Ten hotový z odkazu je pekný ale píšu tam o pripojení snímača ktorý som nikde nevidel. Našiel som vhodná termistory po 20 Kč. Treba ešte diódový stĺpec a prevodník.
Rad bych, ale jsem stvanec, nejsem panem sveho casu.
Ale sam zkus toto - podle obrazku vytahni z ovladace infradiodu, zapoj pres potak a strc do trubky, z druhe strany dej TSOP a jeho vystup zapoj na sluchatko. Trubicku napln benzinem {mozna ze zacatku bych to zkusil s mirne obarvenou vodou}. Trvale zmackni liovolne tlacitko, potak dej na nulu a ve sluchatku to bude chrcet. Zkus ted pridat na potaku, az to prave prestane chrcet, pak snizuj o neco hladinu a melo by to zase zacit chrcet. Pokud se to bude rozumne chovat [hodnotu potaku jsem strelil od boku, je to ted jen na vyzkouseni funkce a musis ji vyzkouset], tak pak uz by se to dalo realizovat.
Ja som to dal do tejto rubriky preto, lebo som myslel, že to niekto dokáže zhotoviť. Je to rubrika poptávky. Ja nie som elektrikár, mám iné zameranie. Takže asi nič.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12449 Bydliště: Ostrava
Zaslal: čt březen 05 2009, 19:43 Předmět:
Asi tady není dost nadšenců, schopných a ochotných vynalézat jízdní kolo.
Jo, abych nezapomněl, tohle čidlo bude fungovat blbě, podepíše se na tom chvění hladiny, pokud nebude použita slušná optika, taky do nádrže nepatří nic jiskrově nebezpečného, a taky se některé díly v benálu rozpadnou.
Téma je velmi zajímavé. Mně se líbí řešení se spínáním jazýčkových relé plovákem s magnety. Prakticky by vyhovovala dvou nebo třístavová indikace. Dost záleží na kvalitě materiálů a zpracování.Nahoře paradoxně není moc prostoru pro polovičatá řešení a improvizace. Indikace nízkopříkonovými Led, konektor ve víčku nádrže. Něco v tom stylu jsem kdysi realizoval u svého prvního auta-supersportu z Zwickau -Tráboše.
Tam byl na měření paliva plastový klacek( měrka) a nutnost lézt do nádrže. Inspiraci jsem nasával z pravěkéhoAR či RK. _________________ E-man
Ja to mám s jazýčkovými relé. Kúpil som to s krosnou. Problém je zrejme v ich prevedení alebo v plaváku. Na zemi je to v pohode ale počas letu to ukazuje blbosti. Som rád, že je tu aj nejaký praktik.
Niekto to má za jízdní kolo ale riešenie ani zaťať. Iba vie že sa to nedá. Takých milujem.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12449 Bydliště: Ostrava
Zaslal: so březen 07 2009, 19:25 Předmět:
Není co řešit. Jseš asi chytřejší, je to jednoduchá věc, tak si řešení najdeš sám. A přeju ti, abys měl dost rozumu na to, že si pořádně ověříš, jak přesně to kdy měří a co ta elektronika udělá, když s tím třeba trochu víc práskneš o zem.
Samozřejmě záleží na provedení. Plovák nesmí váznout ani¨viset¨¨.
Celé to může a musí být subtilní a zárovenˇkompaktní.Omezit se na konstatování, že se to komerčně vyrábí bez uvedení kontaktu je k ničemu.
Pouze to ukazuje, že idea je správná. Praxe ukazuje,že v jednoduchosti je síla a každá serepetička navíc realizaci prodražuje a přináší zvýšenou možnost kiksu. Jinak přijměte můj obdiv- létání patří k mým nesplněným
snům. Není ale všem dnům konec-třeba jednou. Ta poslední Ledka by
mohla být samoblikající jako indikátor blížícího se pádu. _________________ E-man
Moje reč. Ja som šiel na toto vlákno preto, lebo sa nazýva poptávky a dal som zadanie, aj jasné indície, že to nechcem zadarmo a mám záujem o viac kusov a dlhodobejšiu spoluprácu. Asi som podľa niektorých reakcií vedľa alebo sú tí reagujúci vedľa. Stále mi nedá pokoj to riešenie s miniatúrnymi termistormi. Myslím, že by sa dali napájať minimálnym napätím a po zosílení indikovať. Aj nad meraním "vodoznakom" som uvažoval, nejako oddeliť benzín od vody v hadičke a merať potom klasicky odporovo vodu. Nejaká membrána ako " koton".
SEndyx neboj sa rozumu mám dosť. Keď drbneš je na krosne oveľa väčšia šanca, že ťa zapáli skrat akumulátora alebo dobíjanie alebo zapaľovanie.
Dodatečně jsem si uvědomil. že se to za letu asi dost stranově naklání,
takže při náklonu to bude fixlovat. Já si myslím, že tady na Bastlírně je
dost lidí, pro které by to nebylo problém udělat- atˇuž v jakékoli variantě.
Problém je spíš v tom , že si uvědomují, že na tom bude do jisté míry záviset život člověka. Mimochodem-na čem létáte- na Rotaxu?
e-man. _________________ E-man
Lietam na Walkerjete. Je to jednoválec 28 hp. Nakláňanie nie je žiadny problém. Dlhodobé naklonenie funguje tak, že hladina sa logicky nakláňa zo strojom. Špliechanie má len malý význam, pretože reakcia čidiel má svoju zotrvačnosť. Čo sa týka bezpečnosti to je na mne. Od nikoho nežiadam certifikát. Jednalo by sa o vývojovú záležitosť a až po odskúšaní na moje triko, by som mohol ďalej vo veci konať. Ale nemám čo odskúšať. Spínanie jazýčkových relé, ktoré mám teraz, je určite viac nebezpečné ako riešenie z termistormi, kde k spínaniu vôbec nedochádza. Zohriatie termistora na 30 - 40 stupňov nehrá žiadnu rolu.
Založen: Nov 19, 2004 Příspěvky: 1772 Bydliště: Wien
Zaslal: po březen 09 2009, 18:42 Předmět:
S tim by se dalo polemizovat zda tech 40 stupnu nehraje roli.Nekteri uvadeji napr. bod vznícení: > - 45 ° C,takze koupat teply termistor v benzinu asi nebude ta prava cesta.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19880 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po březen 09 2009, 18:53 Předmět:
Kontakty z jazýčkových relé jsou zatavené a spínají v inertní atmosféře, tou bývá zředěný dusík, takže, i když zajiskří, nemůže to ven a oxidovat to taky nemá čím, protože uvnitř není kyslík. Navíc ty kontakty stejně musíš mít v slepé trubce, kde je na druhém konci zatěsníš nějakou zalévací hmotou.
Řekl bych, že to je nejschůdnější cesta za rozumnou cenu. A je pak jedno, jestli těmi kontakty rozsvěcíš přímo jednotlivé LEDky nebo jimi zkratuješ odporový řetězec, jehož celkový odpor indikuješ třeba LEDkovým bargrafem.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.