Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červenec 09 2008, 19:22 Předmět:
Je to lepší odpojit - i když podle katalogu by diody měly vydržet těch cca 70V zapalovacího napětí svářečky bez úhony a baterka požere i vyšší impulsy. Risk je někdy zisk, ale v tomhle případě je riskováno moc. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: st červenec 09 2008, 20:21 Předmět:
Crifodo napsal(a):
Přeštípni červený.
A smotej s černým. Displej by se měl zastavit na 0001. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Naposledy upravil ZdenekHQ dne st červenec 09 2008, 20:22, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červenec 09 2008, 20:32 Předmět:
rezis napsal(a):
Takovy bylby dotaz ale jak se na ty diody muze dostat nejaka spicka?
Pokud se vaří na kastli, znamená to, že je na ní asi dst koroze - nebo bylo. To znamená, že kastle nemá dokonalý kontakt a pokud se zemní kleště od svářečky blbě uchytí, může procházet zpětný proud třeba od zadního blatníku přes nějaký drát "dopředu" k motoru. Stačí, aby byla odpojená baterka a něco zapnutého a špičky mají volné pole - tomu lze předejít právě odpojením baterky I alternátoru... Pro jistotu jsem u aut chystaných k podobným operacím odpojoval veškerou elektroniku...
A to, že zapalovací napětí na svářečce je v oblasti 70-100V (když vezmeme TIG s vn zapalováním, tak klidně i kV!!!), zatímco napětí na oblouku je kolem 15-20V (jenom...), snad nehodlá nikdo z přispívajících zpochybňovat... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: st červenec 09 2008, 20:43 Předmět:
Nejvhodnější místo pro "kleště" je pro běžnýho mechanika motor - není tam barva. To bude zřejmě onen kritický bod.... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Nov 22, 2007 Příspěvky: 425 Bydliště: Doma
Zaslal: st červenec 09 2008, 20:52 Předmět:
Svářeči jsou zázraci! Raději odpojit a všude, kde budeš vařit, tak zkontrolovat, jestli tam není nějaká kabeláž a plasty. Pokud budeš vařit někde poblíž nádrže, tak buď ji vymontovat, nebo aspoň odkalovákem vypustit všechen benzín, čí naftu a do nádrže nafoukat CO2 a zavřít víčko. Odletující kuličky jsou hodně dlouho žhavé. To nakonec poznáš, až ti nějaká vlítne do boty. To se smíchu nezdržíš. Není špatné mít při ruce i hasičák. Ovšem takový, který je schopen přerušovaného hašení, abys jich nemusel mít na auto 10. Pokud neuvidíš na druhou stranu svářeného místa, tak se i vyplatí mít nějakou dobrou duši, která bude koukat, jestli tam něco nedoutná na druhé straně a musí být schopná i ten hasičák použít. Od prvního plamínku ke shoření auta uplyne neuvěřitelně krátká doba.
tak jediny problem tedy vidite v odkoureni diod v altiku a co R.J.motoru ABS,AIRBAG, Komfortky atd. i pro ne je velke riziko?? Nebo s tim trochu vyrobci pocitali??
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19603 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt červenec 10 2008, 21:09 Předmět:
Topik napsal(a):
tak jediny problem tedy vidite v odkoureni diod v altiku a co R.J.motoru ABS,AIRBAG, Komfortky atd. i pro ne je velke riziko?? Nebo s tim trochu vyrobci pocitali??
Výrobci vůbec nepočítali se svářením po montáži kabelů. Ve výrobě se napřed sváří a pak drátuje.
A pak se má jen jezdit, nikoli svářet.
Proto si musíš dávat bacha na to, aby se cizí napětí nikam do rozvodů nedostalo.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.