Založen: Aug 04, 2009 Příspěvky: 1809 Bydliště: okres Písek
Zaslal: so prosinec 27 2025, 13:14 Předmět:
Na vývodech MC7815 je vyraženo BCE. Čili: "báze"=vstup, "kolektor"=kostra, "emitor"=výstup, což je stejné (a stejný princip využití pouzdra z tranzistoru), jako na MA78xx v kloboučnickém pouzdře.
Je legrační, jak se kvůli tomu mladočeši občas v prostředí internetu hádají. Jeden položí dotaz ("Mám problém, našel jsem retro stabilizátory komunistické Tesly a je na nich označená báze a emitor. Jak je mám zapojit?") a druhý opáčí, že je dotaz nesmyslný ("Stabilizátor žádnou bázi a emitor nemá!").
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34941 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 27 2025, 15:07 Předmět:
barnodaj napsal(a):
Byly, s označením βE555.
Proč mám pocit, že tam to "E" nebylo a označení bylo jen β555 - podobně jako třeba u analogu LM324, kde bylo označení jen β324? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34941 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 27 2025, 22:17 Předmět:
Jezdil jsi někdy s rumunským autem? Dacia, ARO, oltcit ...? Kdo nezažil, nepochopí. Ale docela přesně to kopíruje i ty vlastnosti obvodů jejich produkce. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 20208 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so prosinec 27 2025, 22:42 Předmět:
Proč? Sandero není až tak strašný?
Ale máš pravdu. Brigádničil jsem v 16 letech v bydžovským pivovaru a dělal závozníka na Bučegi 113. Strašnější auto jsem už pak nikdy neviděl. Řidič mě tenkrát tvrdil, že to je vlastně trochu předělanej Ford z invaze do Normandie.
Žralo to skoro 40l normálu benzínu na 100km. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34941 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 27 2025, 22:51 Předmět:
Jo, to se tam produkuje v současnosti bez Čaušaškovy zkorumpovaný balkánsko-cikánsko-turecký komančérský mašinérie už se dá používat. Je to to samý, jako s PRCákama - dokud nad nima stojí někdo s klackem v ruce, koho nemůžou podmazat, makají docela spolehlivě. V momentě, kdy dozor zmizí, starý pořádky o5 převládnou. Bucegi byl skutečně okopírovanej invazní ford - včetně "zjednodušení" konstrukce na takovejch místech, že garantovaná doba funkce pohonnýho agregátu byla spočítaná na zhruba 1 tisíc (!!!) km. Prostě vyjet z invazního šífu na břeh, odvézt několikrát zásoby dál za předmostí - a šlus. V motorech ani na nápravách nebyly valivý ložiska, část mazání byla řešená ne jako oběhová, ale jako ztrátová. Rozvod SV, aby nepotřeboval vahadla ani "koníky", plochá hlava našroubovaná nad spalovací prostory vedle pístů byla chlazená jen žebrováním, jinak byla úplně bez pohyblivejch částí = "flat head". Všecko to bylo učuněný s jením cílem - co nejvíc zlevnit výrobu doslova "auta na jedno použití". Přitom třeba do ruSSka v rámci "Lend and Lease Act" (Zákon o půjčce a pronájmu) vozily konvoje vizuálně stejný náklaďáky, který ale obsahovaly valivý ložiska a jejich pohon vydržel mnohem víc = důkaz je třeba řadovej 6válec SV v náklaďácích GaZ 57 nebo V8 v ZiLech, protože ruSSáci je ještě v průběhu WW II naprosto bezskrupulózně obšlehli a výroba pokračuje v podstatě do dneška. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 6 z 6
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.