Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8100 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne prosinec 21 2008, 15:59 Předmět:
A proč by proboha ČD měly mít levnější naftu? Nebo že by to byl zase nějakej sociální "doplatek" z našich daní? _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Saša možná chtěla naznačit, že když šla ropa ze 150 USD na 50, promítne se to vynikajícím způsobem do cen za přepravu
Jinak se dá očekávat, že v tržním prostředí bez dotací by měla být cena pohonných hmot odlišná u stojanu pro motoristy od ceny pro diesely ČD s nádrží jako almara: naftu je potřeba k čerpacím stanicím dovézt a motorista musí v ceně PHM zaplatit marži která nebude malá: pozemek, energie, reklama, osvětlení, technologie, kamerový systém, občasné tankování bez placení, topení, úklid, mzdy pumpařů...
Naftu pro motorák si ČD dovezou samy, reklamu snad zadávat nemusejí a možná i ukecají rafinérie v Litvínově na množstevní ceny za pravidelný odběr
Tady je vyjádření Zmr. Kubaly, proč je od 14. prosince jízdné ve špinavých vlacích zase dražší i když na pumpách šla cena o třetinu dolů:
http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/on-line-jizdenka-na-vlak-bude-zase-drazsi-proc.html
Vedení ČD evidentně dělá vše pro to aby dráhy zkrachovaly nebo se levně
prodaly .Jinak osobní automobilová doprava je z energetického i ekologického
hlediska neudržitelná ,navíc i v maloměstě se dnes kvůli autům nedá hnout.
A proč by měli platit silniční daň, když po silnicích vlaky nejezdí?
tichacek napsal(a):
navíc i v maloměstě se dnes kvůli autům nedá hnout.
Proto třebas u nás ve městě stojí trolejbus na každém patníku jen proto, že světla dávají přednost autům v křižujícím směru...
Po tomhle by měli skoči ekologové. Ale naši "ekologové" raději zavedou daň ze starých aut a z uhlí... Veřejná doprava by měla být silně dotovaná (vlaky, autobusy tam, kam nevedou koleje, MHD...) aby lidi jí lidi jezdili.
Táta jezdí do práce autem, protože to přijde laciněji než MHD. A to jsme na přímé lince trolejbusu...
Dělám v depu v Heršpicích. Veškerý opravy od nádrží až po VN elektro se dělá pod širým nebem. A je jedno, jestli prší, sněží, nebo svítí slunko. Zkrátka je potřeba vyměnit spálenej stykač spolu z elektroinstalací, oblečeš pršiplášť a deš ven.
Sám se občas divím, že mokrá přístrojová skříň, která rozvádí napětí řádově v tisícech V neshoří, když to ještě ten den zapnem na VN.
Jo a ten jinej stykač se vezme z jinýho vozu, co de buď do šmelcu, nebo do "revize".
Toto je realita u ČD..
A kdo má remcy kvůli "výhodám" ať si vzpomene na svý 13 a 14 platy, co dostáva zrovna touto dobou.
Naposledy upravil Artaban001 dne ne prosinec 21 2008, 19:57, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8100 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne prosinec 21 2008, 19:56 Předmět:
A proč by měli platit silniční daň, když po silnicích vlaky nejezdí?... nepochopil jsem otázku? nebo snad vlaky platí silniční daň? _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Vedení ČD evidentně dělá vše pro to aby dráhy zkrachovaly nebo se levně
prodaly .Jinak osobní automobilová doprava je z energetického i ekologického
hlediska neudržitelná ,navíc i v maloměstě se dnes kvůli autům nedá hnout.
Je neudržitelná, přesto se svět čím dál víc orientuje konzumně a aut na hlavu přibývá. Neefektivní a nefunkční veřejná doprava tomu pomáhá.
Z jedné strany masáž konzumních mas že mít v rodině čtyři auta je kchůl, z druhé strany nutnost pro místa kde zanikla hromadná doprava, z třetí strany silný tlak silničních, ropných, stavebních lobby, ze čtvrté bránění ČD v konkurenci tomu, kdo by chtěl fungovat tam, kde se to ČD nedaří.
