Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so říjen 25 2008, 21:44 Předmět:
On Kosák nemazal kolem hranic, on naprosto regulérně zalítával až nad Prahu - jenže ve výšce kolem 25-30km na něj nikdo neměl... Tehdejší armáda se to bála přiznat, že její "vzdušný deštník" je tak děravý... A jinak lítal minimálně 2700km/h, plus mínus autobus. Zatímco civilní lety se po planšetu za jeden vyčítací interval (nanejvýš minuta) posunuly zhruba o 5cm (republika měla v takovém měřítku asi 2m na délku - bývalá ČSSR), tak Kosák byl během 3, nanejvýš 4 minut i z metrového planšetu pryč... Kreslič a vyčítač mohli mluvit o štěstí, když zachytili 4 pozice - pak už byl zase jen na dálkových radarech... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
proč rejnoldsovo číslo plantáš , do rychlosti? vítr no může tě zpomalit a nebo urychlit ,,,vím záleží na vstažné soustavě,, ale at je to která je to, když někdo napíše i kdyby přesně maximální rychlost, je to jen průměr z nějaké vzdálenosti a musí tu vzdálenost absolvovat na stejném mistě tam a zpět do nějaké doby,,to přesně neznám jaké kritéria jste si tam vy vzdělaní mezi sebou dohodly, a v letectví supersoniků už vůbec nevím.
nikdy mně přesná rychlost nezajímala,, stačí mi pro představu tak jak to píšou. Ani mně i v mém hobby, například nezajíma,, jako když někdo přijede ze závodů a říká mi byl jsem v austrálii a tam tomu to lítalo takhle rychle a zaletěl takový čas. nic mi to neřekne,,pokud ovšem to nepřekročí tu 10 procentní hranici jak jsem psal. potom zbystřím to jo. proč Dám příklad, ráno začne závod je krásný slunný den n a eroplán mi letí 310 kmh v průměru za let odpoledne je to 325 a večer 345 kmh, vše bez nárustů výkonu motoru! super,, v noci přijde bouřka studená fronta,,ráno prší husté mraky nízko nad náma. po dešti se vyhlásí pokračování závodu, vše skontroluji, motor je v pořádku,naopak podává většinou větší výkon, a eroplán letí 285 a víc ani tuk,, to máte vidět jak všichni začnou bláznit a přeštelovávat a přenastavovat motory, z domění že to prostě nejede, omyl jen atmosféra je jiná, kdybych nelítal před tím podobnou kategorii ale na elektrický pohon,asi bych taky blbnul něco s motorem. Jo jinak hlupák jako jsem já, má nějaké malé uzpěchy v letectví, nic světoborného, jen jsem spíš některé lidi nejvíce snad právě kované v oboru a titulované a uznávané, překvapil co všechno jde a později si nekteři i rádi promluvili a vzájemně jsme si rozšířili obzory co jak a proč.
vidíš to jsem nevěděl,dík, je mi jasné že když někdo investuje do takového to letadla peníze asi ví co potřebuje a proč... i když mám někdy pocit že je to spíš jen hobby nadšenců a kšeft lobistů, prostě ruka v rukávě..
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12375 Bydliště: Ostrava
Zaslal: so říjen 25 2008, 21:57 Předmět:
2 Ekkar - v kterých letech mazal až nad Prahu ? Já mluvil s pár lidma, co ho pravidelně vídali na obrazovce a mazal spořádaně mimo, protože kolem Prahy prý bylo dost modernizovaných Volchovů a ty by uměly nad 30km výšky. Vím, že se kdysi lampasové chlubili, že mají spočítané veškeré parametry dráhy, a když ho vidí někde nad Německem, tak už si brousí zuby, ale že jim tu radost (možná v posledních letech) neudělal.
hlavně mi nikdo neodpověděl na mojí prvotní otázku ,málo kdo napsal svůj názor a důvod co ho k tomu přesvěčuje. tím jsem chtěl říct že možná magnetický motor dnes fungovat nebude za 50 let ano
Tak načo tu potom zbytočne strácaš čas Zjavne tu znalého tejto problematiky nenájdeš, okrem pajoseka, no ten ti asi moc nepomohol s pochopením funkcie takéhoto motora, o ktorom neviem prečo pochybuješ že možná dnes fungovat nebude, za 50 let ano - ked si videl minimálne 3 nezávislé videá, ktoré samozrejme dokazujú, že opakovaný vtip to nie je, a teda takýto motor existuje a je funkčný, takže ti nezostáva nič iné a jednoduchšie, ako nestrácať drahocenný čas, zistiť kto tie videá na tie stránky uploadol, vyhľadal si adresu, určite sa ti podarí s ich pomocou takýto motor skonštruovať, a konečne nebudeš musieť platiť za PHM a my všetci ti budeme smutne závidieť, a ty sa nám budeš smiať do xichtov, ved dobre nám tak, ked tomu neveríme No samozrejme aby si nás vyviedol z omylu, pomôžeš aj nám ostatným takýto motor skonštruovať, a konečne budeme všetci spokojní..ja osobne skeptik nie som, sám mám nainštalované solárne panely na výrobu elektrickej energie ktorú mám úplne zadarmo, ale zohnať takýto super motor sa mi zatiaľ nepodarilo, nechápem prečo, ked je ich plný internet Takže som ako prvý záujemca na zozname, kľudne ich začni vyrábať vo veľkom, budeš v poriadnom balíku
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so říjen 25 2008, 22:07 Předmět:
Tak teď vím, že plantáš Ty, kikipylone - protože Machovo číslo se zásadně počítá jen vůči prostředí a ne vůči nějaké vztažné soustavě. A je to dynamická hodnota, která určuje nejenom rychlost vůči onomu prostředí, ale i dynamické namáhání povrchu tělesa při pohybu tím prostředím - takže pokud je nějaké éro navržené na maximálku M1,5, při větší rychlosti se prostě vymkne z ovládání nebo se úplně roztříští vlivem rázových vln. Proto když éro poletí proti větru, i tak bude dosahovat vysokého Machova čísla, přestože vůči povrchu Země pod sebou se bude pohybovat pomaleji - a opačně. A o modelařině taky nic nevíš, protože Reynoldsovo číslo je jednou z nejzákladnějších konstant v aerodynamice, konkrétně v navrhování a testování/měření profilů a tvarů. V modelařině je to něco jako otčenáš v náboženství, takže kdyby s byl něco jiného než Baron Prášil, byl bys schopný mi na otázku odpovědět (pro ty aerodynamiky méně znalé - Reynoldsovo číslo je konstanta, charakterizující dynamické a viskozitní odpory při proudění média kolem tělesa nebo nějakým kanálem uvnitř tělesa v závislosti na tvaru, velikosti a rychlosti) - což jsi neudělal a okecáváš to nějakými úspěchy v létání. Jsi tudíž člověk, který vědomě tvrdí nepravdy/bludy.
Nad Prahu snad přímo Kosák nelítal, ale pokud je něco ve 30km výšky o stejných 30km vedle, je to jakoby bylo nad ní Poslední lety se uskutečnily na přelomu let 89-90, později už nebylo proč nad Českem špiónit... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Naposledy upravil EKKAR dne so říjen 25 2008, 22:18, celkově upraveno 2 krát.
ekaar.. . bereš to moc do důsledku ale dívej se na to trochu prakticky, prolítáváš oblstí 600 ms a nevíš jesli vletíš do turbolence nebo ne,,pravda dnes je to víc a víc sledované a i prozkoumané,ty letové dráhy, myslím že destruktyvní rychlost je o dost větší než jaká je cestovka.
