Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34879 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 21 2025, 13:30 Předmět:
robos napsal(a):
Samozrejme, myslel som ŠPZ, nie IO. ŠPZ MA 0403 by teoreticky mohla existovať, pred revolúciou mali ŠPZ formát dve písmená a štyri cifry. Podľa Wikipédie to bol okres Martin, ale MA sa používalo iba pre motocykle. Neviem, či motocykle mali na ŠPZ štyri cifry, mám dojem, že nie.
Formát "okresních" SPZ před rokem 2000 byl 2 písmena = kód okresu, pomlčka resp tečka v úrovni pomlčky a 2 dvojčíslí zase oddělený tečkou/krátkou pomlčkou = "AB-xx-xx". Tahle kombinace dávala 9999 možností, kód složenej ze 4 nul nebyl povolenej. Po vyčerpání 9999 kombinací se za dvojici písmen přidávalo třetí počínaje "A" a pokračovalo se dál podle abecedy = "AB(C)-xx-xx". Vyloučený byly G a Q, i když G bylo použitý v kódu Gottwaldova (kombinace GT-xx-xx), tak v dalších kombinacích se jeho použití muselo projednat extra, aby nedocházelo k záměně. Vyloučený kombinace byly třeba "KSC" (Košice - vidiek/venkov), "STB" (Strakonice) a podobně. Pro motorky se v některejch okresech používala kombinace jiná než pro auta - Pardubice měly například pro motorky PA a pro auta PU, 4 číslice ale byly u všeho. Nákladní vozidla, traktory a speciální stroje měly tabulky žlutý s černýma znakama, osobáky bílý s černýma znakama. Číslování běželo zvlášť, takže se mohlo stát, že v jednom okresu jezdily zároveň osobák a náklaďák se stejnou kombinací písmen a číslic - rozlišovacím znakem byla právě jiná barva podkladu značky. Vleky za traktory a náklaďáky měly čísla ze stejný řady jako nákladní auta a taky žlutej podklad, vleky za osobáky měly odlišný značení - písmena označující okres včetně případnýho doplňkovýho byly uprostřed kombinace = výslednej tvar pak byl "xx-AB(C)-xx" - a na bílým podkladě jako značky pro osobáky. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34879 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 21 2025, 13:57 Předmět:
EKKAR napsal(a):
robos napsal(a):
Samozrejme, myslel som ŠPZ, nie IO. ŠPZ MA 0403 by teoreticky mohla existovať, pred revolúciou mali ŠPZ formát dve písmená a štyri cifry. Podľa Wikipédie to bol okres Martin, ale MA sa používalo iba pre motocykle. Neviem, či motocykle mali na ŠPZ štyri cifry, mám dojem, že nie.
Formát "okresních" SPZ před rokem 2000 byl ...
A vybavuju si, že u motorek se místo třetího písmena používala jednička - formát "AB-1-xx-xx", tvar tabulky pro motorky byl 6-hran (obdélník pro 2 řádky položenej na šířku a "ustřižený" horní rohy pod úhlem 45°). Stejnej tvar se používal pro zadní značky náklaďáků a pro nákladní vleky. Vojenský vozidla měly taky žlutý tabulky, ale místo písmen měly jen číslice - formát "xxx-xx-xx". Poslední přidělovanej typ byly značky pro cizince - občan jinýho státu s povolením k trvalýmu pobytu v ČSSR měl na autě modrou tabulku se žlutýma znakama, ale kombinaci měl z normální řady včetně písmen příslušnýho okresu, podobný tabulky měly vozidla diplomatickejch sborů a konzulátů cizích států - ty měly taky modrej podklad a žlutý znaky, ale písmena "CC" (konzulární sbor) nebo "CD" (diplomatickej sbor) plus dvě dvojice číslic. Vozidla "Pátý Bé" čili "mlíkařů" měly pak celostátně písmeno "B", pomlčku a 5-číslicovou kombinaci. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34879 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 21 2025, 17:41 Předmět:
My jsme byli ještě před válkou okres Lanškroun, kód KR. V roce 1961 se to změnilo a padli jsme pod okres Údolí Opic, takže jsme měli UO. Děda měl na spartaku UO, táta měl na svý první 110-el-esce UOA, na další už měl UOB. Jeho poslední auto byl červenej Rapid 136 s UOD. Po UOE ouřední šymlové vynechali "F" a "G" (aby se to prej nepletlo s "E" a "C") a šli rovnou na UOH, UOI a UOJ. Poslední využitá a to ještě ne do konce byla řada UOK - v jejím průběhu se přešlo na označení podle krajů a nám připadlo "E" jako "pardubicE", protože "P" vyžrala Plzeň... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 20171 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: ne prosinec 21 2025, 17:56 Předmět:
My jsme měli na MB1000 z roku 1967 HK 98-76. Nevím jestli si děda, co to na inspektorátu zařizoval, mohl tenkrát vybrat.
