Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Budici proud alternátoru
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2989

PříspěvekZaslal: so srpen 09 2025, 9:13    Předmět: Citovat

Chci zjistit jaké maximální napětí by dal vybuzený altík _bez_regulátoru_ zátížený malým proudem při 2800 ot/min?
Jsou někde k mání nějaké charakteristiky? Mohlo by to napětí překročit závěrné Ur vestavěných diod?

_________________
pro mládež - Hamíkův koutek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1424
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: so srpen 09 2025, 19:46    Předmět: Citovat

no neviem či toto niekto skušal. Ale čo si pamätam, ak niekto na starom traktore používal alternátor iba ako napinaciu kladku, vždy dávali na výstup žiarovku 24V (do svetla, silnejšiu) aby ani nenabudenému altiku nevystupilo napetie nad asi 50V čo bolo vtedy zaverne napetie diod.
Takže možeš skušať...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 726
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: ne srpen 10 2025, 8:47    Předmět: Citovat

Neznám parametry alternátoru Bosch 140A (06F 903 023F), ale z mně dostupné literatury znám některé parametry starších alternátorů PAL Magneton bez vestavěných regulátorů nabíjení.

Otáčky počátku nabíjení (1/min): 1 000 [alternátory s max. proudem 35 A a 42 A], 1 100 [alternátor s max. proudem 55 A]
Maximální otáčky (1/min): 10 000

V jedné bakalářské práci uvádí student, že velikost budicího proudu je 5% až 8% hlavního proudu.

Jak velký proud zátěží je potřeba aby u nebuzeného alternátoru závěrné napětí na usměrňovacích diodách nepřekročilo bezpečnou hodnotu netuším. Bez zátěže ale k překročení závěrného napětí dojít může, o tom se píše všude.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34273
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne srpen 10 2025, 12:49    Předmět: Citovat

A k tomu by se hodilo doplnit UR nějakejch alternátorovejch diod. Kyž jsi to začal s těma altíkama PAL, tak alternátorový diody TESLA (pravděpodobně výroba Rožnov) typu KYZ61/KYZ66 měly špičkovej závěr 150V opakovatelnej, 180V neopakovatelnej, obdobný typy v řadě KYZ70 až 74 a KYZ75 až 79 (opačná polarita pouzder) měly opakovatelnej špičkovej závěr 50, 100, 200, 300 a 400V a neopakovatelnej 60V, 120V, 240V, 360V a 480V. Katalog přitom neuváděl ani kapacitu přechodu, ani dobu zotavení (kvůli max. pracovnímu kmitočtu), ale podle maximálního propustnýho napětí 1,1V u všech typů to úplně obyčejný usměrňovačky (jako byly například řady KY70x nebo KY130/x - 132/x) nebyly. Přitom pro případ svařování elektrickým obloukem na kastli auta se důrazně nařizovalo odpojení baterky i alternátoru od kostry, aby případný napěťový špičky neohrozily alťasový diody.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2989

PříspěvekZaslal: út srpen 12 2025, 9:57    Předmět: Citovat

OK. Takže s připojenýma diodama bych to měřit neměl.
Magneto v motorce prý dá až 180V.
Zůstává otázka jaké největší napětí by dal plně vybuzený altík bez diod?

_________________
pro mládež - Hamíkův koutek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.38 sekund