Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Uhlí na přívěsným vozíku
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 19949
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: st říjen 29 2025, 17:04    Předmět: Citovat

Na vozejk se vešlo 8,5 metráků a nechytli mě. V uhelnejch skladech mi nasypal Honem vozejk s čepicí, tak jsem to radši lopatou trochu shrnul abych netrousil. Mají krátkou váhu, tak jsem musel na zvážení prázdnýho a plnýho vozejk odpojit. Měl jsem bobek, jestli plnej dokážu odpojit a zase připojit a kupodivu, šlo to jednou rukou, dobře naložený a vyvážený, tlak na kouli odhadem 25-30 kg.
Vozejk přetíženej na dvojnásobek a kupodivu mu to nevadilo. Wink Jel jsem maximálně 50 a v zatáčkách radši zvolna.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
martinkopp



Založen: Oct 12, 2023
Příspěvky: 1053

PříspěvekZaslal: st říjen 29 2025, 18:49    Předmět: Citovat

Gratuluju, teď ses zařadil mezi standartní uživatele přívěsných vozíků Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 19949
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: st říjen 29 2025, 19:25    Předmět: Citovat

Laughing
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34634
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st říjen 29 2025, 19:52    Předmět: Citovat

Jo, to je hodně reálná odpověď - majitelé vozejků se dělej na přesně 2 skupiny - na ty, co už je kvůli nějakýmu prohřešku vyhmátli a co museli zaplatit flastr do rozpočtu a na ty, kterým se zatím daří nebejt přistihnuti. Taky se mi povedlo mít valníkovou Š-TAZ1500 (zadní odpružení torzníma tyčema) mít naloženou namísto papírovejch 800kg reálnýma skoro 14 metrákama zadních hovězích půlek (proto vím, kolik bylo na korbě, protože v místě dodání to šlo přes váhu - a to váhu přesnou na 1 deko ...)... Naštěstí šlo o převoz jen uvnitř průmyslovýho areálu na vzdálenost asi půl km a mohl jsem jet krokem ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 7051
Bydliště: Milotice u Kyjova

PříspěvekZaslal: st říjen 29 2025, 20:27    Předmět: Citovat

Ta bestie TAZ-1500 měla problém i s poloviční zátěží. Zvláštností bylo to, že nenaložená jela ještě hůř. Tatík tomu říkal Slovenská pomsta.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34634
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st říjen 29 2025, 21:18    Předmět: Citovat

Hele, to co jsem měl já v ranejch devadesátkách byl valník s vysokou plachtou - na korbě jsem se moh skoro postavit, oblouky měly snad 160cm. Takže čelní plocha jak pluh na sníh - a když náhodou fouklo proti mě za jízdy, bylo to jako vyhodit kotvu ... Sice v tom byl motor 1500ccm a 5Q špajzka, ale furt to byla 3x uložená "ohava" s kompresním poměrem 8-8,5 a karbec, takže studený starty na sytič, cukatúra i bez napnelismu každejch prvních 5-6 kiláků, než se to aspoň trochu vohřálo. Předjíždět s tím cokoliv rychlejšího než volskej potah byl adrenalin. Výkon to mělo leda brzdnej - protože to mělo diagonálně dělený 2-okruhový brzdy, vepředu už to mělo kotouče, vzadu bubny, ale pedál byl jak u starý vejtřasky = zašlapával se do podlahy, nebyl jako v osobáku zavěšenej na horním konci - a když jsem trochu bádal proč to tak bylo, tak to byla vpředu před kabinou příčně uložená otočná tyč, zašlápnutím jsi ji otočil kolem osy - a ona na každým konci měla páku, kterou podle úhlu zadupnutí zmáčkla jeden podtlakovej posilovač ... Takže prázdná měla snahu se už při křivým pohledu na brzdovej pedál blokovat předek a zadupnutá dělala doslova stojku na předních. Fakt, nekecám, jednou jsem to zkusil nenaložený na prázdný okresce zadupnout v asi 70km rychlosti - a najednou jsem měl asfalt nějak divně blízko před čelním sklem a zadní kola v luftu ... pak RÁNA jak z děla, zadek spadnul z5 na asfalt a já si moh jet měnit slipy ... S tou skoro půldruhou tunou masa jsem naštěstí jel z kopečka, kdyby to bylo opačně, nevyjel bych - prostě by to asi i jedničku zadusilo ... Jinak spotřeba běžně 12-15l/100, protože se furt jezdilo naložený plus aeroodpor a nechtěl jsem se courat na IV. kvalt 50 - takže troječka a točit, aby to aspoň trochu jelo... Naštěstí tohle utrpení brzo skončilo, firmu položily veeeliký voči zakladatele v podnikatelským záměru, on si myslel, že se skladovýma zásobama 3 miliony udělá 1 milion měsíčního obratu ... To by musel snad prodávat vězňům pilníky na úvěr bez ověření totožnosti ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 19949
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: čt říjen 30 2025, 18:19    Předmět: Citovat