Pincka v roce 1978 jsem si taky maloval sám. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34879 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 21 2025, 19:12 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Na pincku jsem měl UO 546 a maloval jsem si ho sám osobně..
A já UO-99-89 ... Tabulka na "fichtla" byla i menší než na "dospělou" mašinu a nebyla "reliéfní" = znaky nebyly prolisovaný, proto si je majitel moh namalovat sám. Podmínkou byla vejška znaku minimálně 2,5cm. Sousední okres Svitavy měl taky na motorky SV a ne SY jako na autech .... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Robos:
Ano, většina RZ na přání jsou totální kokotiny. 001 PEP1K opravdu provozovateli moc nelichotí. Nicméně v určité konkrétní konstelaci to může být trefné. Někde prý jsou k vidění i ve firemní flotile (název firmy a číslo). To taky může dávat smysl.
Ale jinak je to každého věc. Za barvu auta nebo za hezčí kola si taky připlatíš, a to mnohem víc jak za registrační značku. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Naposledy upravil ransom dne ne prosinec 21 2025, 19:16, celkově upraveno 1 krát.
My jsme měli na MB1000 z roku 1967 HK 98-76. Nevím jestli si děda, co to na inspektorátu zařizoval, mohl tenkrát vybrat.
Pincka v roce 1978 jsem si taky maloval sám.
Prominenti si tehdy dokázali uplatit značku typu 7777 nebo 1234, písmenka měnit holt nešla. 9876 je taky hezký, ale někdy to vyšlo.
Naposledy upravil xsc dne ne prosinec 21 2025, 19:16, celkově upraveno 1 krát.
ransom: FANT0MAS je už zabranej, ale koupil to nějakej blbešek. K tomu autu se vůbec nehodí.
To není česká RZ na přání. Ta začíná třemi znaky. Ale nechal jsem se vyprovokovat a koukám, že u nás už je taky obsazená. Má ji ale Praga picollo.
Zajímavý je, že ještě vloni byla volná, a teď píšou, že byla přidělená už v roce 2016. Je v tom nějakej bordel. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Naposledy upravil ransom dne ne prosinec 21 2025, 19:19, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34879 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 21 2025, 19:16 Předmět:
Místní autoservis "Dvořák" má "flotilovku" H0TR0D0x. Zatím jsem viděl s koncovým číslem 8, nejpitomější dojem to dělá na Citigu jejich firemní oučetní ... Ano, majitel má mustanga, jeho přítulka poršáka Carreru, na těch neřeknu ...
ransom napsal(a):
HF_Tech napsal(a):
ransom: FANT0MAS je už zabranej, ale koupil to nějakej blbešek. K tomu autu se vůbec nehodí.
To není česká RZ na přání. Ta začíná třemi znaky.
Mejlka. Značka na přání má 8 znaků a minimálně 1 z nich musí bejt číslice. Kromě vyloučenejch znaků (Q, O, háčky...) nejsou žádný další omezení v jejich rozmístění - samozřejmě nesmí to bejt vulgární význam nebo symboly výslovně zakázaný jako iniciály Ády Čalouníka und his bandy nebo waffen SS. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Naposledy upravil EKKAR dne ne prosinec 21 2025, 19:22, celkově upraveno 1 krát.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.