Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34292 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út srpen 19 2025, 13:03 Předmět:
Stačí, aby s tím vozidlem z víc jak 50% ujetejch km jel jen řidič - a máš vidět, jak "rovnoměrně" se opotřebovává podvozek takovýho auta - a je úplně jedno, jestli je to závislá nebo nezávislá trakce. Baterkáč má ještě ty "mrtvý kila" baterky navrch ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 723 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: út srpen 19 2025, 14:44 Předmět:
Tak jo, to vzdávám. Ještě jednou se podíval do technických údajů. Kvůli těm brutálním 135kg navíc mi už ve 110 000 km odešlo jedno přední ložisko. (Auto je rok 2017, jsem druhý majitel.)
Ale upřímě ti fakt nezávidím koupi mobilu nebo notebooku. Sehnat něco takovýho s výměnnou baterií a k tomu navíc externí nabíječku může být v dnešní době opravdová výzva.
Naposledy upravil _luky_ dne út srpen 19 2025, 14:49, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 723 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: út srpen 19 2025, 14:48 Předmět:
p32 napsal(a):
_luky_ napsal(a):
Mám eGolfa -.... servis stál stejně (např. ložisko kola),
Jak to máš dlouho, že se muselo měnit ložisko kola?
Mám to doma cca 3 roky, je to výroba 2017. Koupil jsem to s 65 tis.km a ročně na to najedem kolem 20tkm. Z 99% se to nabíjí doma.
Proč to ložisko odešlo netuším. Začalo hučet, tak šlo ven. Pravé tam je pořád originál.
Karle, JAK TO, že se podvozek neopotřebovává při jízdě "jenom s řidičem" ještě nerovnoměrněji u spalováku? Kterej je o dva metráky lehčí, a tudíž je nerovnoměrnost zátěže ještě výraznější? JAK TO? Vysvětli to. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34292 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út srpen 19 2025, 16:46 Předmět:
_luky_ napsal(a):
Tak jo, to vzdávám. ...
Ale upřímě ti fakt nezávidím koupi mobilu nebo notebooku. Sehnat něco takovýho s výměnnou baterií a k tomu navíc externí nabíječku může být v dnešní době opravdová výzva.
A zas máš pomatlaný dokupy jabka s hruškama. Jak NTB, tak i tablety nebo mobily jsou přeci přímo svojí konstrukcí připravený na provoz s připojeným nabíjením, protože obsahujou přímo v sobě nabíjecí obvody SCHOPNÝ UTÁHNOUT JEJICH PROVOZ SOUČASNĚ S DOBÍJENÍM - ukaž mi ale libovolný akunářadí nebo elektrokchár se zásuvkou pro připojení externího nabíjecího zdroje, který umožňuje v takovým stavu i plný pracovní využití? A to chceš někomu vyčítat, že se má oprostit od politiky a hospodskejch keců a nahlížet na problém jako technik, když ty sám argumentuješ jako bys techniku študoval někde na pastvině mezi krávama? Bljáď, pizděc !!!
ransom napsal(a):
Karle, JAK TO, že se podvozek neopotřebovává při jízdě "jenom s řidičem" ještě nerovnoměrněji u spalováku? Kterej je o dva metráky lehčí, a tudíž je nerovnoměrnost zátěže ještě výraznější? JAK TO? Vysvětli to.
Setrvačný síly během pohybu. A to ve všech 3 osách. Ty trvale vezený metráky baterky plus další doplňkový elektrovýzbroje se prostě časem někde projevit musej. Vem si, jaký zesílení podvozku a šasi obecně se musejí dělat třeba pro sanitkový nástavby nebo pro opancéřovaný vozidla. To je v principu úplně to samý = trvale vezená neodnímatelná "mrtvá" váha. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 16351 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út srpen 19 2025, 17:03 Předmět:
_luky_ napsal(a):
Mám to doma cca 3 roky, je to výroba 2017. Koupil jsem to s 65 tis.km a ročně na to najedem kolem 20tkm. Z 99% se to nabíjí doma.
Proč to ložisko odešlo netuším. Začalo hučet, tak šlo ven. Pravé tam je pořád originál.
