Založen: Sep 27, 2014 Příspěvky: 740 Bydliště: Very Stupid District, hned vedle okresu Postřižiny
Zaslal: st říjen 01 2025, 10:36 Předmět: Benzinová rotační sekačka - poraďte s opravou
Jedná se o jednoduchou motorovou rotační sekačku s pojezdem, kterou dodávala firma Vari Libice nad Cidlinou. Na sekačce nejsou žádné identifikační údaje, čili neznám značku ani typ.
Sekačka má tu závadu, že motor se těžko spouští, pak běží několik vteřin až minut. Chod je přitom velmi nepravidelný, občas si střelí do výfuku, po návratu páčky sytiče do polohy RUN motor chcípne. Když motor běží, tak kolem karburátoru rosí benzín, i když jinak plovák bezvadně uzavírá. Motor lze natočit až po několika minutách (občas), co chcípnul.
Karburátor jsem vyčistil, vyměnil svíčku a promazal všechny bowdeny. Nic nepomohlo.
Nevěděl by někdo, o jakou závadu by se mohlo jednat nebo kdo provádí servis těchto strojů? Dříve jsem jezdil přímo do Libice a byl jsem velmi spokojen. Před několika lety my tam oznámili, že už servis těchto čínských sekaček neprovádějí, protože nemají z Číny náhradní díly.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6918 Bydliště: Praha
Zaslal: st říjen 01 2025, 11:01 Předmět:
Je to prostě motor. Takže potřebuje palivo, zapalování a kompresi. Nejčastější problémy jsou obvykle s karburátorem. že jsi ho vyčistil, ještě neznamená, že dobře. Nikde žádný benzín rosit nesmí. Pokud nastříkneš do sání stříkačkou trochu benzínu, běží to jak? Jestli chviku dobře, tak je potřeba dále řešit karburátor. Jinak zkontrolovat, jakou hází jiskru, jestli není střižené pero na setrvačníku a tím pádem by byl úplně špatně předstih. Může být samozřejmě také vadné zapalování. Potom následuje měření komprese. Nebo prostě naslepo rozebrat motor, pokud je potřeba, zabrousit ventily a nastavit ventilové vůle. A zkontrolovat, jestli není vydřený válec a zapečené kroužky. Dej sem fotky, o jaký motor se jedná. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Sep 27, 2014 Příspěvky: 740 Bydliště: Very Stupid District, hned vedle okresu Postřižiny
Zaslal: st říjen 01 2025, 12:14 Předmět:
Závada nastala zčista jasna najednou. Ještě jeden poznatek. Když natočím motor při zavřeném přívodu benzínu, tak naskočí normálně. Jakmile otevřu přívod benzínu, tak motor chcípne. Několikrát jsem zkontroloval funkci plovákového ventilu. Ani nekápne ani když nechám přes noc otevřený benzín, ale když motor nastartuju, tak rosí. Nemůžu přijít na to, kde. Předpokládám proto, že závada je čistě v karburátoru. Jo a když sundám vzduchový filtr, tak v tom kolínku je vidět hladinka benzínu. To by asi nemělo být. Přívěry vzduchu na obou koncích karburátoru fugují. Tam byl trochu problém se sytičem, ale bowden jsem promazal.
S fotkou bude asi problém. Motor je celej zakrytovanej, takže se z toho moc nepozná.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6918 Bydliště: Praha
Zaslal: st říjen 01 2025, 12:30 Předmět:
Na Aliexpresu velmi pravděpodobně najdeš za cca 15 - 20 USD celý nový karburátor. Jak to popisuješ, problém bude v něm. Vypadá nějak takhle? https://www.aliexpress.com/item/1005007267459980.html _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4718 Bydliště: u HK
Zaslal: st říjen 01 2025, 12:44 Předmět:
Také bych tipl karbec, dřív jsem věnoval spousta času čištěním profukováním máčením do technického benzínu karburátoru křoviňáku. Až jsem nakoupil po 150Kč na Alíku několik karbců a když je problém , tak ho během pár minut vyměním a vadný zahodím. Tipuju, že to dělá biosložka benzínu, protože se mi zdají lepkavé membrány.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6918 Bydliště: Praha
Zaslal: st říjen 01 2025, 14:44 Předmět:
Jako prevence vzniku problému je to správné řešešní a také vervu 100 používám. Tady už problém je, tak se nejdříve musí vyřešit. Sekačkové karburátory membrány nemají, zanášejí se trysky a dírky v emulzní trubici sajrajtem. Zde to ovšem vypadá, že i přes otestování jehlového ventilu stejně z nějakého důvodu dochází k přeplavování benzínem. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Diagnostiku nad zatvorenou truhlou korigujú aj detaily. Z citátu je zrejmé, že mu na prevádzku stačí to čo je v karbeci - potom by to chcíplo tiež. Za ako dlho to po otvorení kohúta nádrže vypne? Ako ten čas vypnutia súvisí so stavom plného karbeca alebo skoro prázdneho? = Nevzniká v nádrži nežiadúci tlak? A vôbec v základe: spomínajú sa ventily - je to štvortakt?
