To je samozřejmě pravda. Ale v rámci koncernů si jednotlivé značky obestavují společný základ různým interiérem i exteriérem, používají různé sedačky, vlastní verze infotainmentu, jinak laděné podvozky, jinou nabídku světel, jiné výbavy atd.
Ani to není vůbec nic nového. Technika byla v rámci koncernů sdílená už po válce. Dokonce přes oceán.
Jako národ Škodovkářů nemusíme chodit pro příklady daleko, že. A přesto Karoq, Tiguan, Ateca a Q3 rozhodně nejsou stejná auta.
Ani nový Mitsu ASX není totéž jako Renault Captur, i když jsou na pohled zaměnitelné.
(A ani moje babka s tvou babkou neupečou ze stejný mouky, vajec a cukru stejnou buchtu.)
Pokojstr je něco jako mýtická Sfinx. Akorát že má čumák z velblouda a prdel ze slona.
Na Pokojstra jsem si teď poněkud opravil názor. Viděl jsem z něj vystupovat něco velmi hezkého. Je to tedy něco jako nehezká, neforemná kukla. Akorát neni předem jasný, jestli z ní vyletí motýlek, chroust nebo masařka. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34292 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červenec 31 2025, 10:26 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
blábláblá
Ano, jako provokatér a mistr žvanění o ničem jsi zase nezklamal ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 723 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: čt červenec 31 2025, 12:24 Předmět:
Jenyk napsal(a):
Zkuste si přečíst ten článek, diskusi pod ním a potom si něco zjistěte o složitosti dnešních BEV, požadavcích na zajištění jejich servisu a na požadovanou kvalifikaci servisního personálu. Aneb není všechno zlato, co se třpytí.
Tak takovýhle diskuse jsem nikdy neměl důvod číst. Budu hádat - diskutuje tam stovka lidí, co v tom v životě neseděli ale úplně přesně ví, jak je to na h***o.
Mám tu věc na baterky doma už tři roky (eGolf) a oproti podobně starému autu (naftová Caddy) je tam tak polovina součástek. Takže je tam asi polovina věcí, co by měla být potřeba servisovat.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 8282 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt červenec 31 2025, 14:24 Předmět:
To je všechno pěkný, ale nikam nedojedeš, nemáš kde nabíjet a brzo v tom shoříš. Říkali to ve Třebové v hospodě, tak to bude pravda. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Technika dozajista dobrá, a volbu chválím. Ale co je zajímavý. Hybridní Toyotu jsme měli vlastně na prvním místě seznamu, ovšem návštěva u prodejce dala rychlou stopku. Ani v jednom modelu jsme se neposadili pohodlně. To se samozřejmě nedá zobecnit, každej máme vespod jinej fundament a jiný návyky, ale prostě to v našem případě takto vyšlo. Jsme asi zhejčkaní. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34292 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červenec 31 2025, 16:53 Předmět:
_luky_ napsal(a):
...Mám tu věc na baterky doma už tři roky (eGolf) a oproti podobně starému autu (naftová Caddy) je tam tak polovina součástek. Takže je tam asi polovina věcí, co by měla být potřeba servisovat.
Sice jen polovina dílů, ale vzhledem k váze elektrosráčů jsou ty díly i práce na jejich výměně zhruba 3x tak dražší, než u spalováků - a vzhledem k přecpanosti elektrosráčů doplňkovou elektronikou je k tomu potřeba mnohem nákladnější diagnostický a servisní elektronický zařízení (navíc povinně napojený přes internet na servery výrobce, kam se bez možnosti kontroly majitelem odesílají gigabajty dat o způsobu používání elektrosráče), který zas servisy "rozpouštějí" ve svejch hodinovejch cenách ... Takže na servisu neušetříš vůbec nic. O co se toho mění míň, o to je to dražší - včetně "spotřebního" ale pro bezpečnost životně důležitýho materiálu, jako jsou brzdy, tlumiče nebo pneumatiky. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 8282 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt červenec 31 2025, 17:20 Předmět:
Pneumatiky pro elektromobil mají nějaká specifika oproti pneumatikám pro běžné vozidlo? To jsou mi novinky. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Pneumatiky elektromobilů se mnohem víc sjíždějí. A na takovej Enyaq na jednadvacítkách stojí fakt ranec. Dostávají na prdel jak váhou, tak přenášeným výkonem, tak zatáčkama (když vono to jede a sedí...). Mají mnohdy vyšší nosnost, zesílený boky, speciální konstrukci kvůli co nejmenšímu valivýmu odporu (nahání se dojezd). Atakdále.
