Karle, za jedno opakuješ, co už jsi tu nedávno psal. A za druhý kombinace mokrý řemen/přímovstřik/krátké trasy je skutečně pověstná (Stellantis, Ford) a šlo o řádově větší průser než řetěz u jednoho provedení TSI. Svět nejsou kupodivu jen Škodovky.
P32: K dotazu z předchozích stránek: včera ráno jsem se náhodou přiblížil optimálním podmínkám. S lehkou nohou v jedoucím proudu aut jsem přejel Náchod až ke stoupající výpadovce na baterku (začal jsem sjetím s kopce u chaty). Takže to půjde. Akorát jak jsou horka, a já se samozřejmě nemíním vzdát svého pohodlí, tak motor musí honit na plnej knedlík tlačící klimatizaci. Baterka pak spíš jen pošťuchuje při rozjezdech a pomáhá motoru při lehkém plynu. Docela mě to baví. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34393 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so srpen 16 2025, 13:42 Předmět:
ransom napsal(a):
Karle, za jedno opakuješ, co už jsi tu nedávno psal. A za druhý kombinace mokrý řemen/přímovstřik/krátké trasy je skutečně pověstná (Stellantis, Ford) a šlo o řádově větší průser než řetěz u jednoho provedení TSI. Svět nejsou kupodivu jen Škodovky.
...
No, on ten motor 1,2TSi šel nejenom do šáde werků, neboj - ale řemen v oleji je ještě horší průser v tom smyslu, že tahle kombinace vůbec někoho napadla a někdo další ji schválil - protože historicky se ví, co kombinace kapalný nepolární uhlovodíky vs. polymery libovolnýho řádu udělá i v případě krátkodobý vzájemný expozice. Jenomže na rozdíl od VW se ty italožabožroutsko-americký patenty nezačaly srát už během prvních několika málo jednotek tkm, ale hezky si počkaly a posraly se až po jistý době bezproblémovýho fungování. Takže je na zvážení, co že je vlastně větší sračka - jestli něco, co se posere prakticky hned, nebo to, co zdánlivě bezproblémově funguje půl roku - rtok a posere se potom ... Já nevím, já mám suchej řemen a nestěžuju si. Pokud ho musím po X letech nechat vyměnit - well, gumy a stěrače se taky musej měnit, bo se odírají a ztrácejí část svojí funkce. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Obecně vzato je to šumafuk. Každá věc se jednou vyštění - je to jenom o pravděpodobnosti a čase. Přitom pravděpodobnosti uživatel jde nebo nejde naproti. Proto je mi proti srsti jakékoli zobecňování. Jinak mastnej řemen byl myslím bežnej v některých dieslech?
Kdo ví, že má rizikovej řemen v oleji, neměl by mít problém jednou za čtvrt roku juknout na něj dírou na dolejvání. Na to nepotřebuje bejt úplně technik. Při podezření lze zavčasu řemen vyměnit, nalejt správnej olej do vypláchnutýho motoru, a ten pak po roce měnit. Což by měl beztak dělat každej, u jakýhokoli motoru. Pak může klidně i jetej PureTech sloužit roky v pohodě. Jinak to není úplně blbej motor.. Má integrovaný svody, sofistikovaný hospodaření s odpadním teplem (narozdíl třeba od laciných Číňanů), jede celkem fajně, ani moc nežere. Mě nakonec docela baví i ten surovější zvuk, když se mu trochu dupne na krk. Ale já žil s trojválcema už dlouho, to jsem tady psal nedávno.
Hele, Fiat dokonce dával chvíli do nový pětikule dvouválec. To drnčelo a rachotilo jako Hárlej. A nikoho to neuráželo tak, jako trojválce... _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34393 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so srpen 16 2025, 14:12 Předmět:
Nj, jak jen vono se to jmenovalo ... Twin-Max? Ne, TwinAir - a na to že to byla jen devítistovka, tak to mělo docela slušný parametry - 63kW/5500RPM a 145Nm/1900RPM, taky aby ne, když se na vývoji podíleli motoráři od Ducati ... Ta pětistovka s tím rejdila jak zapálená myš ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Jo. A když jsi odstavil nastartovanou do deseti metrů od šalungu, pěkně ti na volnoběh uvibrovala beton. Ale aspoň neodskákala, jako ten Harley. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34393 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so srpen 16 2025, 14:59 Předmět:
Já se s tím dokonce jednou svez. Koupil to známej svojí přítulce a já dostal za úkol jí to dopravit na místo, kde ji dotyčnej chtěl na romantiku přímo před tímhle zázrakem požádat o paprčku. On tam jel s ní napřed, já měl dorazit hodinu po nich. Nazpátek jsem měl já brát jeho fáro, oni se měli vracet tímhle bublajícím talošem. Časově to klaplo, všecko se událo jak bylo připravený. No, ujel jsem s tím skoro 80km a připadal jsem si trochu jako na Kejvalce, když tam jezdí superbiky. Ne že by to byl nepříjemnej zvuk, ta basová složka je jemná, žádný ostrý křápání - ale za volantem prostě nezvyklá ... Jinak na dynamiku jízdy je to Taloš - na vozejk necelejch 9q mít 85 poníků a hlavně ten krouťák umožňující málo řadit a naopak když bylo potřeba, rychle to podkopnout ... No, SKORO jako ta motorka. Akorát že žádnej velkej happy-end se ve finále nekonal, ani ne za půl roku mu dala kvinde, protože si narazila nějakýho prachatýho fotra, kterej jí po týdenní známosti koupil báwo a ne nějakou "nákupní tašku", jak se prej nechala slyšet. Jo, nevděk světem vládne ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 16376 Bydliště: Olomouc
Zaslal: so srpen 16 2025, 16:00 Předmět:
EKKAR napsal(a):
... ani ne za půl roku mu dala kvinde, protože si narazila nějakýho prachatýho fotra, kterej jí po týdenní známosti koupil báwo a ne nějakou "nákupní tašku", jak se prej nechala slyšet. Jo, nevděk světem vládne ...
