k ceně za surovou ropu (dejme tomu 12,- /l) se přičtou náklady na zpracování a distribuci (dejme tomu 4,-), k tomu se přičte spotřební daň (11,84,-/l u nafty) a z toho se pak počítá DPH 19%+. Když tak ať mě nějaký ekonom opraví.
Vysvětlující zpráva je na http://www.zelpage.cz/zpravy/6393?size=40 , z čehož vyplývá že
a) cena nafty pro ČD není stejná s cenu pro občana u stojanu ani náhodou
b) dokud byla ropa drahá, ČD si mohly myslet že spekulujou a s naftou v zásobnících dlouhodobě vydělají, po letošním pádu si (teoreticky) drbou hlavu - jen teoreticky, v praxi zdraží nebo požádají ministra financí o další navýšení miliard na dotace.
Jestli PARAMO fakt prodalo naftu za 8 miliard po 28,- a v krizi spadne cena na 20,-, bude to pro PARAMO kšeft desetiletí
http://technik.ihned.cz/c1-26267130-paramo-doda-ceskym-draham-naftu-za-8-miliard-kc
Založen: Jul 01, 2005 Příspěvky: 2031 Bydliště: zbídačený kraj
Zaslal: po prosinec 22 2008, 20:12 Předmět:
Crifodo napsal(a):
k ceně za surovou ropu (dejme tomu 12,- /l) se přičtou náklady na zpracování a distribuci (dejme tomu 4,-), k tomu se přičte spotřební daň (11,84,-/l u nafty) a z toho se pak počítá DPH 19%+. Když tak ať mě nějaký ekonom opraví.
DPH je daní vztahující se na cenu pohonných hmot u čerpacích stanic, do základu daně z přidané hodnoty pro určení výše této daně se zahrnuje cena produktu, spotřební daň a distribuční marže.
Není nad to, platit daň z daně. _________________ *****
To je přece normálka. Taky se platí daň (DPH) ze cla. A taky se platí daň (DPH) z daně z elektřiny.
Nejvyšší čas zavést i daň za blbost, a i tuto daň zDPHnit
A co jiného než daň za blbost je celý ten dotační a daňový systém? Jsme pasivní ovce, buď k těm ekonomickým svinstvům mlčíme nebo se přímo dáme koupit nějakou tou režijní pseudovýhodou. ČEZ, ČD, Česká pošta, Česká televize...
Daň z blbosti už dávno funguje.
A co jiného než daň za blbost je celý ten dotační a daňový systém? Jsme pasivní ovce, buď k těm ekonomickým svinstvům mlčíme nebo se přímo dáme koupit nějakou tou režijní pseudovýhodou. ČEZ, ČD, Česká pošta, Česká televize...
Daň z blbosti už dávno funguje.
A co jiného než daň za blbost je celý ten dotační a daňový systém? Jsme pasivní ovce, buď k těm ekonomickým svinstvům mlčíme nebo se přímo dáme koupit nějakou tou režijní pseudovýhodou. ČEZ, ČD, Česká pošta, Česká televize...
Daň z blbosti už dávno funguje.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4360 Bydliště: u HK
Zaslal: út prosinec 23 2008, 11:12 Předmět:
budiž nám útěchou, že to několika_násobné zdanění mají v celé evropě a Francie dokonce ještě vyšší než my heč. U nás t obylo před asi rokem co jsem četl tuším 75% z toho co si vyděláme a Frantíci ještě o procento vyšší tak že nejsme ovce sami béééé
Dobrá útěcha
Srovnání míry zdanění nemá zas takovou vypovídací hodnotu. Taky by se dalo srovnat Den daňové svobody http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/Graf_dds07_srovnani.png
ale ani to nemá srovnávací hodnotu. Záleží to totiž ještě jak daný stát s tou vybranou sumou zachází, takže by to chtělo srovnat spíš životní úroveň, nebo to jakého věku se kde dožiješ (a v jakém stavu )...
Stát může na daních hodně vydojit ale když to bude v souladu s přáním voličů kteří si přejou sociální stát, může to stát zase vrátit v podobě školství zdravotní péče dopravy péče o staré lidi nebo kultury a péče o památky a co já vím. Nebo to stát může (jako v kocourkově) pro****t v korupčních zakázkách, v arbitrážích, nalít do dotačních černých děr (Indoš, ČD ) a dát prožrat kikánům v sociálních dávkách nebo armádě...
Taky může stát vybrat málo ale pak se v takové zemi musí každý postarat sám o sebe, viz rovníková Afrika.
Frantíci mají velkou dańovou zátěž a socani jim to pěkně zplundrovali, ale pořád mají útěchu, nemají zdaleka tolik zablitých prastarých vlakových souprav, mají lepší podnebí, spoustu vinic, Rivieru, plavební kanály mezi řekama od hospody k hospodě a od zámku k zámku, přece jen je to bývalá koloniální velmoc a nepadá tak rychle k socanské eurochudobě jako my
ale ona harmonizace daňových soustav EU srovná. Jestli se ten modro-žlutej bordel hvězdičkovej dřív nerozhádá
Taky se hned pozná, kdo má ekologický přístup k životu a jezdí vlakem a kdo má benzínem nasáklý mozek a sedí celý život v autě.
