Založen: Aug 16, 2022 Příspěvky: 811 Bydliště: Roztoky
Zaslal: čt prosinec 25 2025, 14:21 Předmět:
Tak to je hodně zjednodušené tvrzení. Obrovský rozdíl je ve zpracování a překladu. A kdo se naučí na Pascalu, je pak totálně zmatený příkazy pro preprocesor a různými direktivami. A zatímco Pascal je dnes mrtvá flaxa, C se stále široce používá, jak u MCU tak i na PC.
Založen: Mar 29, 2009 Příspěvky: 4429 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt prosinec 25 2025, 19:03 Předmět:
lesana87 napsal(a):
Takže dneska stačí vyučovat jen dva předměty, Hovory s AI a Čumění na youtube. Jen nevím, kde se vezmou ti "lidé, kteří vědí o co jde".
S odstupem více než půl století se domnívám, že tím je řečeno to podstatné.
A vzpomínám na dobu, kdy jsem z fakulty jezdil žebrat do Rožnova o pokusné vzorky prvních obvodů TTL.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34929 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 25 2025, 21:09 Předmět:
Zmije napsal(a):
...
Proč by ten první měla být zrovna Latina nebo jiný mrtvý jazyk?
Proto, že je nejuniverzálnější a proto, že ty pozdější a jednodušší z něj následně všecky vycházejí ?? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Latina rozhodně není nejuniverzálnější. A vychází z něj jen ty jazyky, kam se svého času dostali Římané. My jsme pro Římany byli jen barbaři, proto v našem jazyce latiny pomálu.
ad zmije: mrtvý jazyk taky jazyk. Když pominu assembler, tak můj první jazyk byl fortran - a kde je mu konec dnes? Používal jsem basic, forth, cobol, pak teprve pascal, pak delphi a teď síčko. Je to všechno na jedno brdo. Stačí znát syntaxi a vědět, co to má dělat.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34929 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá prosinec 26 2025, 8:56 Předmět:
DukeNuke napsal(a):
Latina rozhodně není nejuniverzálnější. A vychází z něj jen ty jazyky, kam se svého času dostali Římané. My jsme pro Římany byli jen barbaři, proto v našem jazyce latiny pomálu.
ad zmije: mrtvý jazyk taky jazyk. Když pominu assembler, tak můj první jazyk byl fortran - a kde je mu konec dnes? Používal jsem basic, forth, cobol, pak teprve pascal, pak delphi a teď síčko. Je to všechno na jedno brdo. Stačí znát syntaxi a vědět, co to má dělat.
Já to právě nemyslel lingvisticky, ale "počítačsky" - pokud se naučíš starej jazyk, tak už je jednodušší se naučit ty modernější, protože jak jednou zvládneš používat tu "stylistickou strukturu", další učení ti už jde mnohem snáz. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Takže dneska stačí vyučovat jen dva předměty, Hovory s AI a Čumění na youtube. Jen nevím, kde se vezmou ti "lidé, kteří vědí o co jde".
S odstupem více než půl století se domnívám, že tím je řečeno to podstatné.
A vzpomínám na dobu, kdy jsem z fakulty jezdil žebrat do Rožnova o pokusné vzorky prvních obvodů TTL.
Tak o to bych sebemenší strach neměl. Pokud po té práci bude poptávka, jinými slovy najde se někdo jež to dobře zaplatí, vždy se najde dost lidí kteří se to za peníze naučí. A pokud po takové práci poptávka nebude, celkem nic se nestane když to nikdo umět nebude. K čemu by dnes byly zástupy odborníků na kontrukci elektronek a zařízení z nich - k ničemu.
No a ta většina co umí jen čumět na youtube? Ta skončí za pár kaček u lopaty. A čím víc takových bude, tím líp se budou mít ti, co se něco naučili. Bylo tomu tak vždy od začátku světa a bude i do jeho konce.
To se pleteš. Ta většina, čumící na jůtrubku, na ni bude čumět dál. A k tomu pobírat příspěvky, které budeš platit ty. Z daní.
A pleteš se i v ostatním. Mě ještě učili elektronky, a když mi některý z kluků muzikantů donese zesík, tak pokud to není něco zapeklitého, dokážu identifikovat a odstranit závadu. A to jen proto, že ve škole mě naučili základy a naučili mě, jak je hledat. Naučili mě, že vývoj jde stále dopředu a co mě naučí dnes, zítra může být jinak. A naučili mě se učit.
Učit se něco "zprostředka" nikdy nevede ke kýženému výsledku. Pak jsi jen lopatka, která donekonečna opakuje jednu jedinou operaci, aniž by věděla proč. A proto můžeš být učitelem, který klidně napíše "Žáci by se měly učit". Fuj.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 6 z 6
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.