Šťastný to člověk. Zbavit se takové krávy tak brzy, to prostě nevymyslíš. Ten ještě dnes musí být v lihu, jak to slaví a už nemusí do důchodu ani pracovat a bude mít více peněz jak s ní.
Malinko jsem si to prostudoval, když jsem vymejšlel nový auto.
Jaecoo 7 stojí u nás v ulici. Je to velice pěkný zvenčí i zevnitř, velikost asi jako můj starý Outlander, ale díky hranatosti působí mohutněji. Zdá se to všecko velmi dobře udělaný. Kdyby to nebylo nad stanoveným cenovým limitem, sám bych ale za stejný prachy šel do Rextona. Ryze pocitově. Bojím se, že to bude zabitý nějakou nenápadnou slabinou, jako MG. Protože:
MG HS stojí přímo u našeho baráku. Dá se dostat za směšný peníz. Vzhledově mi sympaticky připomíná SUVčka z první dekády, třeba Hyundai ix35. Velký ažaž. Tak jsem po tom šel. Je řidičsky nezajímavý, ale extra pohodlný, ovšem pro mě naprosto zabitý topením a klimatizací. Podrobně to probírá třeba Vaculík (a je to velmi zajímavé povídání):
https://www.youtube.com/watch?v=pyIFBKz2HqI
Ani automatická klimatizace tomu nejspíš nepomůže. Mizerné topení zůstane, a mám intenzivní dojem, že se Číňan zatím klimatizaci buď nenaučil, nebo si ji vyhražuje až pro vyšší třídu. Protože:
Svezl jsem se s MG4 Electric. Parádní autíčko! Skvěle jezdí, skvěle hospodaří s energií, má perfektně zpracovaný interiér, mimořádně kvalitní sedačky, je útulné etc. Miloval bych ho... ALE! Panuje v něm ledový průvan. I v situaci, kdy venku bylo slunečných 18°C a na plně automatické klimě nastaveno 22°C, šel z výdechů ledový vzduch. Podle ohlasů několika dalších lidí to je nepříjemná vlastnost, na kterou si zvykneš nebo ne. A zrovna tahle věc pro mě znamená stopku: Topení, které když vyjedu z Náchoda, začne topit až před Hradcem, a automatická klima, která nefunguje automaticky. Jinak mi přijdou Číňani v některých ohledech zajímavější než Evropani. O techniku (motory, podvozky, pevnost kastle, koroze) bych se moc nebál. Spíš tam hrozí, že desítky menších značek zase rychle zaniknou.
EKKAR: Tvůj známej nejspíš bude značně nezkušený, nebo naprostý naiva. Protože frndu podobného ražení měl detekovat během prvních hodin, nejvýše dnů. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Ale jasněže. To vychytají. Akorát zatím to ještě nevychytali, pročež nechci být průkopníkem v užívání levnějších čínských aut. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Naposledy upravil ransom dne so srpen 16 2025, 18:38, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 16376 Bydliště: Olomouc
Zaslal: so srpen 16 2025, 18:50 Předmět:
Tak tohle je sice oblíbený argument, ale naprosto zbytečný. Potřebuješ auto, které se bude furt opravovat nebo aby vydrželo 10-15 let jen s výměnou pneumatik, oleje, filtru a svíček?
Můžeš projet díru a potřebovat rameno a čepy. Sjedeš kotouče. Časem zrezne každej vejfuk. A nebo ti někdo drcne do blatníku. Kamínky otlučou světlomety, nebo z blbosti nacouváš do květináče ve městě. Chytneš led z kamionu do předního skla. To všecko je běžná spotřebka.
Když mi někdy před deseti lety jeden šikula jebnul do dveří, sehnaly se jedny poslední v Evropě někde z Holandska. Na trojdveřový Aveo, vyráběný sto kiláků od nás ve Wroclawi. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.