Ochladilo se a na baterce FULBAT U1R-9 je znát jak se jí nechce. Nabitá je naplno, traktor nabíjí na 13,8V. Hodinu po vypnutí má baterka 13,2V . Olej je syntetika pro celoroční provoz. Baterka od tohoto výrobce je již druhá a vydrží přesně tři roky. Přes zimu je skladovaná v teple. Nemáte někdo zkušenost s jiným výrobcem?
Založen: Oct 03, 2005 Příspěvky: 1741 Bydliště: nedaleko Humpolce
Zaslal: čt říjen 16 2025, 17:56 Předmět:
Myslim, že bude jedno co tam dáš. Mi zdechla originální baterka taky přesně po třech letech od koupě. Dal jsem motorkovou Vartu AGM s podobnym startovacim proudem jako měla původní.
Od tý doby pošilhávám po LiFePO4. Když na to můžou jezdit motorky... Cena o něco větší než olovo, životnost násobná.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34544 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt říjen 16 2025, 19:42 Předmět:
Myslím, že bys ve svým věku už dávno moh vědět, že i když se tomu říká "syntetika" dál, tak to obecně znamená kvalitnější a víc aditivovanej olej, ne že si lidi myslej, že je vyráběnej od základu synteticky. Prostě pro "autaře" je to vyjádření kvality maziva, ne o jeho skutečným původu - jak to bylo kdysi před víc jak 30-40 lety. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34544 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt říjen 16 2025, 20:59 Předmět:
Milan_F napsal(a):
kecy prdy bláboly...
Ano, hlavně který tady šíříš ty. Jistě, najde se pořád skupina lidí, která věří pojmu "polosyntetika" resp. "plná syntetika" - ale ti už pomalu ale jistě prděj do hlíny, protože dneska to jsou v drtivý většině důchodci, který už odmítají šikanu jednoho druhým - protože nikdo z nich neví, "za kolik to má". Generace Husákovejch dětí, která má denní přístup na net už těm blábolům dávno nevěří a ví, že to je prostě jen slangový zjednodušení, který se v minulosti zažilo natolik, že prostě přetrvává. To jenom pár tobě podobnejch si dál myslí, že většina lidí kolem je kompletně blbejch a jen vy máte patent na rozdávání mouder ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34544 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt říjen 16 2025, 23:00 Předmět:
Ale jdi, ty brepto - říkej si ŤU ŤU ŤU ŇU ŇU ŇU, třeba se tě někdo lekne ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4716 Bydliště: u HK
Zaslal: pá říjen 17 2025, 6:55 Předmět:
Podstata zmínění oleje byla , že je vhodný i pro zimní provoz, abych předešel případným nerelevantním radám. Podstata je , že pokud existuje baterka do auta která vydrží sedm let v kondici, jestli třeba není taky taková do zahradního traktůrku .
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 16435 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá říjen 17 2025, 7:41 Předmět:
bu2520 napsal(a):
Podstata zmínění oleje byla , že je vhodný i pro zimní provoz, abych předešel případným nerelevantním radám. Podstata je , že pokud existuje baterka do auta která vydrží sedm let v kondici, jestli třeba není taky taková do zahradního traktůrku .
A který z 0W40, 5W40, 10W40 a 15W40 není vhodný pro zimní provoz? Je pravda, že ten s 0 je řidší než ten s 10, ale po zahřátí fungují všechny stejně. A baterku bych řešil stejně, dávat tam něco speciálního je dobrá kravina, ale jde jen o stejný výsledek za daleko víc peněz. Tím chci říct, že je lepší zůstat u původního typu baterky a občas ji vyměnit levně za novou.
Jestli ti ta baterka vydrží jen 3 roky, tak buď jezdíš moc málo nebo má ten vehikl špatný regulátor dobíjení. Pak ti jiná značka olověné baterky nepomůže.
Ta Lithiová baterka pro motocykly má vlastní regulaci, tak by v tomhle ohledu mohla vydržet. Druhá otázka je, jestli to utáhne startér a ochrana to nebude vypínat při pokusu o nastartování.
Jinak já mám v traktůrku StarJet baterku z výroby a už slouží 10let.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4716 Bydliště: u HK
Zaslal: pá říjen 17 2025, 7:58 Předmět:
Výrobce doporučuje pro celoroční provoz 5W30 , je to český výrobce i když motor je B&S, tak mu věřím . Jde mi o to že původní baterka stojí okolo 2000Kč s poštou a jiné podobných parametrů o 500 Kč méně. Mám zkušenost u auta, že mi ty neznačkové často vydržely víc než ty značkové. Tak lovím zkušenosti. Asi všichni pamatujeme na autobaterie Varta, to byl naprostý odpad za spoustu peněz.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4716 Bydliště: u HK
Zaslal: pá říjen 17 2025, 8:01 Předmět:
HF výrobce máme stejného taky mám SECO a nabíjí přesně 13,8V Jezdím klasiku , cca dvě hodiny týdně. Pokud připojím nabíječku, okamžitě hlásí, že je nabito . Prostě se té baterce zvětšuje vnitřní odpor.
Založen: Oct 03, 2005 Příspěvky: 1741 Bydliště: nedaleko Humpolce
Zaslal: pá říjen 17 2025, 8:05 Předmět:
p32: Seš trochu mimo. Ono do těhle motorů se dá lejt i jednorozsahovej olej, kterej na zimu není úplně ideál. Sám dávám SAE30, páč přes zimu není co síct.
Tý životnosti se vůbec nedivím, páč katování kostů a lepší to s jinou značkou, podle mě, nebude. Mi to dobíjí správně 14,3V a jezdim cca každejch 14 dní dvě hodiny sečení v kuse a baterka klekla po 3 letech a 1,5 měsíci.
No a po třech letech měnit baterku není "občas" a dva litry za ní taky není zrovna "levně"
Založen: Sep 20, 2023 Příspěvky: 117 Bydliště: Brno venkov
Zaslal: pá říjen 17 2025, 10:28 Předmět:
rnbw napsal(a):
Skus ju pomaly vybit a nabit.
Myslím že u olověných aku není dobrý nápad je úplně vybíjet. Dochází k sulfataci elektrod a efekt je pak částečně už nevratný. Olověný akumulátor je nutné udržovat pokud možno nabitý. Pokud už má velký vnitřní odpor, tak došlo k sulfataci a částečně se dá zregenerovat desulfátorem, ale je to nadlouho a výsledek nejistý.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.