Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2577 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: pá listopad 21 2008, 20:27 Předmět: Nabíjení u VW Golf II 1.6 TD
Ahoj.
Mám problém s nabijenim u Golfa.
Nastartuju a kontrolka svítí.
Přidám plyn a kontrolka zhasne a přesto napětí stoupne jen trochu na cca
12,8V.Přesto alternátor bere od motoru velkej výkon(je slyšet jak motor tane).Po pasi pěti minutách chodu motoru cvakne pod přístrojovkou nějaký relátko a motoru se ulehčí a napětí stoune na 14,3V.
Cesta do práce mi trvá necelejch 10min. a jezdim furt s vybitou baterií.
Kolega z práce měl u Golfa to samý.Nemyslim si že je to závada protože to dělá snad každej GolfII.Já vyměnil už tři altíky a furt stejný.
Víte proč to tam je takhle naprd udělaný?Nejradši bych tam napasoval altík z něčeho jinýho.
Založen: Nov 05, 2005 Příspěvky: 632 Bydliště: Liberec
Zaslal: pá listopad 21 2008, 20:43 Předmět:
Zachovej klid, to cvaknutí je odpadnutí relátka žhavení, takže vše je v pořádku. Žhavení bere cca 60A a to je asi tak to co dá altík, takže 12,8V je ok, baterka to v tu chvíli nedotuje. Některá auta žhaví i do dosažení teploty vody 50C a to může být docela problém při krátkých trasách.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32082 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá listopad 21 2008, 22:16 Předmět:
Myslím si to samé, jediná cesta je úprava toho časovacího relé, aby vypínalo dřív - pak ale bude problém například s tím, že Ti ropák zhasne třeba na křižovatce. To žhavení se tam dává proto, aby bylo snazší nastavit rovnoměrný chod motoru při nízké provozní teplotě i s nízkou vstřikovanou dávkou - požadavek na ekologii... Takže nezbývá, než trpět anebo si to relé odpojovat manuálně hned po rozjezdu, když už Ti nehrozí chcípanec... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A čo tak premerať žhaviace sviečky káblovanie a časové relé? Časovanie sa predĺži aj vďaka kapacitám kondíkom. Úbytky napetia na žhavení sa za tie roky už určite prejavia.No a nakoniec je to nevýhoda ropáka na krátke vzdialenosti
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32082 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so listopad 22 2008, 20:18 Předmět:
Svítící kontrolka (ne)dobíjení u auta čerstvě po natočení motoru, která zhasne po lehkém "vrknutí" plynem není výhradním vlastnictvím Golfů - můj forman to dělá taky. Volnoběh po startu studeného motoru je někde kolem 1050, po ohřátí klesne až na 900, ale "regler" (samozřejmě polovodičový regec přímo v alťasu) sepne buzení až při nějakých 1250 - je to jasně vidět na zjasnění mezitím rozsvícených světel (automatika odvozená od kontrolky tlaku oleje). V tom bych vůbec nehledal problém, prostě vrknu plynem a je pomoženo, alťas dodává. Větší problém pro energetickou soustavu toho ropogolfa bych viděl v tom hodně pozdě vypínaném žhavení - nedalo by se nějak jednoduše "hrábnout" do instalace a ubastlit časovač, který by měl kratší časovou konstantu, než ten stávající - nebo prostě jen upravit tu konstantu? Za 5 minut při příznivých okolnostech ujedu i 10km - a celou tu dobu budu žhavit jak vzteklej? Co na to říkají žhavicí svíčky? Ano, vím, ropáci se prohřívají pomaleji - ale za dost teplo pro stabilní běh jim musí být už po minutě chodu!
A ještě se zeptám - to bláznivý žhavení se zapíná i v létě, neboli řekněme při teplotách okolního (a tím i nasávaného) vzduchu nad 10°C??? Nebo to se (klidně od nějaké teploty) vypíná prakticky ihned po naskočení motoru? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nie je to náhodou ohriev chladiacej kvapaliny na dosiahnutie prev.teploty, ak tento model bol vybavený,novšie štandartne.Na chladiacom potrubí sú tri topné telesá.žhavenie musí vypnúť skôr .
A ještě se zeptám - to bláznivý žhavení se zapíná i v létě, neboli řekněme při teplotách okolního (a tím i nasávaného) vzduchu nad 10°C??? Nebo to se (klidně od nějaké teploty) vypíná prakticky ihned po naskočení motoru?[/quote]
Mám FEL 1,9D a žhavení se zapíná vždy, když je teplota vody menší než 70st. Takže i v parném létě si to ty svoje 2 či tři minutky odžhaví. A pozor - to, že se kontrolka žhavení rožne jen asi 3 sekundy neznamená, že žhavení trvá tuto dobu!
Na Fe1,9D je zhavenie len cca 5s, potom rele odpadne (nedavno som to meral). Je predsa blbost zhavit aj po nastartovani. U golfa to bude stejne,motory su podobne.
Na Fe1,9D je zhavenie len cca 5s, potom rele odpadne (nedavno som to meral). Je predsa blbost zhavit aj po nastartovani. U golfa to bude stejne,motory su podobne.
Nemáš pravdu, kontrolka sice zhasne, ale relé neodpadne - pověs měřák na přívodní pásek ke žhavičkám a znovu měř. Nevím, do jaké míry je to blbost že to žhaví i po nastartování, ale myslím že se tím řeší takové ty drobné krátkodobé výpadky (cukání) motoru, když není zahřátý alespoň na 70 stupňů.
"Meral" som ziarovkou na zhaviacej sviecke, po otoceni kluca zasvietila asi na 5s spolu s indikaciou zhavenia, potom spolu s indikaciou zhasla. Pri zhasnuti bolo pocut odpadnutie rele zhavenia. Takisto napajanie na aku pri zhaveni spadlo na asi 10,7V (co by odpovedalo zhaviacemu prudu) a po zhasnuti ziarovky zas vyletelo asi na 12,5V. Mam Fe 1,9D rv97.starsi model. K comu by bolo dobre teplo zo sviecky ked uz bezi motor a teplota vo valci hned stupa? Vznietenie zmesi aj pri chladnejsom motore obstara kompresia pri behu motora.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7965 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: po listopad 24 2008, 17:34 Předmět:
Jak dlouho svíčky žhaví, to nevím a taky by mě to zajímalo. U Feldy 1,9 jsem ale už dvakrát měnil žh. svíčky (příšerný přístup). Začalo to tak že studený motor blbě startoval-i vlétě. Tak jsem proměřil svíčky, poprvé jsem jel na jednu a to už motor odmítal naskočit, podruhý byly v kopru dvě a dalo se to při strtování poznat-nepravidelný chod. Proč mrchy furt odcházejí? Ta moje Felda měla automatiku která po oteření dveří okamžitě začala žhavit- vyřadil jsem to. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.