můj model je stavěn na zatáčku kde je přetížení v průměru asi 20 G záleží na mně jak ostře chci lítat, není to tak přesný pravidelný ciklus, kdyby pevnost křídla snesla 22g a pak prasklo, to by nešlo s tím létat, ano pří 30G by se mi už trochu prohlo křídlo a začlo si kroutit a aroplám by lehce mněnil jen lehce náklon letadla, ale pořád dobrý,, byla by to jedovatá zatáčka ale o moc bych si trat nskrátil, naopak bych začal víc spomalovat křídlo v takovém to zatížení má už špatnou ůčinost, 40G křídlo by neprasklo ale tek veliký vstlak nezvládne azačali by se mi trhat proudnice a jen sebemenším zásahem řízení do křidélek by se mi na jednom křídle uthly ůplně a místo vztlaku jen odpor a šroubovicí výkrutem se v blesku ocitl v zemi, v 60 g křídlo pořád neprasklo kromě vývrtky by se i před dopadem konstrukčně narušilo,,tuto fázi neznám, jen asi dvakrát jsem viděl srážku dvou letadel kdy jen jeden vrazil do ocasu ze zhora druhému tak že křídlo letící 90 ms se ocitlo ve chvilce ve velkém ůhlu náběhu,,samovolně by se tam eroplán nikdy nedostal,, že nevidíš ani průhyb křídla ale jen výbuch a padající kousíčky z nebe. tím jsem ti ctěl říct že dělám křídlo až moc předymenzované skoro se ani neprohýbá ,, jen aby letělo co nejlépe, ten eroplán musí lítat jako šipka žádné vrtění, at se pilot může jen soustředit na závodní trat,
Tak teď vím, že plantáš Ty, kikipylone - protože Machovo číslo se zásadně počítá jen vůči prostředí a ne vůči nějaké vztažné soustavě. A je to dynamická hodnota, která určuje nejenom rychlost vůči onomu prostředí, ale i dynamické namáhání povrchu tělesa při pohybu tím prostředím - takže pokud je nějaké éro navržené na maximálku M1,5, při větší rychlosti se prostě vymkne z ovládání nebo se úplně roztříští vlivem rázových vln. Proto když éro poletí proti větru, i tak bude dosahovat vysokého Machova čísla, přestože vůči povrchu Země pod sebou se bude pohybovat pomaleji - a opačně. A o modelařině taky nic nevíš, protože Reynoldsovo číslo je jednou z nejzákladnějších konstant v aerodynamice, konkrétně v navrhování a testování/měření profilů a tvarů. V modelařině je to něco jako otčenáš v náboženství, takže kdyby s byl něco jiného než Baron Prášil, byl bys schopný mi na otázku odpovědět (pro ty aerodynamiky méně znalé - Reynoldsovo číslo je konstanta, charakterizující dynamické a viskozitní odpory při proudění média kolem tělesa nebo nějakým kanálem uvnitř tělesa v závislosti na tvaru, velikosti a rychlosti) - což jsi neudělal a okecáváš to nějakými úspěchy v létání. Jsi tudíž člověk, který vědomě tvrdí nepravdy/bludy.
Nad Prahu snad přímo Kosák nelítal, ale pokud je něco ve 30km výšky o stejných 30km vedle, je to jakoby bylo nad ní Poslední lety se uskutečnily na přelomu let 89-90, později už nebylo proč nad Českem špiónit...
tre
trefa viskozitou povrchu jsem se nikdy nezabýval, vše dělám absolutně lesklé povrchově rovné a hladké,, jednou kamarád spackal profil křídla a alespon ten eroplán zachránily turbolátory, podle nějakých ofouknutých předloh tohoto profilu, nam spočítal turbolátory, pan ing Lněnička, a pomohlo to, sice ne hned musel jsem to místo najít kde přesně budou ideální ale šlo to, to jo tohle bych neuměl,, raději nezacházím do extrému s hloubkou křídla pod uroven Re čísla na který je ten profil vhodný s tím jsem zatím problém neměl,, poláry spočítané se v praxi špatně ověřují a moc jim nevěřím, ale nebývají zas až tak daleko od pravdy,když není z čeho vycházet ani trošku,zaplat pán bůh zaně, každopádně na svém elektro modelu pylonu jsem použil profil který neměl být ten správný,naopak o dost horší než líta celý svět, myšlenka mého letadla byla vše od vrtule až po směrovku vsadit na ůčinost, autostabilní