Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19949 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st říjen 29 2025, 17:04 Předmět:
Na vozejk se vešlo 8,5 metráků a nechytli mě. V uhelnejch skladech mi nasypal Honem vozejk s čepicí, tak jsem to radši lopatou trochu shrnul abych netrousil. Mají krátkou váhu, tak jsem musel na zvážení prázdnýho a plnýho vozejk odpojit. Měl jsem bobek, jestli plnej dokážu odpojit a zase připojit a kupodivu, šlo to jednou rukou, dobře naložený a vyvážený, tlak na kouli odhadem 25-30 kg.
Vozejk přetíženej na dvojnásobek a kupodivu mu to nevadilo. Jel jsem maximálně 50 a v zatáčkách radši zvolna. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34631 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st říjen 29 2025, 19:52 Předmět:
Jo, to je hodně reálná odpověď - majitelé vozejků se dělej na přesně 2 skupiny - na ty, co už je kvůli nějakýmu prohřešku vyhmátli a co museli zaplatit flastr do rozpočtu a na ty, kterým se zatím daří nebejt přistihnuti. Taky se mi povedlo mít valníkovou Š-TAZ1500 (zadní odpružení torzníma tyčema) mít naloženou namísto papírovejch 800kg reálnýma skoro 14 metrákama zadních hovězích půlek (proto vím, kolik bylo na korbě, protože v místě dodání to šlo přes váhu - a to váhu přesnou na 1 deko ...)... Naštěstí šlo o převoz jen uvnitř průmyslovýho areálu na vzdálenost asi půl km a mohl jsem jet krokem ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34631 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st říjen 29 2025, 21:18 Předmět:
Hele, to co jsem měl já v ranejch devadesátkách byl valník s vysokou plachtou - na korbě jsem se moh skoro postavit, oblouky měly snad 160cm. Takže čelní plocha jak pluh na sníh - a když náhodou fouklo proti mě za jízdy, bylo to jako vyhodit kotvu ... Sice v tom byl motor 1500ccm a 5Q špajzka, ale furt to byla 3x uložená "ohava" s kompresním poměrem 8-8,5 a karbec, takže studený starty na sytič, cukatúra i bez napnelismu každejch prvních 5-6 kiláků, než se to aspoň trochu vohřálo. Předjíždět s tím cokoliv rychlejšího než volskej potah byl adrenalin. Výkon to mělo leda brzdnej - protože to mělo diagonálně dělený 2-okruhový brzdy, vepředu už to mělo kotouče, vzadu bubny, ale pedál byl jak u starý vejtřasky = zašlapával se do podlahy, nebyl jako v osobáku zavěšenej na horním konci - a když jsem trochu bádal proč to tak bylo, tak to byla vpředu před kabinou příčně uložená otočná tyč, zašlápnutím jsi ji otočil kolem osy - a ona na každým konci měla páku, kterou podle úhlu zadupnutí zmáčkla jeden podtlakovej posilovač ... Takže prázdná měla snahu se už při křivým pohledu na brzdovej pedál blokovat předek a zadupnutá dělala doslova stojku na předních. Fakt, nekecám, jednou jsem to zkusil nenaložený na prázdný okresce zadupnout v asi 70km rychlosti - a najednou jsem měl asfalt nějak divně blízko před čelním sklem a zadní kola v luftu ... pak RÁNA jak z děla, zadek spadnul z5 na asfalt a já si moh jet měnit slipy ... S tou skoro půldruhou tunou masa jsem naštěstí jel z kopečka, kdyby to bylo opačně, nevyjel bych - prostě by to asi i jedničku zadusilo ... Jinak spotřeba běžně 12-15l/100, protože se furt jezdilo naložený plus aeroodpor a nechtěl jsem se courat na IV. kvalt 50 - takže troječka a točit, aby to aspoň trochu jelo... Naštěstí tohle utrpení brzo skončilo, firmu položily veeeliký voči zakladatele v podnikatelským záměru, on si myslel, že se skladovýma zásobama 3 miliony udělá 1 milion měsíčního obratu ... To by musel snad prodávat vězňům pilníky na úvěr bez ověření totožnosti ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19949 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt říjen 30 2025, 18:19 Předmět:
To je zajímavý, brácha měl ve stavební skupině JZD jednu z prvních dodávek TAZ1500 a vyprávěl, jaký letadlo to bylo proti starý 1203. Po dálnici prázdnou TAZku vydráždil skoro na 130, řidiči předjížděnejch Škůdek čuměli s vodevřenou hubou. _________________ Jirka
Ten standartni vozik od Agadosu se da nalozit asi na 1t.
Ale uz je pak potreba adekvatne snizit rychlost.
Jinak k obsahu nakladu... Zradnej je mokry pisek. Klame telem.
Mnozstvi nakladu vypada jeste OK, ale vazi to jak svina.
Z praxe se da orientovat i podle mezery mezi blatnikem a pnojmatikou, jak to "sedlo"
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34631 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt říjen 30 2025, 23:41 Předmět:
Celeron napsal(a):
To je zajímavý, brácha měl ve stavební skupině JZD jednu z prvních dodávek TAZ1500 a vyprávěl, jaký letadlo to bylo proti starý 1203. Po dálnici prázdnou TAZku vydráždil skoro na 130, řidiči předjížděnejch Škůdek čuměli s vodevřenou hubou.
Pokud to byl mikrobus = "sanitka" se samonosnou kastlí, tak jo.
Jenomže:
EKKAR už dřív napsal(a):
Hele, to co jsem měl já v ranejch devadesátkách byl valník s vysokou plachtou - na korbě jsem se moh skoro postavit, oblouky měly snad 160cm. Takže čelní plocha jak pluh na sníh - a když náhodou fouklo proti mě za jízdy, bylo to jako vyhodit kotvu ...
Ta plachta trčela možná metr nad střechu boudy nad sedačkou řidiče, ty podpěry byly neorigo nastavovaný v nějaký jézeďácký dílně, to bylo akt horší než táhnout maringotku, měli na to i extra ušitou vysokou plachtu. Marně hledám na netu podobnou fotku, všecky co mi Ujec Ghůůghl vyhodí mají plachtu max. půl metru nad střechou, tamten werk měl určitě mnohem vyšší. STKčka tenkrát byly bezzubý, psal se začátek "divokejch devadesátek" ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.