Nezapomeň na to, že existuje tzv. Darwinova cena... _________________ Význam slova dezolát: Člověk náchylný k podlehnutí konspiračním teoriím, šířící dezinformace, nepátrající po pravdě a souvislostech, následující stádo
Ve statickém "režimu" je rychlost kapaliny nulová a odbočka/apendix v nádrži se nijak neprojeví, tzn. že lze docílit tlakových poměrů pro samospád.
V dynamickém "režimu" proudění kapaliny způsobuje pokles hladiny v "apendixu" způsobené tlakovými ztrátami při proudění, který je úměrný rychlosti proudění a při překročení "kritické" rychlosti dojde k vyprázdnění "apendixu" a přisávání vzduchu do výstupního potrubí. Stav "přisávání" bude trvat tak dlouho, dokud se výstupní "sloupec" kapaliny dostatečně nezpomalí v důsledku snižování jeho výšky (přibýváním vzduchu) a vyrovnáváním tlaku. Při dostatečně dlouhém výstupním potrubí nemusí tedy nutně dojít k úplnému přerušení čerpání samospádem (k úplnému zavzdušnění).
Podrobný rozbor tak závisí na mnoha parametrech potrubí i média a netroufám si na něj.
Máš pravdu, ale tlakové straty ktoré spôsobujú pokles hladiny v apendixi sa uplatňujú len v časti potrubia od napojenia apendixu smerom nadol. takže keby bolo potrubie vyhotovené tak ako je nakreslené, tak by boli tlakové straty 0,00nič a hladina by v apendixi nepoklesla a vzduch by sa neprisal.
...keby bolo potrubie vyhotovené tak ako je nakreslené, tak by boli tlakové straty 0,00nič a hladina by v apendixi nepoklesla a vzduch by sa neprisal.
Na vlastním provedení "apendixu" příliš nezáleží (viz obr.), spíše záleží na jeho parametrech - průměrech(světlosti) a délce jednotlivých částí sacího potrubí včetně příp. regulačních ventilů na výstupu.
K poklesu hladiny v "apendixu" o 1m dojde při rozdílu tlaků kolem 7kPa (benzín).
Tlak v zaplněném potrubí při udaném výškovém rozdílu 50m může být značný (kolem 350kPa u benzínu) a rychlost proudění v 60mm potrubí může být také značná, pokud ji nebudou brzdit ohyby, délka nebo ventily.
Tebou zmíněné "straty 0,00nič" mohou nastat v případě c) na obrázku níže.
Aj C aj A aj B. Tlakové straty trením sú priamo úmerné dĺžke a nepriamo úmerné priemeru potrubia. Nulová dĺžka = nulová tlakové strata trením nekonečne veľký priemer potrubia = limitne sa blížiaca tlaková strata trením k 0. Keď je však priemer niekoľkonásobne väčší ako dĺžka tak potom to už je clona ale to je iná pesnička. Z obrázku je zrejmé, že sa jedná o potrubie.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.