Železnice dostávají na budování a údržbu dopravní cesty třeba 12 miliard ročně, ale na budování a údržbu silnic se dává bilion ročně a pořád to nestačí.
Dřív než se tu zase začnou šířit různé UL, které povídal kolega u vedlejšího ponku, protože mu to včera na dvorku řekla bába:
http://www.sydos.cz/cs/rocenka-2007/rocenka/htm_cz/obsah2.html
Ze statistiky vyplývá, že vloni dostala na investice silniční síť 42 mld, železnice 17 mld.
Na údržbě a opravách: silnice 16 mld, železnice 7 mld.
Ty bilióne.
K tomu si můžeme najít třeba dotace na osobní dopravu za pět let zpátky:
železnice 2003-2007: 56 mld
silniční bez MHD 2003-2007: 19 mld
atd. atd.
Je jasné, že různé druhy dopravy mají svoje specifické výhody a naopak náklady a že mechanicky je srovnávat a "fandit" je činnost abych tak řekl připitomělá Těžko bude někdo provozovat městskou dopravu v okresním městě nebo v hornaté krajině vlakem, protože jsme jaksi chudá země na investice do monorailů a do lanovek
K tomu si můžeme najít výkony v jednotlivých odvětvích a třeba údaje o tom, kolik se vybralo na spotřební dani, kdo z ní čerpá víc a kdo do ní víc přispívá atd.
Šlo mi hlavně o to, aby se tu neplácalo o sumách, které nemá pisatel podepřené ani minimálním předchozím ověřením faktů.
Osobně bych byl pro větší využívání kolejové dopravy a pro eliminaci nesmyslného transferu kamionů a pro postihy vůči těm, co si z ulic dělají parkoviště, protože ten nárůst aut je fakt pro města ničivý.
Uvidíme, co s tímhle diktátem konzumu vůči ovcím udělá tetička krise.
Pred par lety byli na venkovskym nadrazi 3 lidi. Vypravci, stanicni (co uklizel cekarnu, v zime topil, zametal snih, a zenska, co prodavala jizdenky. Ted uz je tam jen vypravci, cekarna je zamcena, snih uz nikdo neuklizi. Jinak kdyz uz napadne. lidi se mlati po uslapanym lede. Protoze vyhazujou lidi na uklid je zamcena cekarna i napr. v Kutne Hore. Zustaly jen lavicky u vydeje jizdenek, kam se vejde jen par lidi a jednu vetsinou obsadi smrdici bezdak. Pred rokem zdrazili mesicni jizdenky o 49%, letos desnym zpusobem zprasili jizdni rad. Vypada to, ze chteji co nejvic lidi odradit od vlaku, tim zpusobem pak argumentuji pri ruseni lokalek... Hlavne chtej vyssi dotace..
Pred rokem zdrazili mesicni jizdenky o 49%, letos desnym zpusobem zprasili jizdni rad. Vypada to, ze chteji co nejvic lidi odradit od vlaku, tim zpusobem pak argumentuji pri ruseni lokalek... Hlavne chtej vyssi dotace..
Bohužel, je to tak. Zdražili nejen měsíční, zdražili všechno, naposled k 14. prosinci. Nárůst z 600 na 900 je s ohledem na cenovou hladinu bez komentáře. Kvalitu cestování přitom snižujou.
Odboráři přitom nestávkujou proti tomu zoufaleckému managementu, ačkoliv podřezává větev sobě i jim. Strejdy z odborů zajímá zdanění režijek a svoje vedení snad ještě hájí. Nedocvakne jim, že jednou půjdou do řiti společně.
Při cenách 25 USD/barel jak se rýsuje, je ta fixní cena 28,-/l nafty na tři roky už nejen managerským "kouskem", ale snad přímo tunelem jak Družba
to se snad nepovede ani těm pumpařům.
Hloupé přitom je, že ta hegemonie parchantů bude dál aspoň škodit potenciální konkurenci, která by tu lokální dopravu chtěla provozovat a má chuť a ochotu investovat a riskovat. Oni ti odboráři vědí, že aspoň v záškodnictví je jejich naděje, vydržet do vytoužený penze.
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: ne prosinec 28 2008, 20:13 Předmět:
Bydlím v Praze a veškeré příbuzenstvo mám v Brně a okolí. Již 8 let vlakem nejezdím, jen autem. Pokud vezu rodinu, vyjde mi cena za palivo asi na polovinu toho, co jízdné vlakem. Pro mě osobní vlak přestal existovat. A to jsem kdysi vlakem najezdil přes 250 000 km.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.