Jo děkuji 👍
Takže pokud boosteru dám 5V/1,7A tak mi udělá 14V/0,5A cca.
OK, raději tedy banku dávat v mrazech nabíjet domů, ano???
Pokud mráz nebude, mohl bych ji tedy nabíjet při jízdě do toho druhého usb a zároveň mít booster i v zapalovači?
Doufám, že i když do zapalovače ve Škodovce jde trvalých 12V, (kudy budu tohle auto dobíjet) že USB vypíná. Pokud ne, nefungovalo by to, hlavní baterka by se vybíjela odběrem boosteru.
Tak jsem na doporučení objednal 3x MT3608 👍
Do nové kcháry která vypíná komplet zásuvky 12V vykuchám ze starých diagnostik vcds obd zástrčku, tam by mělo být 12V stále 🤣 (nevím proč jsou samotné obd konektory tak drahé 🤦🤦🤦)
Do Škodofky dám autozapalovač zástrčku.
V obou případech je uvnitř dost mista, vložím tam i telefonní žárovičku na omezení proudu.
Mám v zásobách 6,12,24 i 60V.
Možná nakonec udělám vše s obd. Jsou velké, vleze se tam komplet i měnič.
Odtud půjde jen kabel s usb do powerbanek.
Mám v autech Bluetooth monitory na baterkách (1mA), uvidíme.
Ekkare i ostatní, děkuji za trpělivost
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34681 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 03 2025, 0:02 Předmět:
Počítej s tím, že hodně aut z koncernu VW - i když se to nezdá, ale je to pravda - vypíná pomocí relátka proud do 12V "zapalovačovejch" zásuvek zhruba 30 minut po úplným uzamčení auta. Nazývají to "plným uspáním všech ŘJ" a teprve po týhle době má auto klidovej odběr menší než těch 100mA, jak jsem psal vejš. Do tý doby je pořád několik částí elektroniky "v pohotovosti" - a odběr tak dosahuje klidně i 0,5A. S tím je nutno počítat - a taky to znamená to, že pokud do tý zásuvky zapojíš zdroj pro dobíjení hlavní baterie auta, při uspání elektroniky to tu zásuvku odpojí a nebude ti dobíjet nic.doporučuju udělat zkoušku třeba pomocí nabíječky mobilu - ta má většinou nějakou kontrolní LEdku, která po zastrčení do zásuvky indikuje provoz - nech ji zapnutou tak, aby byla vidět zvenku bez odemykání auta, auto zamkni a běž se k němu podívat po 30 minutách a znovu po hodině. Pokud bude dál svítit, je to OK a zásuvka je trvale připojená. jinak bys musel bastlit připojení přímo na baterku. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Jojo, díky za info. Tohle vím.
Já kdysi nechával auto v průjezdu ze zvyku ze starších aut odemčené.
No a baterka stále podvybitá.
Pak jsem zjistil, že odemčené auto se uspává ještě daleko dýl.
Musel jsem se naučit zamykat i doma.
Baba prej jak se bojím aby kcháru někdo nešloh i za zamčenými vraty 🤣
No vysvětluj jí to🤦🤦🤦
Stačí se podívat do jednotek na časy uspání a ono je tam klidně 45min, i víc.
Nechtělo se mi časy měnit (zkracovat), přece jen nevím souvislosti, abych neuspal některou ŘJ dřív a pak to neřvalo.
Spotřebu vidím při zamčení i na tom BT adaptéru. Respektive napětí, ale dá se to poznat.
Na OBD bývá trvalých 12 a i spínaných 12 v druhé poloze klíčků.
Prodávají přece redukce OBD -> klipy na baterku. Když se mění hlavní baterka, tak se nevynuluje radio, nemusí se učit volant, atd... Píšou na všechny auta.
Ale auto od auta se může lišit🤷
Ve Škodárně vím, že stálých 12 je i v zapalovači.
Další kcháry musím vyzjistit, zda bude aspoň v obd stále. Mělo by být...
Docela by mě to štvalo, páč zástrčka od vcds je fakt na tenhle boost projekt pěkná schránka.
Divím se, že takhle jednoduchá věc není na trhu.
Pro paneláčníky dobré řešení.
Takže kluci, funguje to úžasně!!!!!!!!
Říkejme tomu prosim "Kaňkyho udržovačka" 😀
Baterie po 2 dnech stání 12,45V
Zbastlen výše uvedený step up modul.
Vypreparován obd štekr z china vcds.
Otvor pro ledku použít jako otvor pro trimr na nastavení napětí. Paráda.
Napětí na modulu nastaveno naprázdno na 12,8V
Žárovička na 0,05A nefunguje. Teče tam proud jen v řádech mA.
Vyzkoušeno hafo žároviček.
Natvrdo bez žárovky tam teče 0,4A. To je moc.
Nakonec použita žárovička 6V/0,5A. Proud je cca 0,1A
Odpor vlákna zastudena cca 1,7ohm. Vlákno jen malinko žhne, po čase už vůbec nežhne.
Možná, že dám ještě slabší žárovičku cca 6V/0,3A aby byl ještě trochu menší proud cca 0,05 - 0,07A. Napětí na 6V je ideál.
Odběr odstaveného, uspaného auta bude hádám cca 0,02-0,05A, ale to nemám přesně změřeno.
Po 3 hod. provozu je napětí na hl. baterce 12,7V. To se mi zdá i rychlé, ale to ještě musím vysledovat.
Jak se bude vyrovnávat napětí hl. baterky a modulu 12,8V tak se zřejmě zmenší proud a vše se ustálí...
Na 4 různých značkách aut vyzkoušeno napětí v OBD a opravdu je tam stálých 12V -> pin 16. Zem -> pin 4.
Mazec, bomba, je to super!
Edit: po déle než 4hod. konstantní napětí 12,80V 👍
Edit: Ráno po 12h. baterka 12,81V!!! 😇😇😇
Na powerbance ubyla jen "1 čárka".
Tj počítam, že může vydržet i několik dní!!!
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 16460 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt listopad 06 2025, 8:54 Předmět:
keras napsal(a):
Tj počítam, že může vydržet i několik dní!!!
Klidně se na to vykašli. Pokud je na baterce po dvou dnech (po nabití) takové napětí, tak kup novou. Nebo aspoň startovací zdroj, protože s takovou nemusíš odjet po nějakém stání kdekoliv kdykoliv.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Strana 9 z 9
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.