Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: po červenec 20 2009, 20:52 Předmět: Automatické převodovky - velký otazník :)
Zdravím - jen tak z nudy brouzdám po netu a koukám se na stará krásná auta a obejvují se mi tam informace že měla automatické převodovky. Zajímalo by mne jak třeba takový vůz z roku 1955 mohl v té době mít automat - na jakém principu ty převodovky fungovali a jak byli řízeny. Děkuji.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2575 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po červenec 20 2009, 21:09 Předmět:
Nejni to nic světoborneho.Máš motor a místo klasickeho setrváku je namontovanej hydrodynamickej měnič.Působí zárověň jako násobič točiveho momentu.Dál se výkon převádí do převodovky kde jsou u čtyřkvaltu dva planetové převody respektive reduktory.Na reduktorech jsou brzdicí pásy keré jsou ovládány hydraulikou.podle jakej pás se zabrzdí takovej fofr se převádí na kardanku.Obvykle vespod převodovky je hydraulickej rozvaděč kterej ovládá brzdy reduktorů.Je tam i tzv. kick down kterej zařadí nižší stupeň při prudkém sešlápnutí plynu.Všechno je to na mechanicky ovládaný.Zpátečka se řadí téměř vždy přes první převodovej stupeň a současnym zařazení vloženeho kola.To vše chodí v olejový lázni.Obvykle Je to červený olej typu Dexron II nebo III.
Mýty o poruchovosti a jiný blbosti jsou jen spekulace a averze vůči automatům hlavně z neznalosti jak to vlastně funguje.Když někdo bude něco prskat že je to naprd tak se ho nejdřív zeptejte jestli s automatem někdy jel.Sptřeba je jen o hodně málo vyšší než s manuelní jarmarou.
Toť asi stručně vše. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2575 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po červenec 20 2009, 21:21 Předmět:
Vlasně by si tam ani nic moc nevděl.Jena točící se hřídel a ni dva planetový převody.Moc se tam toho nehejbe.Zkusim vyhrabat nějaký foto třeba z gůůglu. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Toto je klasicky automat. Vsechny rychlosti jsou vlastne porad zarazeny a je tam vicero spojek (zjednodusene).Ted se mi hodne libi DSG. Tedy dve spojky a dve prevodovky. Na jedne se radi zatim co druha je sepnuta. Jedina neyhoda je ze nelze podradit o dav stupne. ovsem radi velmi rychle takze vlastne to jde. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2575 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út červenec 21 2009, 17:53 Předmět:
Jo jo DSG je výborná převodovka.U Octavie ve spojení s motorem 1.8 TSI je to super auto.Škoda že je ta Octavia tak drahá.Nebo alespoň promě _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Motory TSi to je zas jiná kapitola.
Co se dívám do ceníku vychází škoda oproti VW dost draho. Vezmu-li v potaz stupeň výbavy. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2575 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út červenec 21 2009, 20:17 Předmět:
Já mám Chevrolet Caprice s převodovkou Turbo Hydromatic.Takzvanou sedmistovku.Je to čtyřkvalt.
Dokonce dělali i Tráboše s poloautomatem.Jmenovalo se to Hycomat. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: út červenec 21 2009, 22:08 Předmět:
Já si nemůžu pomoci,ale pokud si nemůžu zařadit pevně kvalt,tak jsem nesvůj.Tím neodsuzuju automaty,je to jen názor. U automatů mi vadí hlavně ty zvuky při přechodu na další stupeň. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Většina lidí, kteří říkají, že automat je na prd, se s ním nikdy nesvezla.
Vůbec neví o čem to je a jak se s ním v různých režimech dá řadit.
Tak tak taky ted uvažuji že dlší auto bude automat. Tedy jedině DSG. Nižší spotřeba, lepší zrychlení, možnost řadit manuálně.... _________________ Internet - metla lidstva
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.