Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 8272 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st srpen 20 2025, 19:32 Předmět:
pepik9 napsal(a):
citace:
Váha auta jen s řidičem má spíše vliv na tlumiče, auto je potom trochu nahnuté doleva.
S tím bych si dovolil nesouhlasit. Před řidičem je lehčí převodovka a vpravo težší motor.
Japonská vozidla pro asijské trhy to mají naopak. Motor je u levostranné varianty před řidičem. Příklad - Mistubishi 3000 GT. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6488 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: st srpen 20 2025, 21:51 Předmět:
AZK401 napsal(a):
Zatáčka doprava má menší poloměr - aspoň v těchto krajích a auto na pp kolo víc kleká.
Nebo naopak míň, že.
Ale hodně vozovek má kvůli odtoku vody vyvýšený střed a nižší okraj, takže podstatnou část života u nás auto jezdí lehce nakloněné doprava, takže pravá kola zatěžuje víc.
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 723 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: čt srpen 21 2025, 10:18 Předmět:
EKKAR napsal(a):
A co horšího vidím na lukiho kcháru - píše, že mechanika elektrokcháru je totožná, jako u spalováku. Neboli už sám výrobce = koncern VW úmyslně a s plným uvědoměním si možnejch provozních následků produkuje vozidlo, který má vyšší trvalou pohotovostní váhu proti výchozímu typu, aniž by byla posílená jeho nosná konstrukce nebo byly některý jeho důležitý konstrukční části nahrazený za únosnější.
...
Lukiho e-golf podle jeho tvrzení žádnou takovou úpravou netrpí ... Ví někdo proč ???
Nebyl jsem přítomen vývoji předmětného vozidla (dělám v jiném oboru), takže disponuji pouze údaji od novinářů a veřejné dokumentace od výrobce.
Nicméně tahle argumentace kulhá na obě nohy. Porovnával jsem prázdnou hmotnost e-Golfu s autem s naftovým motorem a automatickou převodovkou - protože je to je víceméně uživatelský ekvivalent. Pokud se podíváme na verzi s pohonem 4x4, tak zjistíme, že karoserie i podvozek jsou dimenzované na podstatně větší maximální zatížení. A z jednoho z dostupných dokumentů vyplývá, že právě zadní část karoserie je totožná s 4motion verzí. Tedy poslední dvě stránky Ekkarových politicko-emočních vyjádření postrádají reálný základ. Ale objasnilo mi to mou nezodpovězenou otázku, proč tam dali kus karoserie z 4motion, když tam pod podlahou kufru není vůbec nic.
Zároveň je potřeba si všimnout, že zde nechválím BEV jako univerzální náhradu na všechno. (Ostatně doma mám tři auta a z toho dvě jsou na naftu). Ale říkám, že pro část řidičů je to lepší volba, než cokoli s výfukem. Důkazem budiž moje drahá polovička, která technice nerozumí. Ale po první jízdě eGolfem do práce se vrátila s úsměvem od ucha k uchu a prohlásila, že naftový auto už nechce ani vidět. A tenhle názor ji neopustil ani po dalších 3 letech. Omezení, která vyplývají z podstaty BEV, u ní převážily výhody tohoto (pro nás nového) pohonu. eGolfa používáme na cesty tzv. "kolem komína" a kamkoli dál jedem něčím na naftu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34273 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt srpen 21 2025, 12:02 Předmět:
_luky_ napsal(a):
... říkám, že pro část řidičů je to lepší volba, než cokoli s výfukem. ... eGolfa používáme na cesty tzv. "kolem komína" a kamkoli dál jedem něčím na naftu.
A tohle by se mělo vytesat na čelo všem grýndýlistům Grétou počínaje a celým tím buzermančaftem v Bruseli konče. Ať nejdřív zaříděj, aby každej koho se to týká, měl možnost na krátký trasy používat krátkodosahový prostředky - což znamená nejen na něco takovýho mít peníze na pořízení, ale taky mít k dispozici příslušnou infrastrukturu včetně parkování - a pak si klidně můžou nařizovat, že se zakáže jezdit kamkoliv blíž jak xxkm spalovákem ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Strana 14 z 14
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.