Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Půjde resuscitace autobaterie Bossch?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34396
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út září 09 2025, 12:34    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Jestli neví tohle , o čem by chtěl klofat . Možná o Slovensku .
Každej nemá doma "studnici kapalný moudrosti" jako ty ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DukeNuke



Založen: Apr 02, 2018
Příspěvky: 1683

PříspěvekZaslal: út září 09 2025, 12:40    Předmět: Citovat

Příspěvky od ekkara neberu. Kafrá do všeho a neumí poznat ani zapojení se společným kolektorem viz.: http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=104703&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ještě kolem roku 2k jsem měl taky feldu, která klidně 3 měsíce stála venku. A sposta lidí tehdy takhle "jezdilo". A baterka byla v pohodě. Podle ekkara už by za dva měsíce bylo po ní.
EKKAR napsal(a):
...olovo bez průběžnýho udržování konzervačním dobíjením nebo plným nabitím pravidleně každý 2 měsíce umře na samovybití a jím zapříčiněnou sulfatací desek...
Což je blbost i dnes. To by bobánkovi už dávno umřela jeho baterka na záchodě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DukeNuke



Založen: Apr 02, 2018
Příspěvky: 1683

PříspěvekZaslal: po září 15 2025, 10:06    Předmět: Citovat

Tak něco k té resuscitaci Smile
Jak jsem psal, nastartoval jsem přes jumper. Během cesty felda chcípla - motor nenaskočil ani když ještě jela (na jakoby roztlačení). Došlo mi, že altík nestačí živit zároveň baterku a světla, takže znovu jumper a dojel jsem jen na obrysovky. Po vytažení měla baterka 8V a inteligentní nabíječka ji nechtěla nabíjet. Pro pořádek dodám, že jsem ujel 35km.
Tak jsem si řekl, že není co ztratit, připojil jsem ji na "hloupou" nabíječku a připojil desulfator. Po 24 hodinách napětí 13,8V, připojil jsem 1Ω odpor, napětí padlo na 10,5V a postupně klesalo na 8,9V. Pak jsem zátěž odpojil.
Po dalších 48 hodinách napětí na 13,8V, po připojení odporu 1Ω pád na 12,9V, pak postupné klesání na 12,3V a pak 30s drží.
Teď to nechávám dalších 48 hodin. A uvidím, jestli přes ni felda nastartuje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4348
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: po září 15 2025, 12:55    Předmět: Citovat

Pokud to nejelo ani po roztlačení, tak má ta baterka vnitřní zkrat nebo je nějaká závada v autě. Po nastartování musí napětí vyskočit na cca 13 V i s úplně vybitou baterkou. Baterka se nechová jako kondenzátor, že by při vybití třeba na 8 V začalo při nabíjení napětí lineárně růst od těch 8 V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 36503
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po září 15 2025, 13:00    Předmět: Citovat

Bateria musi davat dostatocne napajanie pre riadiacu jednotku motora (a zapalovanie, vstrekovanie), inak roztlacenie nepomoze.

Zasulfatovanu bateriu musis nabijat pomaly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4348
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: po září 15 2025, 14:01    Předmět: Citovat

Píše, že mu to chcíplo během jízdy, to by buď musela být baterka v totálním zkratu nebo je něco špatně v autě.

Jinak elektronika motoru musí fungovat i pří míň jak 12 V, jinak by to se slabší baterkou nebo v zimě nešlo nastartovat vůbec. U mé feldy se při startu propadne napětí sítě třeba na 9 V, a to je léto a baterka je dobrá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
RayeR



Založen: Aug 02, 2009
Příspěvky: 1594
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po září 15 2025, 16:19    Předmět: Citovat

>DukeNuke

Jestli se ti s tim chce crcat jako me, tak viz muj postup:
http://rayer.g6.cz/elektro/liionchg.htm#PB_ACCU_RECOVERY
Baterku Bosch jsem tehda ozivil a provozoval jeste 4 roky...

Bylo by mozna zajimave srovnani, jak jsou na tom Pb aku se samovybijenim napric ruznymi vyrobci. Je to jednak dane samotnym elchem principem, ale muze to ovlivnovat i vyrobni technologie. A samozrejme teplota. Nelze asi ocekavat, ze by vyrobci optimalizovali autobaterky na co nejmensi samovybijeni, kdyz dnes v aute armada ridicich jednotek zere radove vic nez je to samovybijeni. Jina situace je treba ve starem Wartasu, kde nic takoveho neni a po vypnuti klicku, tam neproleze ani mikroamper. Proto sem nabitou baterku nemusel nabijet od podzima do leta a celkem drzela...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Strana 5 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund