Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3453 Bydliště: Brno
Zaslal: pá srpen 15 2025, 21:30 Předmět: Nespíná kompresor klimatizace . Opel Meriva A 2007
Dobrý den, Meriva 1.6 16V benzin nefunguje klimatizace. Mechanik zjistil že nespíná kompresor. Že to chce autoelektrikáře. Toho nemám ale napadlo mě zda v autě není relé které by ovládalo kompresor a jestli je kde ho mám hledat. Nebo jak je ovládáno spínání kompresoru? Děkuji
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3453 Bydliště: Brno
Zaslal: pá srpen 15 2025, 21:49 Předmět:
Ještě doplním že před tímto zjištěním jsem byl klimu doplnit. Bylo mě řečeno úplně prázdný okruh není. Naplnil ale nechladilo. Tak si to vzal zpět s tím že tam vrátil co ta původně bylo. Poté servisak atd.
Založen: Feb 08, 2010 Příspěvky: 726 Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Zaslal: pá srpen 15 2025, 22:16 Předmět:
To ten kdo plnil klimu před tím nezjistil, že neběží kompresor? To by snad měl být základní diagnostický úkon, ne? A i když na kompresor třeba není vidět, tak z tlaků v sání a výtlaku to snad musí být poznat, nebo ne? Vždyť v těch tlacích nemohl být žádný rozdíl, když neběžel kompresor.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2798 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: so srpen 16 2025, 7:55 Předmět:
Nebo ti tam narvali moc chladiva. Při dnešních teplotách je tlak ješte vyšší, a i malé přeplnění vadí. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34273 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so srpen 16 2025, 10:39 Předmět:
Sandal napsal(a):
Nebo ti tam narvali moc chladiva. Při dnešních teplotách je tlak ješte vyšší, a i malé přeplnění vadí.
No, jestliže má klima BĚŽNĚ na výstupu z kompresoru tlak 30-60barů (podle typu), tak už rozdíl v teplotě okolí 5-10°C "do plusu" nemůže hrát žádnou významnou roli v nárůstu tlaku. Navíc plničky jsou automatizovaný natolik, že pokud by před naplněním zadanýho množství nadměrně narostl tlak, plnění se přeruší a automat vypíše chybu. Jedinej článek, kterej nějaký přeplnění může způsobit, je obsluha, pokud nesprávně zadá váhu chladiva - a ta se vypisuje na extra dobře viditelnej štítek v motorovým prostoru a při zácviku obsluh se na to klade extra důraz, protože přeplněná klima může buchnout - ne že by to někoho extra ohrozilo na zdraví nebo životě, i když i to se stát může, ale hrozej hmotný škody jak přímo na klimě, tak na okolních věcech a náklady za výměnu komplet klimy nechce nikdo platit, to je demontáž půlky auta ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Tlak na výstupu bývá kolem 15 baru. Aby to bouchlo tak s tím jsem se ještě nesetkal. Pro hlídání nízkého a vysokého tlaku je v okruhu presostat. Když je málo chladiva nízký tlak kompresor se nesepne, když stoupne tlak nad nastavenou mez kompresor se vypne .
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3453 Bydliště: Brno
Zaslal: so srpen 16 2025, 11:48 Předmět:
Jel jsem klimu naplnit protože přestala chladit a plničku neviděla dlouhá léta. Při odsátí říkal že úplně prázdný okruh nebyl. Proběhl test těsnosti a plnění. Množství co je napsáno na štítku v autě. Ale klima stále nechladila. Tak si to svoje vzal zpět. Bylo to tak měsíc zpět a ten den tepleji bylo.
Poté auto dostal servisák kterého jsem požádal jestli by kromě jiného nekoukl na klimu, má i plničku. A ten říkal že kompresor by mohl být ok ale že se nezapne a nejde na něj napětí. A víc že musí autoelektrikář. Jestli tam je elm. spojka kompresoru a dle náhradních dílů tam bude, také je to rok 2007, tak je potřeba zjistit proč není elm. spojka aktivována napětím. A napadlo mě jestli tam není pro ovládaní relé.
Relé tam bude, ale dále ti to půjde ještě přes presostat, čidla teploty, termostat, čidla ventilátoru.... Každý auto to má jinak. Pokud se v tom chceš hrabat tak nejlepší sehnat El. Schéma.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.