ČD se chová jako stárnoucí, žárlivá stará k*rva, když už já neurvu kšeft, tak ať ani jiní. Proto ta rušená výběrová řízení a měněné podmínky a dekrety o znemožňování dopravy ve veřejném zájmu.
S ekology a ekologičností velmi opatrně, často se pod touhle "profesí" skrývají paraziti a zmr.di par excellence, stačí pomyslet na současnou českou stranu zelených. Za ekologii se dá sotva považovat ustavičné lití peněz do černé díry v podobě ČD.
V obecném principu je v některých segmentech hromadná doprava samozřejmě účelnější a může (u nás velmi teoreticky) být i rychlejší, příjemnější, spolehlivější a kulturnější než individuální.
To by obecní mikrobusy na zemní plyn atd. byly taky, ale muselo by řada věcí vypadat trochu jinak
Evidentně tam máte velmi schopný management od vedoucího depa výš.
Docela znám tu letargii zaměstnanců ve veliké a idiotsky řízené státofirmě, několik let jsem dělal u Spojů což byl podobný bordel jako ten váš na kolečkách. Před úplným rozkladem je držel jen socialismus a trochu to, že některé segmenty byly trochu po vojensku organizovány (a trestány). Řešil jsem to odchodem za jiným zaměstnáním.
U ČD je příznačné, že veškeré stávky pokud vím (další má být 20. ledna?) se konají za vyšší mzdy, ne proti idiotskému vedení a řízení. Upřesňující informace uvítám.
V roce 2006 nás údajně ČD stály 20.000 na dotacích na hlavu člověka v produktivním věku.
A vám nedají ani laminátovou střechu na čtyřech jeklech
Musí být hezké měnit ty stykače při pomyšlení, že jinde jezdí v září vlakové soupravy přetápěné na 30° kvůli vadným stykačům...
Řízení je u ČD naprosto šílené, odborářům to zdá se nevadí.
A proč by měli platit silniční daň, když po silnicích vlaky nejezdí?... nepochopil jsem otázku? nebo snad vlaky platí silniční daň?
Protože silniční daň je značná část ceny nafty. A pokud se tedy kupuje nafta za stejné peníze do lokomotiv jako do auta, tak i vlaky platí silniční daň. Podle mně by měla být nafta pro motor lokomotivy lacinější o tu silniční daň.
Ale je to jen názor bývalého parazita z ČD, tak už nic. Jdu spát, protože zítra musím do práce. Vstávám dosti brzo.
Ty přetápěné vozy jsou možná proto, že nám došly 23°C teploměry, tak tam dáváme buď 25°C, nebo 27°C
Ty teploměry jsou ampule se rtutí, která při určitý teplotě spojí dva drátky
Ve většině vozů se snímají teploty ze dvou míst. Jsou to druhý kupátka z každý strany. Pokud v jednom nějaká trubka stáhne okno a v druhým stáhne druhá trubka teplotu pákou,co je u stolu, tak se to teplo špatně reguluje..
Protože silniční daň je značná část ceny nafty. A pokud se tedy kupuje nafta za stejné peníze do lokomotiv jako do auta, tak i vlaky platí silniční daň. Podle mně by měla být nafta pro motor lokomotivy lacinější o tu silniční daň.
Sašo, prosím tě nepleteš si dva sice podobně znějící ale rozdílné pojmy?
Silniční daň pokud vím, se platí za silniční vozidla, podle kubatury a počtu náprav, + nějaká osvobození pro linkové autobusy které ujedou 80% km atd. blabla.
Spotřební daň je součást ceny paliv (cca 11,- z litru v současnosti), cena nafty je tedy samotná nafta+spotřební daň+DPH.
Můžeš tu silniční daň v ceně nafty nějak doložit, citací z vyhlášky MF nebo tak?
(nevím jak to bylo v historii, ale v současnosti řekl bych silniční daň v ceně paliv obsažena není).
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.