Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Co dnes pořídit za dlouhodobě spolehlivé auto?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 8272
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st srpen 20 2025, 19:32    Předmět: Citovat

pepik9 napsal(a):
citace:
Váha auta jen s řidičem má spíše vliv na tlumiče, auto je potom trochu nahnuté doleva.
S tím bych si dovolil nesouhlasit. Před řidičem je lehčí převodovka a vpravo težší motor.

Japonská vozidla pro asijské trhy to mají naopak. Motor je u levostranné varianty před řidičem. Příklad - Mistubishi 3000 GT.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 8272
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st srpen 20 2025, 19:33    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
...

TLDR.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6488
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: st srpen 20 2025, 21:51    Předmět: Citovat

AZK401 napsal(a):
Zatáčka doprava má menší poloměr - aspoň v těchto krajích a auto na pp kolo víc kleká.
Nebo naopak míň, že.
Ale hodně vozovek má kvůli odtoku vody vyvýšený střed a nižší okraj, takže podstatnou část života u nás auto jezdí lehce nakloněné doprava, takže pravá kola zatěžuje víc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
_luky_



Založen: Jan 28, 2009
Příspěvky: 723
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

PříspěvekZaslal: čt srpen 21 2025, 10:18    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):

A co horšího vidím na lukiho kcháru - píše, že mechanika elektrokcháru je totožná, jako u spalováku. Neboli už sám výrobce = koncern VW úmyslně a s plným uvědoměním si možnejch provozních následků produkuje vozidlo, který má vyšší trvalou pohotovostní váhu proti výchozímu typu, aniž by byla posílená jeho nosná konstrukce nebo byly některý jeho důležitý konstrukční části nahrazený za únosnější.

...

Lukiho e-golf podle jeho tvrzení žádnou takovou úpravou netrpí ... Ví někdo proč ???


Nebyl jsem přítomen vývoji předmětného vozidla (dělám v jiném oboru), takže disponuji pouze údaji od novinářů a veřejné dokumentace od výrobce.
Nicméně tahle argumentace kulhá na obě nohy. Porovnával jsem prázdnou hmotnost e-Golfu s autem s naftovým motorem a automatickou převodovkou - protože je to je víceméně uživatelský ekvivalent. Pokud se podíváme na verzi s pohonem 4x4, tak zjistíme, že karoserie i podvozek jsou dimenzované na podstatně větší maximální zatížení. A z jednoho z dostupných dokumentů vyplývá, že právě zadní část karoserie je totožná s 4motion verzí. Tedy poslední dvě stránky Ekkarových politicko-emočních vyjádření postrádají reálný základ. Ale objasnilo mi to mou nezodpovězenou otázku, proč tam dali kus karoserie z 4motion, když tam pod podlahou kufru není vůbec nic.

Zároveň je potřeba si všimnout, že zde nechválím BEV jako univerzální náhradu na všechno. (Ostatně doma mám tři auta a z toho dvě jsou na naftu). Ale říkám, že pro část řidičů je to lepší volba, než cokoli s výfukem. Důkazem budiž moje drahá polovička, která technice nerozumí. Ale po první jízdě eGolfem do práce se vrátila s úsměvem od ucha k uchu a prohlásila, že naftový auto už nechce ani vidět. A tenhle názor ji neopustil ani po dalších 3 letech. Omezení, která vyplývají z podstaty BEV, u ní převážily výhody tohoto (pro nás nového) pohonu. eGolfa používáme na cesty tzv. "kolem komína" a kamkoli dál jedem něčím na naftu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34273
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt srpen 21 2025, 12:02    Předmět: Citovat

_luky_ napsal(a):
... říkám, že pro část řidičů je to lepší volba, než cokoli s výfukem. ... eGolfa používáme na cesty tzv. "kolem komína" a kamkoli dál jedem něčím na naftu.
A tohle by se mělo vytesat na čelo všem grýndýlistům Grétou počínaje a celým tím buzermančaftem v Bruseli konče. Ať nejdřív zaříděj, aby každej koho se to týká, měl možnost na krátký trasy používat krátkodosahový prostředky - což znamená nejen na něco takovýho mít peníze na pořízení, ale taky mít k dispozici příslušnou infrastrukturu včetně parkování - a pak si klidně můžou nařizovat, že se zakáže jezdit kamkoliv blíž jak xxkm spalovákem ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Strana 14 z 14

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund