Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá květen 09 2008, 22:22 Předmět:
kbulda napsal(a):
Protože jsem v tomto oboru nevzdělaný, poučte mě prosím.
Na co je v autě potřeba zesilovač 250 a více W ?
Dá se pustit naplno, aniž by člověk ohluchl ?
Čím se takovýto přístroj napájí, auto má druhý alternátor
a akumulátor pouze pro něj, nebo ssebou vozí centrálu přiměřeného výkonu.
Když má centrála 230 V nepotřebuje napětí měnit, tak jak chtěl tazatel ?
Na Tvé první 2 otázky myslím velice trefně odpověděl Velký Konstruktér Pavel Dudek, tuším v Konstrukční Příloze AR - a teď kdybyste mě zabili, nevzpomenu si na přesný ročník - ale asi to bylo 1986, ta příloha pojednávala o kvalitním poslechu v automobilu, bylo to poprvé, co se na veřejnost dostala páně Dudkova "dítka" z řady DPA - a pan Dudek se tam vyjadřuje o lidech, kteří instalují do vozidla aparaturu s výkonem více jak 100W/kanál, jako o "postpubertálních adolescentech, hodlajících v autě simulovat Armageddonskou bitvu"...
Odpovědi na zbytek jsou asi takovéhle - vše se napájí z posílených akumulátorů, některé US profi-tuningy jich mají "na palubě" i 10ks (běžných 12V/cca50Ah) + k jejich dobíjení určený doplňkový alternátor, někdy i dva. Centrály na 230V pak používají oni šílenci, co po požití (nebo jiném způsobu aplikace do těla) jistých specificky působících látek strkají své palice do výstupních zvukovodů několikakilowattových PA systémů, rozmístěných při takové příležitosti zpravidla na (povětšinou) neoprávněně zabrané louce a produkujících do mnohakilometrové vzdálenosti se šířící "TUC-TUC-TUC-TUC-TUC...". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 23, 2007 Příspěvky: 1531 Bydliště: u Mělníku
Zaslal: pá květen 09 2008, 22:38 Předmět:
A já jsem si dosud myslel, že auto je k tomu , abych do něj občas nalil benzín a dopravilo mě spolehlivě a ekonomicky z bodu A do bodu B.
Myslel jsem též, že každé kilo které vozím zbytečně sebou navyšuje spotřebu. Vozit stále pár těžkých akumulátorů se dá přirovnat k elektromobilu.
To mě napadá, že tam by měl tazatel ( u elektromobilu ) dostatečně vysoké napětí.
Takove jedince co si do auta cpou kilowattove aparatury znam. A nejlepsi je jejich znalost automobilu. Na otazku, na co ma v aute airbag (ani nevim jak ta otaka vznikla), zcela vazne odpovedel ze jsou zde k tomu, aby se auto pri havarii (bouracce) nepomackalo. Ridic at si klidne mlati hlavou o palubni desku, hlavne ze se nam neohne volant .
Je to celkem OT, ale myslim si, ze s myslenim techto lidi to uzce souvisi.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so květen 10 2008, 0:09 Předmět:
Lidem, kteří si udělají nebo lépe řečeno NECHAJÍ UDĚLAT podobný tuning, nezáleží na nějakém litříku spotřeby - to jsou lidé, kteří jezdí pro svou zábavu ve vozidlech s motorizací o objemu mezi 5 a 10 litry, velice hlučnými "sportovními" výfuky - a ty musejí něčím přeřvat... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4253 Bydliště: u HK
Zaslal: so květen 10 2008, 7:05 Předmět:
víte ono to není tak úplně přesné, s těmi waty , lidmi a názory.Řeším t okaždý den mýty a omyly stylu páně Dudka atd. Samozřejmě je úzká skupina lidí kteří si chtějí nechat vypumpovat mozek z hlavy pomocí vysoké úrovně zvuku v autě, pak je druhá sorta a ti to mají jako hobby a na různých soutěžích soutěží kdo udělá větší kravál v autě, ale potom s tím autem nejezdí a když tak v klidu piánko ( to jsou pak třeba zesilovače Groung zero 6KW co se mi dostanou spálené na opravu) A teď ta hlavní skupina která to používá na pohodu jízdy totiž on subwoofer puštěný piánko, dobře přidělaný vibruje s celou kastlí a dost podstatně snižuje díky protivibracím hluk podvozku i motoru, ale ta kastle působí jako velký reproduktor a lidi co nesedí uvnitř to vnímají jak když jede cirkus nebo to známé tuc tuc . To je i odpověď na vysoký výkon zesilovačů , lidské ucho je nedokonalé a nízké frekvence slyší málo reproduktory mají nižší citlivost a těžkou membránu a když ještě máte rozkmitat kastli tak 100W je minimum. Ale hlavně jde o pohodlí za volantem no o zničení ušních bubínků. A na kabinu auta stačí pro poslech rádia bohatě 4*5W dobře udělaných.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12372 Bydliště: Ostrava
Zaslal: so květen 10 2008, 8:01 Předmět:
Hmmm, rozkmitaná kastle.. protihluk... to není jenom alkohol, že by nějaká syntetika ?
