anebo opačně pečlivě opatrovaný kousek, v drtivé většině případů oživený origo francouzskými díly. První nemá ani cenu šrotu, druhého se majitel nebude chtít rozhodně zbavovat, protože takto se starat o auto znamená výhradně srdeční záležitost a předmět takové mánie se neprodává - ten se dá jedině vyženit nebo zdědit... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 21, 2008 Příspěvky: 466 Bydliště: Jižní Morava....
Zaslal: pá leden 15 2010, 23:59 Předmět:
myslim v jine jeho třidě je žigulik VAZ LADA my mněli v rodině 2 a tež to byl super vuz trochu žrout ale živej a tažne to bylo v zimě na prohrnute mokre silnicy nenamrzle na voziku 500 kg uhli no problem co se tyče pohodlnosti dost pohodlne na svou dobu ted mame fanouš škoda favorit papirově 1993 a myslim si že to byl krok vzad ale je fakt že je to taky nezmar chci vidět auto každodeně v provozu z minimalni udržbou 9 let jezdit nebyt technicke jezdil by dále ale pravda už je to potrhla plechovka ale pracant a službu uděla :
Založen: Oct 23, 2007 Příspěvky: 1531 Bydliště: u Mělníku
Zaslal: so leden 16 2010, 0:56 Předmět:
Killroy napsal(a):
Davidsev napsal(a):
Je mi 17, nemám love..
To je akorát. Oltcit je totiž auto na celý život - jak ho koupíš, už se ho nikdy nezbavíš.. Znáš tu pohádku o tom převozníkovi a vesle? Tak to je skoro to samé..
Založen: Sep 21, 2008 Příspěvky: 466 Bydliště: Jižní Morava....
Zaslal: ne únor 14 2010, 1:20 Předmět:
máme favorita papirově a motorově posledni verze 1994 a take nedam na to dopustit škoda že už je tak zhuntovany jinak bych si ho nechal ale toto už ma nejlepši roky za sebou vono buch vi kolik to ma naježděne dovoz rakousko ale jako studnice ND dilu bude ještě dobrej
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 14 2010, 15:07 Předmět:
Jo, to znám - já před pár měsíci přenechal rodičům Formana, taky papírově ´94, ale je to "přebouchávka" kusu ´91 dovezeného ze SRN. Takže nemá všechny věci, které měly ´94ky prodávané u nás, i když ty nejdůležitější ano - je to 50kW SPi motor 1289ccm s katalyzátorem a elektronikou k motoru BOSCH Monomotronic. Nemá ale ostřikovače světlometů a přístrojový štít + spínače pod volantem mají konektory shodné s těmi, které byly u nás prodávané ve "vzoru ´91". Z toho je vidět, jaká technika se u nás produkovala i po Plyšovém převratu výhradně pro vývoz - a čím se odlišovala od toho, co se mohlo prodávat u nás (v ´91 karburátory Pierburg Ecotronic s neřízeným katem...). Nicméně jsem ho kupoval po GO kastle v létě 2004 a se 123 000km na tachometru. O tom čísle si nedělám iluze, ale když jsem s ním jel naposledy začátkem prosince ´09, bylo na tachometru přes 178 000km... A měl jsem s ním jeden jediný problém - když odešla cívka startéru cestou na dovolenou a já týden startoval jen roztlačováním. Ale náhrada za "felinovou" Magnetonku s planetovou redukcí to vyléčila a celých těch 5 let jsem odjezdil určitě i díky tomu rychloběžnému startéru na původní baterku 44Ah, kterou jsem kupoval s ním. Jenže začal masivně reznout a aby byl zase v kondici, potřebovalo by to investici cca 40 000 - což rodinná rada neschválila i s odkazem na rostoucí požadavky rodinky na prostor a hlavně bezpečnost - a tak se vybíralo a vybralo novější, jinak bych v něm určitě jezdil minimálně ještě 5-6 let.
Takže si dovedu představit nostalgické vzpomínky na nějaký typ - kdyby to šlo a já na to měl finance + prostor, měl bych určitě někde v garáži pod plachtou a na špalkách (kvůli gumám a tlumičům) odloženou pětikvaltovou "šáde 135" - už jen kvůli těm jízdním vlastnostem, které jí v zimě dávalo uspořádání pohonu... A tak by se dalo mluvit o mnoha dalších značkách a typech - prostě vzpomínky a dojmy zrušit nejdou... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.