To je zajímavý, brácha měl ve stavební skupině JZD jednu z prvních dodávek TAZ1500 a vyprávěl, jaký letadlo to bylo proti starý 1203. Po dálnici prázdnou TAZku vydráždil skoro na 130, řidiči předjížděnejch Škůdek čuměli s vodevřenou hubou. Laughing
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hejnicek



Založen: Jun 16, 2004
Příspěvky: 2216

PříspěvekZaslal: čt říjen 30 2025, 19:51    Předmět: Citovat

Ten standartni vozik od Agadosu se da nalozit asi na 1t.
Ale uz je pak potreba adekvatne snizit rychlost.
Jinak k obsahu nakladu... Zradnej je mokry pisek. Klame telem.
Mnozstvi nakladu vypada jeste OK, ale vazi to jak svina.
Z praxe se da orientovat i podle mezery mezi blatnikem a pnojmatikou, jak to "sedlo"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34634
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt říjen 30 2025, 23:41    Předmět: Citovat

Celeron napsal(a):
To je zajímavý, brácha měl ve stavební skupině JZD jednu z prvních dodávek TAZ1500 a vyprávěl, jaký letadlo to bylo proti starý 1203. Po dálnici prázdnou TAZku vydráždil skoro na 130, řidiči předjížděnejch Škůdek čuměli s vodevřenou hubou. Laughing
Pokud to byl mikrobus = "sanitka" se samonosnou kastlí, tak jo.
Jenomže:
EKKAR už dřív napsal(a):
Hele, to co jsem měl já v ranejch devadesátkách byl valník s vysokou plachtou - na korbě jsem se moh skoro postavit, oblouky měly snad 160cm. Takže čelní plocha jak pluh na sníh - a když náhodou fouklo proti mě za jízdy, bylo to jako vyhodit kotvu ...
Ta plachta trčela možná metr nad střechu boudy nad sedačkou řidiče, ty podpěry byly neorigo nastavovaný v nějaký jézeďácký dílně, to bylo akt horší než táhnout maringotku, měli na to i extra ušitou vysokou plachtu. Marně hledám na netu podobnou fotku, všecky co mi Ujec Ghůůghl vyhodí mají plachtu max. půl metru nad střechou, tamten werk měl určitě mnohem vyšší. STKčka tenkrát byly bezzubý, psal se začátek "divokejch devadesátek" ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Cust



Založen: Jan 17, 2007
Příspěvky: 7051
Bydliště: Milotice u Kyjova

PříspěvekZaslal: pá říjen 31 2025, 7:04    Předmět: Citovat

My jsme měli valníky s plachtou. Oproti dvanáctcetrosce to bylo letadlo. Mělo to o trochu výkonnější motor a 5 rychlostí. Kubíků to mělo skoro 1500. Ale furt na prd. Motor steré koncepce, karbec + sytič.
130 km/h nebyl problém ani s naším valníkem, ale nesmělo to jet do kopce. Když jsem byl trošku naložený, tak jsem s kopce předjížděl a do kopce zase všichni mě. Dost pomáhalo natankovat benzín s vyšším oktanovým číslem než 95. Ale i tak plynový pedál fungoval spíše jako regulátor hluku než rychlosti. Duplo se na plyn a zvýšil se hluk, jinak nic. Náhon na zadek, který byl zatížený jen plachtou bylo naprosto genitální řešení. Nacouvat na bahno nebo led znamenalo sehnat traktor na odtah. Naprosto super byly cesty ze servisu. Než se přijelo domů, ukázala se nová porucha. Nezapomenutelný zážitek mám z cesty Praha-Milotice (ano i takovou vzdálenost to auto zvládlo někdy i bez poruchy), kdy před Brnem začala mít řadící páka větší vůli. Za Brnem mi při řazení zůstala v ruce. To uchycení bylo vyřešeno tak, že jsem se divil, že tě vydrželo pohromadě tak dlouho. Ale takových problémů tam bylo přibližně milion.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund