Založen: Nov 11, 2011 Příspěvky: 2260 Bydliště: Oslavany
Zaslal: st září 17 2025, 10:56 Předmět: vystříkání dutin auta (čím, a jak vystříkat)
Dívám se na nabídky UBS pistolí na dutiny auta, a všechny mají hodičku max 50cm. Tak si říkám jestli není lepší koupit přípravek ve spreji co je sice dražší, ale hadičkou dostane mnohem dál. (některé i přes 1m) Newvíte jestli se prodávají i UBS s delší hadičkou, nebo to je na rozdíl od spreje problém ? Taky by mne zajímalo jakému přípravku dáváte přednost?
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 725 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: st září 17 2025, 12:56 Předmět:
UBS pistole jsou k ničemu, protože s hadičkou nefungujou. Potřebuješ ten typ pistole, kde je nádobka pod tlakem. Existují profi verze a jedna hobby (hledej DEMA).
Nepotřebuješ dlouhou hadičku, protože otvory nejsou dál než půl metru. Já to stejně dělám jen tou koncovkou se zahnutou trubičkou. Dělá to mlhu na dva metry daleko...
Problém spreje je v ceně za litr vosku....
Teď se tady strhne debata, že nejlepší je vyjetej olej říznutej čímkoli co doma najdeš. Já používám běžný "vosk do dutin". Zkoušel jsem víc výrobců a přišlo mi to dost podobný. Můj autoklempíř to míchá s vazelínou A00, protože se mu zdá, že vosk po pár letech vyschne.
Můj nebožtík soused měl starého moskviče a říkal, že co je mastné, to nezrezaví. A taky že jo. Měl ho mastný, ale nebyl rezavý. Já to taky tak používám, ale na nosné části náprav.
Na moji Š120 jsem měl olej s Konkorem ředěný tech. benzínem. Dálo se to stříkat a fakt to fungovalo. Na autě zrezavěly akorát přední blatníky kolem světel. Jinak zdravá. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Naposledy upravil MiraSt dne st září 17 2025, 14:49, celkově upraveno 1 krát.
Nemám. Jmenovalo se to Elaskon a bylo to furt mastné. Nedávno jsme tahali VN kabely v kabelových kanálech na bývalé šachtě a všechny lávky byly tím elaskonem natřené. Rezavá nebyla ani jedna, ale lepkavé to teda bylo fest. Až třetí vyprání montérek se to celkem zmizlo. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34400 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st září 17 2025, 17:44 Předmět:
_luky_ napsal(a):
...Teď se tady strhne debata, že nejlepší je vyjetej olej říznutej čímkoli co doma najdeš. Já používám běžný "vosk do dutin". Zkoušel jsem víc výrobců a přišlo mi to dost podobný. Můj autoklempíř to míchá s vazelínou A00, protože se mu zdá, že vosk po pár letech vyschne.
Blahý paměti se na dutiny prodával "REZISTIN" případně "REZISTIN CAR", což byl benzínovej roztok nějakýho technickýho vosku s malým podílem oleje, kterej zajišťoval trvalou plasticitu toho vosku. Přídavek vazelíny je v principu to samý, protože základní vazelína není nic jinýho, než důkladně promísenej parafín, trošku barviva rozpustnýho v tuku a nějakej nevysychavej olej právě vytvářející tu dlouhodobou plastičnost. Poměr podílu parafínu a oleje pak samozřejmě určuje výslednou tuhost = čím víc oleje, tím tekutější výsledek. Benzín v roztoku se ve finále odpaří, ten zajišťuje jen tu stříkatelnost směsi a vzlínavost, než směs ztuhne. Otázkou ale je, jakej poměr vosk : olej je nejlepší - aby směs dobře zatekla, ale netekla ven kde nemá a hlavně nevytekla dřív, než za dobu, po kterou má chránit. To, že někde z ošetřovanejch dutin poteče ven ještě během aplikace se jaxitaxi počítá, ale v minulosti jsem zažil "nástřik dutin", kdy celou zimu sákla příliš tekutá směs všude kde mohla, dělala černý čmouhy na dolní straně dveří a na prahách pod nima. Na pastelově zeleným formanu to bylo opravdu "kváfný".
A když jsme u těch domácích mixů - když jsem byl kluk, můj táta mi vykládal, že staří lakýrové chránili uzavřený dutiny v kastlích aut tím, že do nich malou dírkou navrtanou u horního konce nalili směs slitejch zbytků barev, co jim zbyly po stříkání aut. Dírku zašpuntovali tmelem a směs nechali v autě jezdit - několik dní až týdny. Důvodem bylo, že se jízdou a třepáním při ní dokonale rozšířila na všecky vnitřní povrchy v dutině. Potom jednoduše dutinu navrtali v nejspodnější části, směsku vypustili ven, nechali vykapat a znovu zakytovali. Nevím, jak jsem nakoupil, tak prodávám, bylo to určitě v dobách, kdy se v automobilním průmyslu nevyskytovaly zinkovaný karosérie a kdy o nějakým lakování aut vodou ředitelnýma nátěrama nikdo ještě ani netrpěl nočníma můrama ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34400 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st září 17 2025, 19:45 Předmět:
Fskutku. Základní ropný plastický mazadlo A-00 nejsou parafinický uhlovodíky s indexem C10 a víc (typicky do C20), smíchaný s olejovou frakcí a barvivem, rozetřený kalandrem na pastu. Bořku, máš pravdu, dokonce i v tom, že děti nosí čáp, Země je plochá deska etc etc etc ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 20172 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st září 17 2025, 20:07 Předmět:
Plastická maziva se používají k mazání nejrůznějších kluzných a valivých uložení, všude tam, kde není možné nebo technicky vhodné použití oleje.Obvykle se skládají ze základového oleje, aditiv a zpevňovadla. Plastická maziva se prodávají pod obchodními názvy, které přibližně popisují možnosti jejich použití: víceúčelové mazivo, mazivo pro vysoké teploty, polotekuté mazivo pro převody, gelové mazivo, polyuretanové mazivo, bentonitové mazivo aj.
Složení plastických maziv
Pro výrobu plastických maziv se používají základové oleje shodné jako u motorových, převodových nebo průmyslových olejů.
2) Aditiva
Pro výrobu plastických maziv se používají aditiva shodná jako u motorových a převodových olejů s důrazem na aditiva pro ochranu proti vysokému tlaku a opotřevení, aditiva pro ochranu proti korozi, aditiva proti stárnutí. Navíc se do plastických maziv mohou přidávat i aditiva na bázi pevné látky -tzv.plnidla- Molybdendisulfid (MoS2), Grafit (Uhlík C),Teflon(PTFE) aj.Tyto látky nevytvářejí strukturu maziva.
3) Zpevňovadla
Zpevňovadlo je chemická látka která vytváří mřížkovou strukturu, jejíž prostor je vyplněn olejem, který je v průběhu mazání uvolňován mezi mazané plochy. Přidáním zpevňovadla do oleje přestane být olej kapalný a změní se v mast. Další důležitou úlohou zpevňovadla/zahušťovadla/ je zajistit mazání v případě vzniku smíšeného a mezného tření. Zpevňovadlo reaguje za vysokého tlaku a teploty s povrchem kovu kluzné plochy a vytváří na něm ochrannou vrstvu. Jako zpevňovadla jsou používány především tzv. kovová mýdla, která vznikají reakcí hydroxidů kovů s nenasycenými mastnými kyselinami. Nejčastěji se používají mýdla na bázi lithia, sodíku, vápníku, méně častěji hliníku, baria, olova. V případě kombinovaných mýdel se k neutralizaci používá směs hydroxidů(např. lithium-vápník). Pod pojmem "komplexní mýdla" se rozumějí kovové soli, nejčastěji ve směsi s kovovým mýdlem stejného kovu. Rovněž existují zpevňovadla na odlišné bázi než jsou soli a mýdla kovů - gely, bentonity, polyuretany.
Plastická maziva na bázi mýdel Lithia (Li)
Nejčastěji používaný druh plastických maziv. Jsou odolná proti vodě a současně stabilní i při vysokých teplotách. Maziva lze používat v rozmezí teplot -20 °C až 130 °C. Maziva jsou obvykle označována jako víceúčelová.
Plastická maziva na bázi mýdel Sodíku (Na)
Mazivo není odolné proti vodě, jeho maximální provozní teplota je cca 100 °C.
Plastická maziva na bázi mýdel Vápníku (Ca)
Nejstarší druh plastických maziv. Mají hladkou strukturu, jsou odolná proti vodě a mechanickému namáhání, avšak maximální provozní teplota je pouze cca 70°C. V případě tzv. komplexních maziv tohoto typu lze zajistit teplotní stabilitu do teplot až 120°C.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.