Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

PROBLÉM - Grunding WKC 5100 RDS

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hightower



Založen: Jan 05, 2008
Příspěvky: 15
Bydliště: Broumov (Královehradecký kraj)

PříspěvekZaslal: čt září 03 2009, 15:57    Předmět: PROBLÉM - Grunding WKC 5100 RDS Citovat

Dobrý den pánové,
potřeboval bych poradit ohledně tohoto rádia. Je to již dosti starý kousek, skoro bych řekl muzejní, ale přesto doufám, že se u někoho z Vás drobná rada pro mou maličkost najde. Toto rádio má v autě jeden známý, nedá se uvrtat do koupě nového, tak se pokouším sehnat někoho, kdo je opravdový fajnšmekr v oboru. Nu, jedná se o to, že při pouštění kazety se do reproduktorů dostává nějaký šum. Myslel jsem si, že by to mohlo být způsobené přívodem od baterie. Ono, samotné připojení rádia je dosti komplikované, protože šťáva jde nejdřív do rozvodné skříně a pak až teprve do rádia. Inu zkusil jsem rádio připojit novým vedením přímo na baterii, to je bohužel bez efektu, daný problém zůstává. Zajímavý úkaz je, když rádio vyndáte z jeho uložení v palubce, pak ruchy přestanou. Napadlo mě tedy, že by mohlo jít o jakési naindukování napětí na snímací hlavu v kazetovém přehrávači. Ovšem, je tu jedna otázečka. Kde se bere tak silné rušivé elektromagnetické pole? Z alternátoru to nebude, protože jsem ho zkusil odpojit za chodu a bylo to pořád stejné. Dospěl jsem tedy k názoru, že by na vině mohl být rozdělovač. Pořád mi ale není jasné, proč se rušení projevuje jen v době, kdy je rádio zasunuté v palubní desce. Předem Vám děkuji za odpověď.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12536

PříspěvekZaslal: čt září 03 2009, 16:09    Předmět: Citovat

Podobný jev může způsobovat dvojí zemění (kostření) při zasunutém autorádiu v desce a tím vzniklé proudové smyčky. Wink

p.s. Někdy to způsobuje i různé "kostření" reproduktorů. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34035
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt září 03 2009, 16:25    Předmět: Citovat

Priamo na bateriu si zapajal len + alebo aj -?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hightower



Založen: Jan 05, 2008
Příspěvky: 15
Bydliště: Broumov (Královehradecký kraj)

PříspěvekZaslal: čt září 03 2009, 16:26    Předmět: Citovat

Děkuji Vám za odpověď, ale podle mě by tento jev vznikal jak při poslech tuneru, tak i při poslechu kazety. Mě tento problém trápí jen při přehrávání kazety.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hightower



Založen: Jan 05, 2008
Příspěvky: 15
Bydliště: Broumov (Královehradecký kraj)

PříspěvekZaslal: čt září 03 2009, 16:27    Předmět: Citovat

Na baterii jsem připojil obě polarity.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19578
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: čt září 03 2009, 16:32    Předmět: Citovat

Jsou dvě možnosti:
1. zemní smyčka, která vznikne:
1.1 přívodem kostry na konektor z jednoho bodu a kontaktem skříňky rádia s něčím, co je ukostřené v jiném místě karosérie. Mezi těmito kostřicími body může vznikat úbytek napětí (například hvízdání alternátoru).
Odpomoc - zkusit zasunout rádio tak, aby se spolehlivě ničeho vodivého nedotýkalo.
2.1 teprve po připojení antény, která je po vyjmutí rádia z palubky odpojená. Je-li anténa odpojená, rušení zmizí.
Odpomoc: zkusit odpojit anténu a vrátit rádio zpět do palubky. Pokud se rušení neobjeví, bude vhodné zařadit do anténního kabelu filtr plášťových proudů nebo plášť koaxiálu na konci u antény odizolovat od kostry auta případně ho s kostrou zase spojit, ale přes kapacitu asi 4,7 - 10nF

2. rušení magnetickým polem z kabelového svazku procházejícího nad krytem rádia nebo na něm přímo položeném. Zde se mohou vyskytovat šumové složky vzniklé ze signálů pracující či s jinými jednotkami komunikující řídicí jednotky.
Odpomoc: přemístit kabelový svazek dál, aby jeho magnetický tok nedosáhl ke snímací hlavě, případně svazek opatřit stíněním v délce přesahující šířku rádia (toto stínění je vhodné ukostřit na stěnu motorového prostoru, ale izolovat od rádia)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hightower



Založen: Jan 05, 2008
Příspěvky: 15
Bydliště: Broumov (Královehradecký kraj)

PříspěvekZaslal: čt září 03 2009, 16:37    Předmět: Citovat

Mnohokrát Vám děkuji za vaši excelentní odpověď. Zkusím vše, co jste napsal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4249
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: čt září 03 2009, 18:26    Předmět: Citovat

ještě mě napadá jedna věc, jak se zasune rádio do rámečku někde se něco stiskne přiblíží atd a začne to dělat bordel pokud se vytáhne přestane tlak plechy se oddálí a je klid.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19578
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: čt září 03 2009, 18:34    Předmět: Citovat

To by se poznalo, jestli přitom to rušení roste celkem plynule s hloubkou zasunutí rádia (pak to dělá rušení vnějším magnetickým polem indukované i přes stínicí kryt do snímací hlavy), nebo se rušení zvětší v určitém místě skokem, pak by to mohl dělat nežádoucí druhý kontakt s kostrou nebo promáčknutí plechů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: pá září 04 2009, 6:27    Předmět: Citovat

Magnet v motorku topeni?
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund