Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 16381 Bydliště: Olomouc
Zaslal: so srpen 16 2025, 13:36 Předmět:
robo napsal(a):
A ten říkal že kompresor by mohl být ok ale že se nezapne a nejde na něj napětí. A víc že musí autoelektrikář. Jestli tam je elm. spojka kompresoru a dle náhradních dílů tam bude, také je to rok 2007, tak je potřeba zjistit proč není elm. spojka aktivována napětím. A napadlo mě jestli tam není pro ovládaní relé.
Takový názor bych bral u auta z roku 2007. Takže jednodušeji: náplní a ani kompresorem to nebude. Zbývají dráty, elmagspojka a relé.
Ber to tak, že u aut z východu na Japonskem po 4-5 letech odchází klimatizace, podle servisů je to špatný kompresor, ale viděl bych to spíše na ta relátka (kšeft je kšeft). Takže u 18 let starého auta stačí proměřit (podle schématu) a kde je brzda pro napětí, tak to v klidu zjistíš i sám.
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3458 Bydliště: Brno
Zaslal: so srpen 16 2025, 17:55 Předmět:
U 4-5letých aut s tím kompresorem potíž bývá. U škoda rapid koho to potkalo v záruce tak bez vytáček měnili za jinou značku a při dobrém štěstí i krátce po záruce. Elm. spojka se už taky moc nenosí, holt cena.
Co vím tak místo toho naklápějí plynule tu desku takže mění výkon kompresoru podle potřeby. To je spíš naopak dražší řešení.
Nicméně kdysi jsem sledoval u svého JTD z roku 2004 co se stane když zmáčknu tlačítko klimatizace. Ve skutečnosti je to nazváno nějak jako povolení chodu. Na volnoběh nejdříve přesunul EGR, zvednul tlak v railu, zvednul dávku paliva a pak sepl čerpadlo. Co vše při tom ještě hlídal těžko říci. Určitě něco z lambdy. To jen pro představu, že to nemusí být jen relé _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3458 Bydliště: Brno
Zaslal: ne srpen 17 2025, 15:08 Předmět:
To vše po sepnutí klimatizace je z důvodu omezení poklesu otáček motoru při sepnutí kompresoru, zátěž pro motor. U některých vozu je sepnutí kompresoru znát na chodu motoru. Může to být jen moment, než to jednotka motoru zaregistruje a zvedne trochu otáčky na normál.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2806 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne srpen 17 2025, 16:50 Předmět:
rezis napsal(a):
robo napsal(a):
... Elm. spojka se už taky moc nenosí, holt cena.
Co vím tak místo toho naklápějí plynule tu desku takže mění výkon kompresoru podle potřeby.
Tak to jsem ještě neviděl, že u klimy by to tak bylo. Co já vím, tak když kompresor nemá spojku, tak je klima vybavená proporcionálním expanzním ventilem. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
[/quote]Tak to jsem ještě neviděl, že u klimy by to tak bylo. Co já vím, tak když kompresor nemá spojku, tak je klima vybavená proporcionálním expanzním ventilem.[/quote]
Proporcionální expanzní ventil to nemá, ventil je v kompresoru, který řídí naklápění desky a tím ten výkon.
To vše po sepnutí klimatizace je z důvodu omezení poklesu otáček motoru při sepnutí kompresoru, zátěž pro motor. U některých vozu je sepnutí kompresoru znát na chodu motoru. Může to být jen moment, než to jednotka motoru zaregistruje a zvedne trochu otáčky na normál.
Ano je to aby to motor "ustál" ale pokud jsem se díval to vše proběhlo před sepnutím klimy... Takže těch podmínek je tam asi milion krom tlaků (samozřejmě záleží na roku a výbavě auta) _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Apr 21, 2011 Příspěvky: 346 Bydliště: Příbram VII
Zaslal: ne srpen 17 2025, 21:15 Předmět:
406 s motorem 1,97 měla teplotní relé, které nedovolavalo zapnutí klimatizace při přehřátí motoru - tvrdil servisák, ale nedokázal ho najít ani fyzicky, ani v katalogu ND. Ale fungovalo, když auto stálo delší dobu ve vedrech na sluníčku, tak se klima nespustila, až po cca 30 minutách stání ve stínu s otevřenou kapotou.
Není-li katalog, nahlížím do dílů v Auto-kelly a většinou člověk najde, co potřebuje a nebo ho to alespoň trkne, co v autě vlastně má.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.