Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 20513 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út prosinec 09 2025, 12:09 Předmět:
Asi nechodíš do hospody , tam se přelomí za večer 10 temat . A já jsem si nic nezvolil , mne sem zavlekli a okradli . Jak to dopsal ransom , jsou to jen kraviny , kterým se přece odborná stránka vyhýbá , čineli ? Feldu co mám na plyn jsem před 15ti lety koupil za dvacku . Takže dotaz za kolik jezdím je bezpředmětný . Já to beru reálně za peníze dnes . Jezdím za 1,30 bez STK a pojistky . Auto již jaxi neodepisuji . Mám to 10x levněji než taxík a jedu , když chci . Jen do ozdravovny nemohu .
5 MWh za sezónu deleno 20 kWh na 100 km, to je 250 jázd po sto kilometrov... To mi nevychádza. Musel by si jazdiť denne počas celej sezóny. Buď by si nemal kedy jazdiť, alebo kedy nabíjať.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 2795 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: út prosinec 09 2025, 12:28 Předmět:
Celeron napsal(a):
Jak ono to je se sazbama za elektriku? Musí mít majitel elektropekáče "dobíjecí sazbu"? Pokud nemá, nehrozí mu nějakej postih? Ta sazba prý žádný výhody nemá, nebo jo?
Hmm, dobrý. Musí být HDO aby si to mohli operativně řídit. Kdo má ale čtyřkvadrant a FVE na střeše, tak HDO nemá, nízkej a vysokej tarif je zašitěj natvrdo v čtyřkvadrantu. Já to mám 14 let furt stejně, VT 9-10 a 12-13 hod.
Slepice na infolince Čezu mě řekla, že pokud mám FVE, tak asi na D27d nemám s elektropekáčem nárok a že se zeptá a zavěsila. To je materiál, co?
Jestli to je pravda, tak to kámoše určitě potěší.
Já nejspíš zůstanu nadosmrti u svých dehťáků. _________________ Jirka
D27d mi nepřijde jako výhra. Mám klasika dvojtarif na přímotopy:-) Ale hlavně v zimě je třeba auto nabíjet hned po příjezdu domů a nečekat na levný tarif. Jinak vychladne baterka a auto ji pak znova bude nahřívat. Nebo nabíjet k času odjezdu když ho víte - pak je v autě teplo a baterka taky teplá... _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34800 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út prosinec 09 2025, 13:30 Předmět:
rezis napsal(a):
...Ale hlavně v zimě je třeba auto nabíjet hned po příjezdu domů a nečekat na levný tarif. Jinak vychladne baterka a auto ji pak znova bude nahřívat. Nebo nabíjet k času odjezdu když ho víte - pak je v autě teplo a baterka taky teplá...
Proč mi tohle všecko přijde jako povinnost bejt slouha něčemu, co má primárně sloužit mně? JÁ mám přijít k autu, nasednout a odjet - ne že než vůbec budu moct zahájit jízdu TŘEBA K DOKTOROVI, muset nejdřív několik hodin opečovávat elektrosráč ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Nemusíš nic opečovávat. Můžeš jet kdy chceš. První rada je o tom když chceš šetřit. Druhá o tom, že můžeš sednout do teplého auta které nemusíš škrábat a prvních 10km v něm mrznout a skoro z něj nevidět. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 2795 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: út prosinec 09 2025, 13:54 Předmět:
Celeron napsal(a):
Musí být HDO aby si to mohli operativně řídit. Kdo má ale čtyřkvadrant a FVE na střeše, tak HDO nemá, nízkej a vysokej tarif je zašitěj natvrdo v čtyřkvadrantu.
To platilo u starších 4Q elektroměrů, ale u novějších už se to mění.
HDO je často nahrazeno/integrováno do 4Q elektroměru. V moderních instalacích se spínací prvek HDO (relé) často integruje do chytrého 4Q elektroměru nebo je jeho funkce realizována digitálně/komunikačně.
