Založen: Dec 12, 2005 Příspěvky: 2647 Bydliště: SR, Poprad
Zaslal: čt říjen 09 2025, 11:52 Předmět:
DukeNuke: uplne normalne, v takomto stave znamena, ze mozes ist doprava, ale musis dat prednost autam, ktore tam odbocuju z protismeru. Ak by svietila zelena na tom trojsemafore, tak to znamena, ze mas zelenu a teda prednost mas ty.
rnbw: to mame aj u nas a co som vypozoroval, tak ta sipka svietila vtedy, ked za tou krizovatkou mali chodci cervenu a zhlasla, ked im nabehla zelena na priechode. _________________ No vidis, a tak si sa bal
Založen: Mar 29, 2009 Příspěvky: 4370 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt říjen 09 2025, 12:29 Předmět:
Lukas-Peca napsal(a):
jjilek: světelné křižovatky v Olomouci jsou vůbec specialita, nejlepší je ta u nádraží
To je asi skutečně extra speci. Kdysi krátce jako řízená fungovala, ale značně zpomalovala a omezovala provoz. Takže světla vypnuli a i přes občasné diskuze zde stále bliká jen žlutá. Olomoučtí řidiči si poradí, pustí tramvaje a autobusy. Ostatní řidiči si navzájem vyhoví podle okamžité situace. Ale neznalí mimoolomoučtí? Na ty si domácí musejí dát obzvlášť pozor.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 16425 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt říjen 09 2025, 12:59 Předmět:
Lukas-Peca napsal(a):
jjilek: světelné křižovatky v Olomouci jsou vůbec specialita, nejlepší je ta u nádraží
Pokud myslíš tu u vlakového nádraží, tak tam není žádný problém. Hlavní je dána značkami a vedlejší jsou taky řádně označené. Musí se jezdit podle značek a ne podle dojmu, že širší s tramvajovými kolejemi je hlavní (to až za tou křižovatkou) a že tam bývá pár střepů od řidičů neznalých značek a předpisů, tak to je normální snad všude.
Jak víme, někteří chodci slyšeli, že jak vstoupí na přechod, mají přednost. Nějaké další kecy, že si přesto mají počínat opatrně, ba dokonce, že se na červenou ani nepřechází, patrně vysoko překračuje jejich ego, nebo mentální způsobilost.
Milé, hlavne úvod. To ego je dnes neskutočné - a pozorujem že dosť často stúpa práve spolu s tým v inom vlákne spomínaným vzdelaním (a mojou poznámkou tam k tomu -že žiaľ rozdávané dnes už plošne - prosím neútočím, ja si vzdelanie vážim, a chcel by som to najvyššie, keby som naň mal).
Ono chodci sa dosť často správajú, že naskočením zelenej sa im práve otvoril prechádzkový park..
Tak nejako mám za to, že naskočenie zelenej pre mňa (či chodcovi či v aute) nie je choď! chod! choď! (moja na sedadle spolujazdca - ale zasa ako vodič jediný, kde si dovolím pospať), ale je to daná možnosť že mám otvorenú závoru, a mám zapojiť všetky zmysly na to, aby som sa čo najrýchlejšie, v zmysle predpisov, a zdravý, dostal na druhú stranu..
Tie vyprázdňovacie šípky sa myslím istého času dosť prerieďovali, ako trocha menej zmyselné - a nahrádzali sa preto iným riešením. (v BA pamätám som dosť často vyprázdňoval v križovatke z Tomášikovej na Mierovu - do Elektrocompu - tiež dávno zmizla, neskôr žiaľ aj dobrý Elektrocomp)
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5760 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: čt říjen 09 2025, 13:19 Předmět:
Zelená šípka v protismere je signál na opustenie križovatky. Ak si to teda dobre pamätám. To znamená, že ak už som v križovatke, môžem ju opustiť. O vchádzaní do križovatky na túto zelenú si akosi nespomínam.
Chodcom tiež netreba krivdiť. Sú aj tak nastavené semafory, že chodci majú zelenú iba pár sekúnd. A kým prídu do polovice prechodu, už je dávno červená a autá sa pohýňajú. Otáčať sa na prechode a ísť späť lebo skočila červená je asi blbosť.