trup, vyrobit si vlastní vrtuli tam jsem asi nejdále vůbec, přesně spasovat k letadlu a pohonné jednotce , vykašlal jsem se na zůžování konců křídel a měnění profilu se mněnícím se re čísle praktyckého letu,kvůli abych minimalizoval indukovaný odpor, použil jsem profil sice s vetším odporem zaměřil jsem se at snese co největší ůhel náběhu, a razantněji nenárůstal odpor,i přes to polára byla horší než u konkurence,a jen přesně jsem vsadil plochu a hloubku křídla do potřebné velikosti kolik stačí a více jsem neřešil ani kulaté tvary trupu ne nic jen at to funguje jak má, to bych se upsal proč tak proč ten profil a ono, no smáli se mi dokud to nevyletělo,,dodnes v této kategorii není výkonější stroj, sice celý svět vyhlazuje zeštíhlu je,, počítají používájí nejmodernější softvéry, a jdou dopředu ale mnohdy už né letadlem, jen motorem a pilotáží, při vývoji nového letadla vychází z předchozího, to je bezpečná cesta,,ale neuvědomují si že vychází třeba už z horšího než byl na samotném počátku,prostě to dokurvili. proto jsem se rozhodl udělat tlustou čáru a záčít ůplně od znova a snad postupně vylepšovat. nebylo třeba .vše navíc co jsem udělal bylo zbytečné a nic nepřineslo ještě mám pár nápadů ale už nemám s kým závodit všichni toho nechali. tak já taky.
Tady je pěkný popis funkce magnetického motoru:
http://adambenda.net/index.php?id=10010
Jen je potřeba specialního materiálu, kterým neprochází magnetické siločáry .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne říjen 26 2008, 14:40 Předmět:
Fyzika je krásná věda, o které se dá říct, že řídí de facto celý vesmír - někdo může namítat, že hodně věcí řídí chemie, jenže když se v chemii dostaneme až na úroveň vzájemné reakce atomů, vzniku a zániku chemických vazeb, zjistíme, že tyto procesy ovlivňuje valenční elektronová sféra - a tedy fyzikální vlastnosti atomů... A ještě hloubeji do mikrosvěta je to zase jenom o fyzice - a relativistických efektech, které provázejí tento svět minimálních rozměrů a obrovských energií... Ale není radno si s fyzikou jen tak zahrávat a opomíjet některé její aspekty - vše souvisí se vším, pokud zanedbáme některé zdánlivě malé působení, nikdy nedojdeme ke kýženým výsledkům a budeme se divit "PROČ???"... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: ne říjen 26 2008, 16:41 Předmět:
Padlo tady spousta argumentů pro a proti.Jeden tady napsal něco ve smyslu,že pokud to bude fungovat,tak by se na tom dalo zbohatnout.Jde o to,že si to můžeš vyrobit max. pro svou potřebu.např. Pro pokrytí spotřeby domácnosti. Pokud by jsi to vyráběl na kšeft,tak by jsi byl nespíš velmi rychle osloven právníky pana Naudina nebo jiných.Podle toho,kterou verzi by jsi použil.Jde o to,že je to chráněno patentem a to celosvětově. problém je v tom,že vyrobit to se slušnou účinností je problé. Udělat to,tak aby se to jen tak točilo je celkem jednoduché,stačí trocha trpělivosti,ale pokud by jsi chtěl výkonné zařízení,tak budeš mít problém. Potom je druhá možnost,že koupíš patent,ale s tím je spousta problémů a si přijdete jakých.
Padlo tady taky,že tento motor nebyl nikdy prakticky předveden a zdůvodněn. Omyl,byl předveden před širokou věřejností,ale bohužel si nevzpomenu,kdy to bylo.Bylo to ve zprávách,samozřejmě ne u nás.
Důvod proč jsem původně reagoval ostřeji je jen proto,že nemám rád když lidé,kteří nemají dost informací hodnotí myšlenky jiných negativně.
Taky tady padlo něco o ohřevu pomocí kolektorů. Používám je taky,jen hledám další cestu a rozhodně ne jako dravec myšlenek,ale pokud mám čas a možnosti.
už jsem to jednou psal,ale napíšu to znovu.
PERPETUM MOBILE NEMÁ S MAGNETICKÝM MOTOREM NIC SPOLEČNÉHO _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.