Co tam máš za a motor? Ja měl v traktůrku nějakou kolem 22Ah. No umřela náhodně tak jsem tam strčil starší CSB 18Ah z UPS. No jezdí to už tak snad 3 roky. A to to v zimě je pod přístřeškem a nenabíjím to. Jak umře půjde tam zas nějaká starší. Za mě klasické vadí ty vibrace a rázy. _________________ Internet - metla lidstva
Naposledy upravil rezis dne pá říjen 17 2025, 19:39, celkově upraveno 2 krát.
Založen: Feb 08, 2010 Příspěvky: 748 Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Zaslal: pá říjen 17 2025, 15:39 Předmět:
To, že dekompresor není na hlavě motoru fyzicky vidět, neznamená, že ho motor nemá. Třeba Hondy mají dekompresor ve vačce. Je to takový výstupek, který způsobuje pozdější uzavření výfukového ventilu a tím snižuje kompresi. Po nastartování a zvýšení otáček motoru je výstupek zasunut do vačky odstředivým ramínkem. Když se nám jednou tento dekompresor porouchal na 6,5HP motoru, tak ho pomalu nebylo možné šňůrou natočit a nakonec jsme jí přetrhli.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 16437 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá říjen 17 2025, 16:44 Předmět:
Milan_F napsal(a):
p32: Seš trochu mimo. Ono do těhle motorů se dá lejt i jednorozsahovej olej, kterej na zimu není úplně ideál. Sám dávám SAE30, páč přes zimu není co síct.
Tak to mi zkus trochu víc a odporněji vysvětlit, v čem jsem trochu mimo tou otázkou "A který z 0W40, 5W40, 10W40 a 15W40 není vhodný pro zimní provoz?". Nebo jsi jen tak potřeboval něco plácnout? A ještě také to, co s tím má společného to, že ty přes zimu nemáš co síct a že v neděli nepracuješ?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34552 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá říjen 17 2025, 17:46 Předmět:
rezis napsal(a):
B&S samozřejmě dekompresorů má. A to automaticky. I když nevím zda tato verze.
Taky ne každej, většina z nich má zastaralej rozvod SV neboli "jsou spodový", takže mají mrzáckej kompresní poměr 6,5-7 kvůli velkýmu mrtvýmu prostoru nad pístem. U těch dekompresor k protočení netřeba, obzvlášť když to jsou dvouválce. Proti nim čtyřtaktní motorkový "jednolampy" většinou s rozvodem OHV nebo dokonce OHC a kompresním poměrem atakujícím hodnotu 10 jsou bez dekompresního ventilu resp. příslušný polohy vahadla vejfuckovýho ventilu prakticky nenastartovatelný ... Ona i "blbá kejvačka" neboli dvoutaktní jednoválcová JAWA typ 353 s obsahem 249ccm a s kompresí 8,5 umí lehčího uchazeče o její nakopnutí hezky vyhodit do luftu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
EKKAR : Má B&S 3130 což je Intek s tlakovým mazáním. Tam je automatický dekompresor. Píší to i na netu.
Kývačka tě procvičí když ji neumíš startovat a prostě ji nepřetlačíš za horní úvrať a dojde k zápalu. Jinak je docela hodná a stačí je bez síly rozhoupat a zasunout klíček ve vhodné chvíli.
bu2520: Pro správnou funkci dekompresoru je důležité mít seřízené ventilové vůle, ale když on nefunguje tak to ani teplým neprotočí.
S baterkou jak jsme psal drtím to k čemu mám přístup a drží víc než originál. Mám tam nějaký dvouválec 22Hp (značení nevím) _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Oct 03, 2005 Příspěvky: 1742 Bydliště: nedaleko Humpolce
Zaslal: pá říjen 17 2025, 19:36 Předmět:
No, je jaxi mimo automaticky předpokládat, že se do těchto motorů leje jen vícerozsahovej volej. S tím souvisí to, že když přes zimu nic neroste, není co síct. Chápeme? Když není co síct, tak se se sekačkou nejezdí. Chápeme? Když se se sekačkou nejezdí, je zbytečný lejt do motoru vícerozsahovej volej. Chápeme? Tudíž stačí i jednorozsahovej volej, kterej to tolik nežere a není nutná častější kontrola. Až sem dobrý?
No a s tou pěknou LiFePO4 kravinou si mimo tak, že se tyto akumulátory už dávají do některých moto z výroby a dokonce se daj koupit hotový nebo zbastlit doma z článků, za o něco málo větší peníze než olovo, jak jsem dával odkaz.
eKecal: ještě si sem zapomněl přimíchat parní stroj
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.