Kamarád měl s VW Id.3 kolizi se srnkou. Lehce jebnutej čumák. Oprava přes půl mega. Ono se u toho mění všecko, čeho se zborcená kastle dotkne. Kabelový svazky, potrubí od termomanagementu, který vypadá jak cévní systém v mozku...
Jinak co se týče opotřebení to není vůbec žádná katastrofa. Až teda na ty gumy. Brzdy se nesjíždějí, spíš reznou od nepoužívání. Tlumiče, to je už ale blbost. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34292 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červenec 31 2025, 19:46 Předmět:
ransom napsal(a):
... Až teda na ty gumy. Brzdy se nesjíždějí, spíš reznou od nepoužívání. Tlumiče, to je už ale blbost.
Brzdy reznou, takže aby brzdily, musejí se měnit. Plus kvůli váze musejí bejt výkonnější - i když se při běžný jízdě prakticky nevyužijou. V krizovce nemá motorová rekuperační brzda dostatečně rychlej náběh ani účinek - kdyby měla, nepotřebovaly by elektrosráče mechanický brzdy vůbec. Pro parkování by stačilo něco jako parkovací západka v automatický špajzce. A tlumiče - při velký váze a likvidaci sil, který na nich vznikají jsou minimálně o 50% dražší, než pro stejně velkej - ÚMYSLNĚ NEPÍŠU STEJNĚ TĚŽKEJ - spalovák... Plus hodinovky servisů - a za údržbu a provozní "spotřebku" se najednou platí stejný roční částky jako za spalováky = TAKŽE ŽÁDNÁ EXTRA VÝHODA SE NEKONÁ. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Aug 02, 2009 Příspěvky: 1583 Bydliště: Praha
Zaslal: čt červenec 31 2025, 20:13 Předmět:
Jojo, tak misto emisi CO2 a NOx budem o to vice dychat nanocastice nastrouhanych pneumatik, pak nekdo prijde na to, ze je z toho 10x veci rakovina jak z te ropy
Však právě proto se vyvíjí ekologické pneumatiky. Popel z rejže, kaučuk z pampelišek a nějaký recykláty. Sice to nedrží na silnici, ale zato to najede stěží polovic.
Karle, a ty už si nech to plivání síry. Já už skoro elektromobil koupil. Mně se to celkově líbí. On ne každej je zrovna EnyaQ. Nově třeba Grande Panda, C3, R5, Frontera, to jsou uměřený a ryze účelný elektrovozítka co dávaj smysl a nestojí majlant. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Hybridní Toyotu jsme měli vlastně na prvním místě seznamu, ovšem návštěva u prodejce dala rychlou stopku. Ani v jednom modelu jsme se neposadili pohodlně.
Vlastní zkušenost je neocenitelná. Vždycky se před vlastním výběrem snažím co nejvíce si přečíst a velmi často jsem pak překvapen, nakolik se mé zkušenosti liší od názorů recenzentů. Konkrétně když jsem se do téhle Toyoty posadil, měl jsem pocit, že ji udělali přímo pro mne.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 36448 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá srpen 01 2025, 7:33 Předmět:
Zalezi od vysky, hmotnosti... Ked ma niekto 2m a 150kg, tak sa napr. do MX-5 ani nevojde. Ja som tam vosiel presne a vsetky ovladacie prvky mi padli presne do ruky (bola to verzia NB).
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.