Pokud se jedná o starší typ 4Q elektroměru, který není schopen přijímat operativní signál HDO a pouze pracuje s pevně naprogramovanými časy (což je vlastnost starších 4Q elektroměrů k FVE), vzniká problém.
Postupné zavádění nových chytrých elektroměrů tento problém odstraňuje, protože ty již umožňují dálkové a operativní přepínání tarifů i bez tradičního HDO modulu. U nových instalací a nových typů elektroměrů (které komunikují s distribuční soustavou) by tedy tento problém neměl nastat a sazba D27d by měla být s FVE kombinovatelná.
Zásadní tedy je, zda příslušný v místě FVE použitý 4Q elektroměr má povolené spínací relé/funkci, poskytuje možnost vzdáleného ovládání přepínání tarifů distributorem a ten tuto možnost aktuálně dokáže využívat. Pokud ano pak i když v místě připojení FVE není externí HDO přijímač, ale jen 4Q elektroměr, který však podporuje vzdálené přepínání tarifů a distributor tuto funkcionalitu používá, pak by nárok na D27d měl být zachován.
Doporučte vašemu známému ať se obrátí přímo na jeho distributora elektřiny a ověří si zda: 1. Má osazen 4Q elektroměr, který je kompatibilní s D27d (tzn. umožňuje operativní dálkové přepínání NT/VT).
2. U toho distributora existují nějaké specifické podmínky nebo postupy pro kombinaci D27d a FVE.
Naposledy upravil Valdano dne út prosinec 09 2025, 14:02, celkově upraveno 3 krát.
Druhá o tom, že můžeš sednout do teplého auta které nemusíš škrábat
V našich zemepisných podmienkach, kde mrzne dnes leda tak dva mesiace z dvanástich, čistého času, je to isto major selling point.
Mimochodom nič, čo by v spalováku neriešilo webasto. Aj s nejakou smart appkou, nech už ideme s dobou.
Som rád za auto, ktoré ma stálo pár šušňov, môžem ho nechať na parkovisku, kde po pol roku nečinnosti chytí na prvú dobrú a odveze päťsto kilometrov, pokojne aj vyše stošesťdesiatkilometrovou rýchlosťou. To že začne kúriť či chladiť po pár km jazdy, alebo že to miesto stredovej konzole nemá hájtech AI-assisted 8K infotainment system - to ma fakt netankuje.
Končí rok Pána 2025, beztak už dávno mali byť autá lietajúce. Miesto teho riešime nejaké kilowatty glorifikovaných golfových vozíkov, ktoré sa jakživ od zemegule neodlepia.
I keď, že by mi niekto zaraz pristal v baráku do okna, neni zrovna príjemná predstava
Naposledy upravil rampage dne út prosinec 09 2025, 14:30, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 734 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: út prosinec 09 2025, 14:40 Předmět:
EKKAR napsal(a):
JÁ mám přijít k autu, nasednout a odjet - ne že než vůbec budu moct zahájit jízdu TŘEBA K DOKTOROVI, muset nejdřív několik hodin opečovávat elektrosráč ...
A to je přesně ono - ty si to soužití s EV nedokážeš představit. Ve výsledku je to uživatelsky jednodušší než nafta. Nejezdíš k benzínce, neřešíš kolik máš nafty, ale prostě večer auto zapojíš do zásuvky, ráno je nabitý a nahřátý.
Je to asi jako mobil - pokaždé čekáš hodinu až se ti nabije, aby jsi mohl volat? A nebo ho dáš večer do nabíječky a ráno je nabitý...? Máš doma aku-vrtačku? To je ten samej případ...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 36844 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út prosinec 09 2025, 14:44 Předmět:
Vacsina ludi nemoze doma auto nikam pripojit. Tankujem raz mesacne a ked idem na dlhu cestu, mozem to urobit hocikde za 5 minut. Mobil nabijam raz tyzdenne. Hodinky nikdy.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.