Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34396 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út září 09 2025, 12:34 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
Jestli neví tohle , o čem by chtěl klofat . Možná o Slovensku .
Každej nemá doma "studnici kapalný moudrosti" jako ty ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
...olovo bez průběžnýho udržování konzervačním dobíjením nebo plným nabitím pravidleně každý 2 měsíce umře na samovybití a jím zapříčiněnou sulfatací desek...
Což je blbost i dnes. To by bobánkovi už dávno umřela jeho baterka na záchodě.
Tak něco k té resuscitaci
Jak jsem psal, nastartoval jsem přes jumper. Během cesty felda chcípla - motor nenaskočil ani když ještě jela (na jakoby roztlačení). Došlo mi, že altík nestačí živit zároveň baterku a světla, takže znovu jumper a dojel jsem jen na obrysovky. Po vytažení měla baterka 8V a inteligentní nabíječka ji nechtěla nabíjet. Pro pořádek dodám, že jsem ujel 35km.
Tak jsem si řekl, že není co ztratit, připojil jsem ji na "hloupou" nabíječku a připojil desulfator. Po 24 hodinách napětí 13,8V, připojil jsem 1Ω odpor, napětí padlo na 10,5V a postupně klesalo na 8,9V. Pak jsem zátěž odpojil.
Po dalších 48 hodinách napětí na 13,8V, po připojení odporu 1Ω pád na 12,9V, pak postupné klesání na 12,3V a pak 30s drží.
Teď to nechávám dalších 48 hodin. A uvidím, jestli přes ni felda nastartuje.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4348 Bydliště: Zlín
Zaslal: po září 15 2025, 12:55 Předmět:
Pokud to nejelo ani po roztlačení, tak má ta baterka vnitřní zkrat nebo je nějaká závada v autě. Po nastartování musí napětí vyskočit na cca 13 V i s úplně vybitou baterkou. Baterka se nechová jako kondenzátor, že by při vybití třeba na 8 V začalo při nabíjení napětí lineárně růst od těch 8 V.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4348 Bydliště: Zlín
Zaslal: po září 15 2025, 14:01 Předmět:
Píše, že mu to chcíplo během jízdy, to by buď musela být baterka v totálním zkratu nebo je něco špatně v autě.
Jinak elektronika motoru musí fungovat i pří míň jak 12 V, jinak by to se slabší baterkou nebo v zimě nešlo nastartovat vůbec. U mé feldy se při startu propadne napětí sítě třeba na 9 V, a to je léto a baterka je dobrá.
Bylo by mozna zajimave srovnani, jak jsou na tom Pb aku se samovybijenim napric ruznymi vyrobci. Je to jednak dane samotnym elchem principem, ale muze to ovlivnovat i vyrobni technologie. A samozrejme teplota. Nelze asi ocekavat, ze by vyrobci optimalizovali autobaterky na co nejmensi samovybijeni, kdyz dnes v aute armada ridicich jednotek zere radove vic nez je to samovybijeni. Jina situace je treba ve starem Wartasu, kde nic takoveho neni a po vypnuti klicku, tam neproleze ani mikroamper. Proto sem nabitou baterku nemusel nabijet od podzima do leta a celkem drzela...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5
Strana 5 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.