Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Uhlí na přívěsným vozíku
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 19922
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: so říjen 25 2025, 8:31    Předmět: Uhlí na přívěsným vozíku Citovat

Vážení, nevezl jste někdo náhodou třeba na chalupu uhlí na přívěsným vozejku? Úzká cesta, sklápěčka Avie a podobný velikosti se tam nevejdou a neotočí. Kdysi to vozili Multikárou ale tu už nikdo z uhlířů kolem nemá.
Mám nebržděnej vozejk na 750 kg a 220 x 130 x 40 cm, což je cca 1,15m³. Když ho naložím rovně a přikreju origo plachtou, bude hodně přetíženej? Nedaří se mě nalýzt kolik má měrnou hmotnost ořech 1, tedy hrubší, víc vzduchu v mezerách.
Kdyby to bylo 700 kg/m³ tak mě vychází že by byl lehce přetíženej ale snad bych to těch 20 km po okreskách bez policajtů dovezl, žádnej kopec nahoru ani polňačku na cestě nemám.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 5730

PříspěvekZaslal: so říjen 25 2025, 8:49    Předmět: Citovat

https://cs.wikipedia.org/wiki/Uhlí napsal(a):
Pro spotřebitele je zajímavá měrná hmotnost sypaného uhlí při dodání, která se pohybuje asi od 720 kg (hnědé uhlí) do 750 kg (černé uhlí) na 1 m3.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan



Založen: Apr 02, 2012
Příspěvky: 1423
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: so říjen 25 2025, 9:39    Předmět: Citovat

Kámoš si vozí uhlí na běžném vozíku Agados (délka ložné plochy cca 2m )
několikrát za rok a běžně veze cca 800 kg, teď naposledy mí říkal , že mu
to naložili "s kopečkem" a bylo toho přes tunu. Na vozíku má pro zvětšení
obsahu rám kolem cca + 15 cm. Za 10 let neměl problém dojet , ale jezdí s tím pomalu , hlavně z kopce .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 2546
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: so říjen 25 2025, 11:05    Předmět: Citovat

Je to približne, ako poskytol údaje samec v spolupráci s wiky...robil som v uhoľnej bani a v podstate "najčistejšie" uhlie bez "znateľného obsahu sprievodných hornín sme "prvopočiatočne" prí výjazde z vlaku z podzemia ohodnocovali na cca 2,7 tony uhlia v 3,3m³ vozni.. čiže nejakých 0,8 tony na kúbík - za tým nasledovala pracia skúška a pravidelné lab. skúšky na výhrevnosť (údaje s odhadom a skúškov býval málokedy väčší ako 10% ... Bolo to síce "väčšinou" kvalitné hnedé uhle, ale býval aj šmejd, s tonážou do 1,4t na kubík a to už bolo poznať výrazne na farbe - sivé az biele - v podstate suchý štrk, tufit - a keď ešte aj voda/blato Laughing
Veľký rozdiel v orechu1 čierneho a hnedého uhlia moc nie je... vozík by to mal zvládnuť... Skôr je rozdiel či prané, alebo neprané s obsahom sprievodných častíc.. "Opraný" orech by mal obsahovať len minimum uhoľného prachu a pracej suspenzie, ktorý by bol max. vodou nasiaknutý... Ale ten údaj 0,7-0,8 t na kubík je celkom relevantný.... Tak že si na hrane Laughing
Raz som na 6 kubíkovej korbe nákladiaka - nasypanej pekne do oblúka - aby nepadalo bral "deputát-uhlie" a váha ukázala iba 5,8 tony... Ale keď som z miestneho lomu prvý krát viezol štrk a nasypané som mal ani nie polovicu,..a váha ukázala 9 ton ! tak som tuho rozmýšľal či niečo nezhodím Laughing Laughing Ale Barborka - S5T to zvládla na krátku vzdialenosť bravúrne Cool Ale bolo to dávno...dnes už by som takú odvahu nemal..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34584
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so říjen 25 2025, 12:05    Předmět: Citovat

Celeron napsal(a):
...
Mám nebržděnej vozejk na 750 kg a 220 x 130 x 40 cm, což je cca 1,15m³. ...
Bacha, aby těch 3/4 tuny byla MAXIMÁLNÍ LOŽNÁ HMOTNOST toho vozejku a ne MAXIMÁLNÍ CELKOVÁ HMOTNOST. Moh by sis pjekně naběhnout v případě, že by se ti při jízdě cokoliv stalo a chtěl bys uplatňovat plnění z nějaký pojistky. Jdou po takovejch věcech jak slepice po flusu, 20-30kilo nikdo neřeší, ale 2-3 metráky overload už znamená, že ti odmítnou plnit ... A kdybys byl viník případný nehody a mělo se to cálovat z tvýho POVka, vymáhali by to pak po tobě v regresu za porušení provozních podmínek. Přesně tohle se stalo kolegovi z ex-práce, splet se mezi celkovou váhou a ložnou váhou = nosností a stálo ho to přes 50tKč, protože zprava mu z vedlejší vyjel přímo před čumák důchodce s matizem a on ho trefil na levej zadek. Sice jasná vina na nehodě 100% důchodce (sice tam je trojúhelník jak blázen, ale dědek se hájil předností zprava), ale stejně kolega musel cálovat, protože měl o 250kg "nadváhu" na vleku - vezl si betonový dlaždice na chatu - a pojišťovna mu z toho důvodu odmítla plnit ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 2546
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: so říjen 25 2025, 13:28    Předmět: Citovat

Ako hovrí Ekkar... je rozdiel medzi nosnosťou "750"kg a celkovou váhou prípojného vozidla aj s nákladom a tiež s max únosnosťou ťažného zariadenia.. brzdeného/nebrzdeného/typu a ťažného vozidla...
Ale zatiaľ sme sa bavili o tiaži toho nákladu - uhlia.. čiže pohotovostná hmotnosť a maximálna hmotnosť prípojného vozidla by mala byť jasná.

