Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Regulační prvek MAGNETON 443 116 419 070
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jimirek
Moderátor


Založen: May 06, 2013
Příspěvky: 737

PříspěvekZaslal: pá listopad 07 2025, 5:46    Předmět: Citovat

Upraven název a přesunuto.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3611
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: pá listopad 14 2025, 20:03    Předmět: Citovat

Takový teoretický dotaz na kontrolku dobíjení. Např. u Felicie se po vypnutí motoru kontrolka dobíjení rozsvítí a její svit klesá s tím, jak se motor zastavuje. Trvá to - nevím - asi půl sekundy, možná jednu... Můj dotaz zní - kde se v tu chvíli pro její svit bere energie? Z kondíků v jednotkách to určitě nebude, takže ji vyrábí altík. Ale nějak mi není jasné, kudy ten proud teče. Je tam jiný regl než se zde probíral, nemám od něj schéma. Určitě se tak ale chová více aut. Ví to někdo?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34718
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá listopad 14 2025, 21:11    Předmět: Citovat

U starších aut (typicky právě fáčko, felina, ale i trochu modernější typy z žigulů) mají kontrolku zapojenou mezi "spínanej plus za klíčkem" a nabuzovací vstup regleru - odkud pak proud teče do kroužků a kotvy altíku. Je tím zajištěný nabuzení altíku už od startovacích otáček. Bez kontrolky se altík nenabudí, resp. nabudí až sám svým remanentním magnetismem až při otáčkách kolem 2000-2500RPM. Při vypnutí zapalování altík dobíhá a přes diody, přes který se v regleru při chodu sám nabuzuje, teče do tý kontrolky (v tomhle případě je to 2W "celosklíčko" bezpaticová žárovečka W2W) proud, kterej se uzavírá do kostry přes ostatní spotřebiče, napájený "za klíčkem". Jde to ověřit odporem 75Ω, kterej zapojíš místo kontrolky a k němu připojenou dvojicí antiparalelních LEDek se společným 1kΩ odporem. Po zapnutí zapalování se rozsvítí jedna LEDka, po nabuzení altíku se její svit ztlumí až skoro zhasne (altík si bere buzení přes svoje diody v regleru ze svýho výstupu) - a po vypnutí se rozsvítí LEDka s opačnou polaritou, jak z regleru než se motor dotočí začne téct proud přes ty pomocný diody.

Auta vyráběný po roce 2000 už pak mají postupně zaváděný kompletně řízený dobíjení z ŘJ, což právě dneska zneužívá ekofašistická lobby k odpojování buzení altíku, aby "se snížily emise CO₂" ....

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.12 sekund