Když ses vrtal v těch ground poserech, změřil jsi někdy skutečný výkon do zátěže a porovnal s udávaným ? Já jsem měl v ruce pár repro této firmy, pak pár dalších leštěných prdů Pyle, Heco, Toxic a rozdíl mezi uváděnými parametry a realitou je značný, asi jako by vám v hospodě pivko místo půllitru donesli v panákovi a účtovali jako celý sud.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4253 Bydliště: u HK
Zaslal: so květen 10 2008, 11:05 Předmět:
no ground zero není sra**ka , taky se ty zesíky prodávají okolo 50 litrů za kus a na zátěži jsem ho měřil bohužel mám zdroj jenom 4KW a ty čtyři kila do 0,1ohm pustil sinus 200hz . Byl to monoblok jinak co se týká zesíků , tak slabé místo mají většinou ve zdroji pokud měřím výkon na kanál tak ho zdaleka přesahují. Ale pozor ty značky co píšeš já neznám. Dělám pouze ACR produkty čili Rodek Axton a Ground zera jen ty větší digitály od kilowaty nahoru. Tak nevím co se ti dostalo do ruky
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12372 Bydliště: Ostrava
Zaslal: so květen 10 2008, 11:31 Předmět:
Zesáků z téhle třídy jsem moc neviděl, ale reproduktory jo a výsledky měření byly zoufalé. Většinou nesoulad uváděných citlivostí aspoň 6, někdy i 10-12dB. Potkat autohifi repro, který stojí víc jak 5000Kč a aby u toho seděly parametry, tak to je skoro zázrak. Ale věřím, že existují i takové
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34079 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so květen 10 2008, 12:12 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Lidem, kteří si udělají nebo lépe řečeno NECHAJÍ UDĚLAT podobný tuning, nezáleží na nějakém litříku spotřeby - to jsou lidé, kteří jezdí pro svou zábavu ve vozidlech s motorizací o objemu mezi 5 a 10 litry, velice hlučnými "sportovními" výfuky - a ty musejí něčím přeřvat...
A potom je dalsia skupina, ktora ma motor o objemu tak 1,2 (HTP) az 1,9l (TDI) a na vyfuku nasadenu deravu ruru od komina.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4253 Bydliště: u HK
Zaslal: so květen 10 2008, 12:13 Předmět:
no repráky měřit nemám čím, tahle měření dělám na odporové zátěži. Ale obecně u těch repráků do aut to je taky otázka ozvučnice atd, přece jen dveře auta je prostředí velmi specifické, ale ty profi bassboxy na soutěže ty se ladí na specifickou frekvenci aby byl akustický tlak co největší. ) no někdo zase sbírá motýly
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12372 Bydliště: Ostrava
Zaslal: so květen 10 2008, 12:39 Předmět:
Udávání vlastností repra je jen jedno, prostě SPL ref je SPL ref a žádná ozvučnice s tím nic neudělá, je to vlastnost repra.
Nechápu filozofii toho, proč jsou ty takzvaně špičkové autozesilovače stavěny na nesmyslně malé impedance, to mají autohifíci nějaké postižení, a používají ty tlusté dráty jako falický symbol či co ? Pokud je něco děláno pro zatěžovací impedance ve zlomcích ohmu, nutně rostou ztráty ve vedení atd. Na to snad přišel už Edison, že je to neekonomické. Proč se i v autohifi nepoužívají normální impedance jako v profi ?
Asi to bude dane tym, ze zosilnovac s oznacenim 4000W viac podporuje erekciu, ako ten ktory ma oznacenie 100W. Tdea aj vacsi predpoklad predaja autohifikom.
To BU2550:
Mozes mi dat priklad na repro s impedanciou 0.1 Ohm? A tiez by zaujimalo ako autohifici dokazu namerat v aute 160dB.
Založen: Oct 23, 2007 Příspěvky: 1531 Bydliště: u Mělníku
Zaslal: so květen 10 2008, 14:15 Předmět:
To bu2520
bu2520 napsal(a):
to jsou pak třeba zesilovače Groung zero 6KW co se mi dostanou spálené na opravu
Čím se napájí zesilovač 6 kW ?
Ohmův zákon snad stále platí
6000 W : 12 V = 500 A !
Jaké baterie ( kapacita a kusy ) se používají ?
Jaké vodiče ( průřez ) se používají na napájení ?
Jestli mi napíšeš , že 16 až 25 mm2, tak mi v těch výpočtech něco nehraje.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.