Inak túto logiku nelogiku semaforov som mal vždy za nedokonalú. Raz zelená šípka znamená že môžem ísť a ja mám prednosť, a inokedy zelená šípka znamená že mám dávať prednosť. Pritom by to išlo urobiť aj logickejšie: červená-stoj, zelená-choď (mám prednosť), oranžová-choď opatrne (možno ísť ale treba dať prednosť). Pred koncom intervalu by farba blikala (kľudne aj červená), takže oranžová by mohla plniť túto novú funkciu. _________________ Globálne otepľovanie je spôsobené masívnou zástavbou a rúbaním storočných stromov. Kamene namiesto trávy tiež prispievajú k otepľovaniu.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4373 Bydliště: Zlín
Zaslal: čt říjen 09 2025, 13:39 Předmět:
p32: jo, to je obvyklá reakce. My to tam známe, nám se to tak líbí a jestli s tím mají přespolní problém, tak ať sem nelezou. Že město vyhodilo desítky milionů za něco, co nefunguje, nám nevadí.
P. S.: na té křižovatce se sbíhají tramvajové tratě ze tří směrů, silniční doprava (včetně spousty autobusů MHD) z pěti směrů a do toho šest přechodů pro chodce. Navíc je to celé v zatáčkách a je to lemováno živými ploty, aby tam nebylo vidět. Město celou křižovatku před cca 15 lety nákladně zbudovalo včetně semaforů, po jejím spuštění ale nastal kolaps, tak semafory vypli a od té doby se jezdí podle značek. Že by možná stačilo změnit signální plán, to nikoho nenapadlo. Na semaforech trvale bliká oranžová, takže město pořád platí údržbu a elektřinu. Auta vjíždí do cesty tramvajím, cestující padají, tramvaje zvoní, do toho se motají chodci z nádraží, občas někoho přejedou nebo se něco srazí, ale
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 20725 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt říjen 09 2025, 13:47 Předmět:
Lukas-Peca napsal(a):
...Hillem popisovaný případ se nazývá signál pro opuštění křižovatky a není potřeba dávat přednost vozidlům, ale je nutno dát přednost chodcům, kteří už se nacházejí na přechodu. Zelená na přechodu v tu chvíli už svítit nesmí. Přechody jsou samozřejmě navrhovány tak, aby i na červenou bylo možno přecházení bezpečně dokončit.
Stejně bych místo signálu k opuštění křižovatky rád naproti viděl otuplovaný celý semafor pro odbočení vlevo (zvlášť, když přes vedle stojící kamion na semafory nevidím vůbec a zbytečně čekám, až odjede, abych se dověděl, jestli mám dál čekat, nebo už jsem měl mizet v dáli za křižovatkou), ale současně měl jistotu, že chodci mají červenou. I když, pravda, pro ně má červená až příliš často význam jen informativní.
Založen: Mar 29, 2009 Příspěvky: 4370 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt říjen 09 2025, 15:11 Předmět:
Lukas-Peca napsal(a):
jjilek: ano, takový hanojský systém za české peníze.
Naprostý souhlas. Na každé vyjetí do města ať OA nebo MHD vidím nejméně 3 významná porušení předpisů. Pokud bych nepotřebovaljet na nákup, tak pro jistotu zůstanu doma nebo jedu MHD. Nevím jak kde, ale v Olomouci určitě.
Pokud by si ale řidiči na zmiňované křižovatce nevyšli vstříc, mohli by na bezpečnou mezeru čekat klidně 10 minut i víc.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 16425 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt říjen 09 2025, 17:19 Předmět:
Tak je to asi o zvyku. Já tam jezdím docela dost často a jediné pravidlo je, že ta silnice odshora dolů je hlavní a že tramvaj jedoucí zezdola k nádraží (doprava) má přednost. To ti k tomu napíše každý, co tam jezdí docela často, že o tom ani nemusí moc přemýšlet. Neviděl jsem tam za posledních 10 let jediný problém. Ano, řidiči, co nemají zkušenosti s tramvajemi, tak jsou většinou celí nesví a neví, co mají dělat a zmatkují. A taky zmatkují ti, co neví, že jedou po hlavní a dávají přednost z vedlejší a vše se potom zablokuje.
To jsem často viděl i v Brně, kde byli i někteří Brňáci ochotni zabočit přes tramvajový pás přímo pod tramvaj.
Někteří myslivci co vymýšlejí časování semaforů by měli být pověšeni za koule do průvanu. Třeba tady
https://maps.app.goo.gl/NAnySaTzi8gBtJwX9
když se mi rozsvítí zelená ještě nějaké auto projede. A když jsem se koukal na semafor pokud jedu zleva tak to tam fakt tak je.
A taky bych se přimlouval, pokud je křižovatka s přechodem pro chodce, že by se zelená pro chodce měla rozsvítit už když se autům co chtějí zahnout rozsvítí k červené i žlutá _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžete k příspěvkům připojovat soubory Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.