Len na okraj... z požičovne som si raz zobral dlhší vozík - potreboval som prepravu dlhšieho, ale ľahkého materiálu - vozík mal nosnosť do 750kg a ťažné na Škodovečke samozrejme len do 500. ... Celková váha vozíka bola podľa TP asi 280+ 30 kg náklad.. zastavili ma policajti a že zle! Že mi musia zakázať ďaľšiu jazdu! ... Vraj prekročená hmotnosť atď .. Chvíľu sme o tom diskutovali a keď stále nič - tak som odopol vozík, auto som zaparkoval obďaleč , náklad zobral na plece a pokračoval som pešky po ceste... Boli v nemom úžase - že čo robím? Nakoniec sme sa predsa dohodli... Vraj si mám vozík naspäť pripnúť, náklad naložiť a ukotviť a pokračovať v jazde... A na koniec som dostal upozornenie, že vozík nemá zaplatenú PZP a na základe toho ma "aj" zastavili- čekli si to cez ŠPZ .... ale to bola vec požičovne ..obišiel som bez sankcií.. Ešte, že som sa nikam neponáhľal a nepršalo... lebo by ma určite dlhšie zdržali.. Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 5730

PříspěvekZaslal: so říjen 25 2025, 13:59    Předmět: Citovat

Na 700kg uhlia budeš potrebovať povolenku na 2,5t CO₂. Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 8550
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: so říjen 25 2025, 16:21    Předmět: Citovat

Tak tak. A bez toho nebude uhlí hořet.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO
Doporučuje se dohled moderátorů


Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 20276
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: so říjen 25 2025, 16:55    Předmět: Citovat

Mám teda šířku jen 115 a měl jsem s kopcem , bylo to 8,5q . Mám to domů 4km . Ku rva v Záměli si šli pro svačinu a když jsem jel kolem , akorád vylezli od ťamana . Dali mi zaplatit tiskara a chtěli moc děkovat ..... Ještě dělali , naštěstí , že neznají povolené zatížení pro závěs na feldu s ABS ....... Šlo o 2 minuty .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 19922
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: so říjen 25 2025, 17:12    Předmět: Citovat

Cooo? Zatím snad né a pokud vím, fyzikální zákony snad ještě platí, i když v Bruseli je snaží změnit vo sto šest.

Koukám do malýho techničáku auta a u hmotností z toho vůbec nejsem moudrej. Je tam 1240/750 a na dalším řádku je 2120/2 120/1 574/3 360.
Kdyby mě nesebrali velkej techničák, tak by to tam bylo určitě líp popsaný.
Na tažným je štítek ale už blně čitelnej, jedinný co jsem přečetl je 9,7 kN.

Na malým techničáku vozejku je 580/580/128. Takže vozejk váží 128 a může se naložit 580 kg?

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 19922
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: so říjen 25 2025, 17:30    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Mám teda šířku jen 115 a měl jsem s kopcem , bylo to 8,5q.

Já s tím vozejkem jel do místní betonárky pro drť pod zámkovku. Byl pátek kolem druhý. Přijel nalitej maník s HONem a zasypal mě vozejk že skoro nebyl vidět. Tak jsem si půjčil lopatu a musel jsem vozejk z tý hromady vydolovat. Pak jsem ho musel odpojit a dojet domů pro flašku se vzduchem a redukčákem a dofoukat na místě kola vozejku, protože seděly až skoro na ráfku. Domů to bylo naštěstí jen necelý dva kiláky. Podle váhy na faktuře jsem měl naložíno 1600 kg.
Z toho plyne poučení nejezdit do betonárky od M-Silnice v pátek odpoledne.

Po týhle příhodě je nějaký uhlí určitě prkotina. Laughing

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO
Doporučuje se dohled moderátorů


Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 20276
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: so říjen 25 2025, 17:38    Předmět: Citovat

Vždyť je to jasný , 1240/750 bržděný a nebržděný celkem a na dalším řádku je 2120/2 120/1 574/3 360. 3360 je 1240+2120
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 882
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: so říjen 25 2025, 20:59    Předmět: Citovat

Tady si otevři TP a mrkni tam. Jinak těch 750kg je maximální váha nebržděného vleku kterou zvládne auto/koule, 580kg je maximální provozní a 128 je provozní, tak že 580 - 128 = 452Kg je váha co můžeš naložit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 19922
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: so říjen 25 2025, 21:07    Předmět: Citovat

452 kg, no tak to jsem pěkně v háji, to je tak půlka vozejku. To se mě ani nevyplatí pro to uhlí jet.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34584
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so říjen 25 2025, 21:13    Předmět: Citovat

Je to LEHKEJ PŘÍVĚS ZA OSOBNÍ AUTO. Je na dimenzovanej závěs i konstrukce vozejku - jedna osa, závěs kleštinou na kouli, možnost nemít samostatnou brzdu. Jestli chceš tahat váhy v řádu tun, kup si Zetora, Džona Díru nebo od Macinky Dodge RAM 1500, s tím můžeš taky tahat 3,5tunovej víceosák.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund