Taky jsem loupal destičku z krabičky, kdysi se to zalívalo lukoprenem. Po opatrném vyloupání jsem zjistil zkorodované součástky a úplně užrané vývody MAA 725-ky. Lukopren byl nějaký agresivní, nebo špatně namíchaný, úplná časovaná bomba. Stalo se to postupně u pěti kusů. Pak výrobce od zalívaní upustil...
tak jsem se dal do kuchání. posílám fotku.už teď je jasné, že je vevnitř nějaký "šváb"(asi mb4213) nevzdávám se naděje, že je jen na omezení otáček a že babeta zapojení to nahradí. kondík tam je 2,2 mikro 400V
tak jsem vyrobil náhradní zapalovaní na principu babety. zapojil do skůtru a ono nic:( mel jsem totiž přehozenou anodu a katodu. tak jsem si to přepájel (na fotce to mám ještě špatně) a chytlo to na druhou otáčku. za chvilku to zdechlo. asi odešel kondík, byl dost zahřátej
Pokud jsi tam dal ten co vidím na obrázku, tak se ani nedivím, že nejede.
Kondik musíš použít kvalitní pro pulzní zatížení. Řekl bych, že stačí do 1uF, použil bych 0,47uF. Zkus to jenom s jedním a případně přidej druhý.
Menší kondík se rychleji nabije, ale působí jako omezovač otáček, to musíš vyzkoušet.
CDI " BABETTA" jsem před léty dělal do KAWASAKI 50 a možná funguje dodnes. _________________ Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Dnes to je ale brnkačka udělat elektronické zapalování. Když někdy před čtyřiceti lety potřebovali pánové Rain a Voňka do svého závodního motocyklu RAVO (složenina jejich jmen) s unikátním rotačním šoupátkem elektronické zapalování, tak dalo dovézt ze západu za v tu dobu neuvěřitelných 2.500 Kčs (více než měsíční plat).
v originálu jsem našel 2,2 mikro/400V (při kuchání jsem ho řízl). ten co je na fotce je jen na 100V, tak se asi prorazil. žádnej jinej dnes nemám moje zapalování zatím přišlo na 26+4kč
vrtá mi hlavou, co je za součástku černý obdélník na fotce vypájený vedle vypájeného kondíku) má rozměry asi 20x7x2mm jediný nápis SARBA.
má to dva silnější a dva slabší vývody a chová se to jako polovodič,
podle připojení v CDI to vypadá, že v té součástce je dioda i tyristor. dělá se něco takového?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32091 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červen 30 2008, 12:19 Předmět:
Může to být můstek, nebo jak píšeš - tyristor s diodou. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
hledal jsem na netu něco k tomu švábu MB4213. našel jsem jen japonský návod asi na zapalování napájené z aku : http://www.110v.cn/html/1/9/2/20070706/15593_2.html
píšou tam něco o 5000 a 2300 a 8 stupňů. napadlo mě, jestli ten šváb nemění
předstih v závislosti na otáčkách. Je to přece jenom čtyřtakt, tak by se měl měnit předstih v závislosti na otáčkách, ne? přesně jak je na tom schématu, tak i u mě je desátej vývod u švábu přivedený na tyristor (je to ta černá součástka SARBA)
Predstih sa s otáčkami mení, aj u nás na aute. U nás sa riadi podtlakom z karburátora do rozdeľovača. Natáča sa hallova sonda... U teba, ak nieje to riešené takto, tak to riešia elektronicky. Je to veľmi možné.
ještě jsem nezkoušel, jestli je špatný ten tyristor, nebo MB4213 (šváb) kdyby to byl šváb, myslíte, že by šel někde v česku sehnat? náhrada bude asi CP1023, FM4213
PS:stránka, co jsem uvedl jako japonský odkaz je čínská. Přesto mi to kamarád japanolog přeložil. MB4213 mění předstih v závislosti na otáčkách:(
Babeta zapojení bude fungovat, ale sníží se výkon:( budu muset opravit originál C.D.I . Snad bude špatnej jen tyristor.
dnes jsem zkoušel v origo CDI nahradit součástku s nápisem SIRBA tyristorem a diodou. Nefunguje to:( o té součástce SIRBA jsem na netu nenašel ani čárku:( Dnes jsem znovu zkusil i Babeta zapojení, s tím to ujelo asi půl kilometrů pak to chcíplo a už nic
skůtr stále ještě nejezdí. pořád nevím, čím nahradit součástku se čtyřmi vývody a jediným nápisem SIRBA. neporadíte někdo?
tu jsem našel nějakou další teorii, je to pro jiné HONDY ale funkci součástky SIRBA zatím neznám
http://www.brommerforum.nl/knowledgebase/Honda/MT/9
Zdar mne take odešlo CDI na Suzuki DR600 a nelamal sem si z tím nějak hlavu.. udělal sem si to jak je tu u babetty jen sem to kapanek upravil a motorka běží..
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.