Založen: Sep 27, 2014 Příspěvky: 740 Bydliště: Very Stupid District, hned vedle okresu Postřižiny
Zaslal: st říjen 01 2025, 19:34 Předmět:
Zaky: Díky za odpověď. Ten karbec z Alíka je přesně to vono. Jenom mě zaráží, že stojí pouze 32,14 Kč a lze objednat jen 1 ks. Aby to nebyl zas nějakej čínskej fígl a nepřišla třeba jen sada těsnění... O té možnosti lepkavého benzínu mi říkal již kamarád automechanik, avšak on sám si s opravou taky nevěděl rady a svoji sekačku dal do servisu. Tedy když ještě existoval... Paradox je, že právě u nás se ty biosračky vyrábějí... Teď jenom, čím dosekat zahradu než ten karbec přijde.
adakar: Samozřejmě, že to je čtyřtakt. Vypne to hned po otevření kohoutu nádrže. Dírka ve víčku nádrže je čistá, takže podtlak určitě nevznikne. Vyměním karbec a uvidíme.
Založen: Aug 30, 2008 Příspěvky: 3919 Bydliště: Čierne pri Čadci
Zaslal: čt říjen 02 2025, 9:19 Předmět:
Já mám roky bubnovou sekačku z Mountfieldu, je to v podstatě skládačka, pluh, kultivátor, bubnová sekačka. Používáme již pouze tu sekačku neboť tu je těžká zem a orat s ní je těžké, je lehká.
Před léty jsem sekal zahradu a najednou motor začal blbnout, něco jak popisuješ Ty. Vymontoval jsem karburátor, zavezl do servisu kde mi jej v ultrazvukové čističce vyčistili, dovezl domů, namontoval a motor chytil na první šup. V servise mi poradil že nemám na zimu nechávat v sekačce benzín, prostě zbytek buď vyjet dokonce nebo z nádržky vyčerpat a zbytek v karburátoru nechat vyjet. Ty jejich biosložky co tam cpou do těch benzínů dělají prostě šarapatu.
Bydlím blízko polských hranic a tak tam jezdíme tankovat benzín, naftu, mají tam lepší kvalitu. Syn mi dávno říkal že ať do své felicie zkusím natankovat jejich 98 (vždy jsem tankoval 95), nedávno jsem vyzkoušel a musím říct že je to poznat na výkonu. Je tam benzínka "BPme" a mají tam na 98 a naftu od čtvrtka do neděle akci. Mám v mobilu i jejich aplikaci takže mám v podstatě 98 za cenu 95, možná ještě o malinko levnější.
Známy čo robí s drevom aj opravuje známym píly, mi kedysi na môj nápad-návrh či by nebolo dobré benzín nechať vyjet dôvodil, že ani to nie je výhra, že membrána sa tam potom prilepí, a problém býva tak či onak.. Ako som následne vtedy niekde na nete čítal, a tu ja kedysi myslím že prvotne poradil, a aj tomu známemu ktorý že skúsi a odvtedy si nevie vynachváliť, 100-vka benzín to istí.. Zatiaľ..
Nemyslel-nepísal som podtlak, ale tlak.. Myslel som nejaké vracanie benzínu - a v tej súvislosti niečo v neporiadku - až tam teda vracanie je a nie je to samospád (jj, plavák asi samospád..).. Len tipy na ďalšie zamyslenie - konkrétna rada je skôr náhoda..
Strieľanie môže byť veľa benzínu, načasovanie, proste zlé spaľovanie.. Vzduch máš hovoríš ok (benzín zo vzduchovej cesty si dal predpokladám preč a už si aj zistil či sa ti tam dostáva ďalší), čo ventily? Nemôže to ísť späť? Nie je vysoká hladina, a je to na hrane = u zatvoreného prívodu sa to s tým nejako vyrovná, ale pri neustálom prísune nie?
Píšeš ak otvoríš ventil, chcípne hneď, aj keď je v karbeci benzínu minimum? Píšeš že plavák zatvára normálne. Nie je v ňom benzín a tlak mierne naplneného plaváka na zatvorenie nie je dostatočný? Otvára plavák nejaký nežiadúci podtlak? Odkiaľ?
Založen: Sep 27, 2014 Příspěvky: 740 Bydliště: Very Stupid District, hned vedle okresu Postřižiny
Zaslal: čt říjen 02 2025, 18:17 Předmět:
Adakar: Je to velmi jednoduchý stroj, benzín proudí z nádrže samospádem, žádné zařízení na jeho vracení tam není. Pokud ten motor dokáže aspoň chvilku běžet normálně, tak závada nemůže být ve ventilech ani v nastavení předstihu. Takže do toho se určitě hrabat nebudu. Přebytečný benzín jsem samozřejmě odstranil a po dalším startovacím pokusu tam samozřejmě byl zase. Ten plovák opravdu asi normálně nezatvárá a v tom bude ten problém. Sekačku jsem odložil "na hanbu" do kouta garáže a dokud nepřijde z Číny nový karburátor, nebudu se jí zabývat.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.