Taky jsem se blbě zeptal, stáří auta má vliv jen na projevení závady z výroby. Váha auta jen s řidičem má spíše vliv na tlumiče, auto je potom trochu nahnuté doleva. Víceméně výměna jednoho ložiska kola bez nutnosti výměny i na druhém kole není cenově tak ožebračující i když to štve. Na druhé straně aspoň víš, co tam teď máš, protože minulý majitel se jistě nesvěřoval, kde to bouchnul nebo co s tím udělal.
A zkusím ještě upozornit, že těžší auta mají své komponenty dimenzované na větší zatížení takže logicky musí ve výsledku vydržet to samé, co ta lehčí. Spíše záleží na výrobci, protože bude rozdíl mezi Fiatem a Golfem či Oplem stejně starými jen kvůli tomu, že každý výrobce dělá přece to nejlepší (než se to celé posere).
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34292 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út srpen 19 2025, 17:31 Předmět:
Jo, ložisko, těhlice nebo homokineťák jdou do kopru i díky neopatrnýmu najíždění na obrubníky - jenomže větší trvalá váha auta s trakční baterkou následky podobnýho chování k vozidlu ještě umocňuje.
A co horšího vidím na lukiho kcháru - píše, že mechanika elektrokcháru je totožná, jako u spalováku. Neboli už sám výrobce = koncern VW úmyslně a s plným uvědoměním si možnejch provozních následků produkuje vozidlo, který má vyšší trvalou pohotovostní váhu proti výchozímu typu, aniž by byla posílená jeho nosná konstrukce nebo byly některý jeho důležitý konstrukční části nahrazený za únosnější. Všichni úpravci aut, co dělají "pancéřáky" neboli vozidla se zvýšenou balistickou odolností, musejí už z principu posílit podvozkový díly včetně odpružení, tlumení, kol a pneumatik. Dtto stavitelé "nástaveb" typu sanita, hasiči a podobných speciálních vozidel, pokud se takový nástavby montujou na podvozek běžnejch dodávek nebo lehčích nákladních aut.
Vždyť i můj Drobek, přestože je to "normální pokojstr" (jak by zajisté napsal jistej nejmenovanej cajzlovskej žvanil), je podobně konstrukčně upravenej - PROTOŽE JE VYROBENEJ A OTYPOVANEJ JAKO VOZIDLO KATEGORIE N1 = SKŘÍŇOVÝ NÁKLADNÍ AUTOMOBIL neboli vozidlo, který je přímo upravený pro trvalej dlouhodobej provoz s vyšším zatížením. Má přímo z výrobní linky posílený brzdy, má jinej soft v motoru, jinej soft v ABS i samotnou jednotku ABS, jsou v něm namontovaný jiný=odolnější díly obou náprav, silentbloky, pružiny i tlumiče s vyšší únosností VE SROVNÁNÍ s "obyčejným osobním" roomsterem kategorie M1, musím na něj kupovat i gumy s příslušně vyšším indexem nosnosti - a má to i v dokladech, kde má v porovnání s "em-jedničkovým" = "osobním" roomsterem jiný povolený nosnosti, jiný povolený rozdělení váhy na předek/zadek i jiný hmotnosti taženýho přívěsu.
Lukiho e-golf podle jeho tvrzení žádnou takovou úpravou netrpí ... Ví někdo proč ??? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34292 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út srpen 19 2025, 21:57 Předmět:
rnbw napsal(a):
Pretoze najvacsiu celkovu hmotnost nebude mat vyssiu ako normalny golf. A prives mozno nemoze tahat vobec.
Neboli jinak řečeno = e-sráč NENÍ PLNOHODNOTNÁ NÁHRADA SPALOVACÍHO VOZIDLA, JEHO POUŽÍVÁNÍ S SEBOU PŘINÁŠÍ NEPOPIRATELNÝ OMEZENÍ UŽITNÝ HODNOTY VE SROVNÁNÍ S NEELEKTRICKÝM TYPEM. Tím pro mě veškerá argumentace končí. Děkuju za potvrzení.
Shrnutí pro případný hejtry: nemám nic proti vozidlům na elektrickej pohon. Mám s jejich používáním letitý praktický zkušenosti a vidím, o jakej kus dopředu se dostaly vlastnosti bateriovejch vozidel ve srovnání s dobou, kdy jsem k nim poprvé přišel. Zároveň ale nemůžu nevidět, že přes nespornej pokrok pořád ještě nedošly svojí využitelností a univerzálností na takovou úroveň, aby plně zastoupily za všech okolností vozidla se spalovacíma motorama PRO VŠECKY POTENCIÁLNÍ UŽIVATELE. Prostě tak dokonalý pořád ještě nejsou a jejich používání nemá pro všecky uživatele jen plusy, ale nemalý části uživatelů naopak vynucený používání elektrický trakce bez debat způsobí problémy. Důvody jsem tady několikrát popsal - a už v minulosti jsem tady na fóru jasně napsal, jak si představuju ideální způsob postupnýho přechodu z fosilních paliv na náhradní (buď z obnovitelnejch zdrojů, nebo plně syntetický) až na čistě elektrický, který budou potenciálně nejmíň poškozující pro největší část provozovatelů individuálních dopravních prostředků. Nepovažuju se za neomylnýho, ale zatím jediný co přesně vychází jako by kostruktéři/výrobci četli moje myšlenky jsou vozidla "s benzínovým prodlužovačem dojezdu", který se v poslední době objevily na trhu. K vozidlům s výměnnýma bateriema se zatím ještě nedospělo, ale už existujou pokusy o rozvážkový flotily vozidel právě s výměnnýma bateriema, protože vozidlo stojící hodiny v garáži kvůli potřebě nabíjení nevydělává prachy - co hůř, je prodělečný. A hlavně jeho pohotovost k okamžitýmu použití za každejch okolností a v co nejuniverzálnějším rozsahu je výslovně tristní. Až tohle docvakne větší části těch, co mají vliv na přístup výrobců a hlavně těch neodvolatelnejch diletantů, kteří bohužel z Brusele pod vlivem hmotný korupce ze strany ekofašounů ovládají naši budoucnost, pak teprve se MOŽNÁ něco změní. Zatím si ale pod jejich laskavým vedením v zájmu grýndýlu velice úspěšně podpižláváme větev, na který sedíme .... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Kadle. Ty odpovídáš na něco úplně jinýho, než jsem se ptal. Zkus to znova. Tvrdil jsi něco o "nerovnoměrným opotřebení" při jízdě "jenom s řidičem", a to v souvislosti s elektromobilem. Já se ptám, proč k témuž nedochází při jízdě "jenom s řidičem" u spalováku, kterej je o dva metráky lehčí, a tudíž je nerovnoměrnost zatížení podvozku ještě větší.
Ty špalky o indexech nosnosti a dimenzování pružin, to zase plácáš blbosti na entou. Elektromobily SAMOZŘEJMĚ mají patřičně dimenzované podvozky, a SAMOZŘEJMĚ mají předepsaný odpovídající index nosnosti pneumatik. Když vzniknul elektromobil na společné platformě se spalovákem, má buď podvozek patřičně upravený, nebo má snížené užitečné zatížení. Nemusíš mít automobilky za vypatlance jen proto, že tvůj letitý střep to má nastavené správně.
Mimochodem. Pokud s užitkáčem nevozíš náklad, snižuje se jízdní komfort (leda bys měl aktivní podvozek) a taky dostává skelet podstatně víc ran na nerovnostech. O tom vůbec nediskutuju, jezdím s užitkáčema denně, a narozdíl od Tebe vozím opravdové náklady. A to s užitkáčema, které mají mnohem příznivější poměr pohotovostní a užitečné hmotnosti. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34292 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st srpen 20 2025, 18:34 Předmět:
Hubertusi, zrovna ty bys měl vědět nejlíp, s čím vším "na baterky" se mimo jiný použití i na počtách jezdilo ... že to nebyly jenom elektrický VZV, ale i plošinový vozidla a tahače vlečňáků. A stejně tak s VZV se nejezdí jenom po skladu, ale taky se s jejich pomocí převáží materiál z pracoviště na pracoviště nebo se jima nakládají a skládají náklaďáky/kamióny i železniční vagóny. A že elektropophony se používají všude tam, kde jsou uzavřený prostory a spalovák s emisema CO a CO₂ by to tam prostě vytrávil. Ty všecky vozejky tam jezdí celosměnově nebo i 24/7, takže jsou u nich právě možný 2 režimy - buď se celou směnu jezdí a pak se zbytek dne nabíjí, nebo se jezdí furtumfurt dokud baterka neklekne a nerozsvítí indikaci vybitýho stavu (obvykle zbytková kapacita 20%), s čímž se dojede do "baterkárny" nebo "nabijárny" vybavený krom nabijáků taky příslušnou zdvihací technikou s náležitým závěsným ústrojím, s pomocí kterýho se během několika minut přehodí vybitá baterie za jinou, mezitím pomocí průmyslovýho nabijáku nabitou.
A k těm zkušenostem - pokud denně najezdíte s takovou trakcí několik hodin a v průběhu let se přichomejtnete k vozidlům používajícím baterie niklo-kadmiový, niklo-ocelový, olověný i lithiový, vozidlům s brzdama mechanickýma (táhlem nebo hydraulikou) i dynamickýma = rekuperačníma, je úplně fuckt, že nejvyšší rychlost, kterou vám tyhle dopravní prostředky umožní, je maximálně 25-30km/h. Co během krátký doby totiž získáte, jsou zkušenosti s tím, kolik se toho dá na baterku najezdit, když má na začátku stav kapacity tolik a tolik %, jak dobu používání ovlivní teplota baterky i okolí, jakej vliv má věk a celkový opotřebení baterky, naučíte se nezbytný dovednosti nutný k obsluze baterek i nabijáků, naučíte se i jezdit s využitím "plachtění", kdy vozidlo jede setrvačností a i když pomalu zpomaluje, časová ztráta proti jízdě "pod plynem" s následným silným brzděním na konci jízdy je nevelká - ale spotřeba energie z baterky se tím dá ovlivnit dost podstatně. Je to prostě jenom základní fyzika pohybu, ale všecky vztahy z ní odvozený platěj i na silnicích při rychlostech mnohem vyšších - kde se ještě přidává aeroodpor, ale jeho vliv je jednoduše zahrnutelnej. Takže pokud jsem já poprvé seděl za řízením takovýho akumulátorovýho vozidla v roce 1988 a zároveň jsem prodělal školení k jeho obsluze včetně nabíjení v něm vestavěný baterie, tak si troufám tvrdit, že nějakou zkušenost s použitím elektrický trakce mám a dokážu ji i transformovat do použití grýndýlem prosazovanejch moderních konstrukcí - protože celou tu dobu jsem zároveň paralelně používal i kolo a vozidla poháněný spalovacíma motorama - takže mám možnost porovnat všecky zkušenosti a netajit se výsledným dojmem. Z toho všeho mám jeden jedinej výsledek - grýndýl je naprostá kravina speciálně v tom, že se snaží násilím vnutit HNED TEĎ KAŽDÝMU BEZ ROZDÍLU něco, co univerzálně využitelný ZATÍM NENÍ. A zakazovat spalováky předem, když ještě neexistuje jejich plnohodnotná ekologičtější náhrada, je ekonomická sebevražda evropský společnosti - obzvlášť proto, že zbytek světa se nám tlemí za zády a jen čeká, až ve svý ekozaslepenosti šířený Bruselí padneme na hubu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Váha auta jen s řidičem má spíše vliv na tlumiče, auto je potom trochu nahnuté doleva.
S tím bych si dovolil nesouhlasit. Před řidičem je lehčí převodovka a vpravo težší motor. (U aut s předním pohonem a levostraným řízením) Já zas mám vypozorováno, že opotřebení podvozku na pravé straně je větší, alespoň v tomto kraji s rozbitými krajnicemi.
Založen: Apr 21, 2011 Příspěvky: 337 Bydliště: Příbram VII
Zaslal: st srpen 20 2025, 19:26 Předmět:
To není jen krajnicemi. Zatáčka doprava má menší poloměr - aspoň v těchto krajích a auto na pp kolo víc kleká. Když se ještě přehazovaly gumy cik-cak, tak pp šla vždycky na lz.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.