Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Co dnes pořídit za dlouhodobě spolehlivé auto?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 8256
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: ne červenec 06 2025, 17:45    Předmět: Citovat

Favorit nebo Forman lze?
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5391
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: ne červenec 06 2025, 18:48    Předmět: Citovat

mirku napsal(a):
motory JTD se začaly vyrábět už v roce 1997, kdy se o koncernu Stellantis, který vznikl až 2021 ani neuvažovalo ...
o tomto motoru jsem psal jako o příkladu na tvoje paušální konstatování, které vyznělo, že Fiat neumí ...
jinak Fiat, který měl v devadesátkách velmi špatné renomé z důvodu nespolehlivosti italské elektroniky
a rychlé koroze oproti konkurenci, se od roku 2014, kdy se spojil s Chryslerem do koncernu FCA posunul
minimálně o řád v kvalitě a spolehlivosti ...
takže dnes jsou už takové řeči pozůstatek starých předsudků ...
a můžeš se spolehnout že si necintám pentli, v automotive jsem dělal 22 let ... Cool

Zapomeň! Viděl jsem od nich vrácené filtrační moduly z montáže motorů Rolling Eyes Twisted Evil . Modulům nic nebylo, jen by museli umět zašroubovat tlaková a teplotní čidla... Ztrhané závity, pokus našroubovat to tam nakřivo atd. No naprostá hrůza a prasárna. A to se nestyděli to vrátit do výrobního závodu Mann a tumel Laughing . Jinak co linka vyblila na první dobrou byl Oppel, další pokusy Fiat. Laughing Laughing Laughing

_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RayeR



Založen: Aug 02, 2009
Příspěvky: 1550
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st červenec 30 2025, 15:47    Předmět: Citovat

Tak to jsem zvedav, co JirkaZ nakonec vybere, taky me to asi za par let ceka. Bohuzel nakou rozumnou trvanlivou nahradu, co by vydrzela jako stavajici Ford (ktery jste tu sice znectili, jako banned F-word, ale ja jsem s nim celkem spokojen pres 15 let jako 2. majitel) jsem nenasel. S ohledem na maly najezd je pro me neekonomicke si kupovat kazdych 5 let auto za pul mega. Jeden kamos to resi tak, ze dojizdi ruzne stare popelnice (jednou z tech popelnic byl napr. dalsi vami 'nenavideny' Fiat Doblo, ktery pretocil najezd pres 400000km - vic uz neumel tacho ukazat, davali sme mu couda na Ukrajine, kde upadl kus vyfuku, ale dovezl nas spolehlive domu Smile, ktere koupi radove za par desitek tisic, opravi nezbytne a ty cca 4 roky mu to vydrzi taky, pak to posle zas dal... Ale to holt neni pro kazdyho, koho to bavi a ma cas a misto to kde delat...
Takze radsi bych nakou lepsi ojetinu, bez modernich vymozenosti (start-stop a pod chujoviny), ktera vydrzi aspon treba 10 let bez nakych velkych zasahu...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34134
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červenec 30 2025, 16:40    Předmět: Citovat

mirku napsal(a):
sorry, ale celkem dost kecáš ...
nejsem zastáncem Fiatu, nikdy jsem ho nevlastnil, ale s několika typy
jsem měl to štěstí jezdit služebně ...
jestlipak víš, že jejich JTD motory byly první masově vyráběné se vstřikováním common rail
od Magneti Marelli (který systém prodal fy. Bosch)
jejich verze 1.9 / 2.0 / 2.4 byly na svoji dobu tak dobré, že je do svých aut montovaly i jiné automobilky?
Fiat - 1.9 / 2.0 / 2.4 JTD:
modely Marea, Bravo, Stilo, Croma, Multipla, Linea, Ducato - silnější verze JTD
...
Jo, vysoce spolehlivej motor. Situace - fifák makrela fkombíku, motor 1,9JTD, zima někdy v letech 2008-2010, po 12h noční v 6:10 ráno mráz nějakejch -20°C s tím, že kolem 3-4 hodiny ranní bylo ještě víc. Já mám benál, mně to nijak neva, Drobek chytá i v takový kose na drc, ale kolega měl právě tuhle italskou pomstu - a ta mrcha ne a ne chytit. Startér docela dost dlouhou chvíli točil, pak postupně ochabla baterka, i když byla asi jen 2 roky stará. Tak kabely a na ně připojit druhý už nastartovaný auto. Zas nic. Teremtete-teremtete-teremtete-teremtete ... Bílej dým z vejfuku, ale ani blaf. Když už jsme k tomu autu byli připojený 3 nastartovaný auta a nechytlo, nezbylo než dát milý makrele stejnou medicínu jako na vojně vejtřasce = "dát jí přečíst noviny". Teprve pak váhavě problafnula a na dva válce se rozkulhala, než se hlava ohřála natolik, aby blafaly všecky válce. Žhavičky měl nový, naftu tankoval u dobrý pumpy = žádnej "jézeďáckej hnůj", baterku taky dobrou, na motoru najetejch jen asi 150tkm - ale prostě bez denního tisku nechytla. Po další noční (4 dny pozdějc) se to opakovalo (mrazy nepolevily), ale to už měl v kufru plynovej opalovací hořák a makrelu nakrmil horkým vzduchem hned. Na jaře milou makrelu prodal a koupil si FOLXWÁGEN ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 3267
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: st červenec 30 2025, 21:44    Předmět: Citovat

Já mám nový auto už vyrobený a na cestě. Trvalo to dva měsíce od objednávky, což je parádní výsledek. Přebírat ho budu asi tak za dva týdny.
Nebudu teď psát co to je zač, protože mě vaše názory nezajímají. Ale za deset let sem určitě hodím nějaký poznatky z provozu, zhodnotím spolehlivost, náklady na servis a tak.

_________________
Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5412
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: st červenec 30 2025, 23:00    Předmět: Citovat

Nás taky nezajímá, že máš nový auto, v pohodě.
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mirku



Založen: Jun 15, 2006
Příspěvky: 301

PříspěvekZaslal: čt červenec 31 2025, 1:20    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenyk



Založen: Jan 25, 2015
Příspěvky: 106

PříspěvekZaslal: čt červenec 31 2025, 5:54    Předmět: Citovat

_luky_ napsal(a):
JirkaZ napsal(a):
(jezdím převážně kratší trasy)

Asi to nechceš slyšet, ale pokud nebydlíš v paneláku, tak si kup něco na baterky.


Ale on chce spolehlivé auto. https://www.garaz.cz/clanek/novinky-nejvetsim-strasakem-elektromobilu-neni-dojezd-ani-baterka-ale-vec-o-ktere-se-skoro-nemluvi-ukazuje-studie-21015191
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenyk



Založen: Jan 25, 2015
Příspěvky: 106

PříspěvekZaslal: čt červenec 31 2025, 5:58    Předmět: Citovat

ransom napsal(a):
Já mám nový auto už vyrobený a na cestě.... Ale za deset let sem určitě hodím nějaký poznatky z provozu, zhodnotím spolehlivost, náklady na servis a tak.


Mám to stejně. Kupuju Toyotu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 16300
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt červenec 31 2025, 6:38    Předmět: Citovat

Jakou?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenyk



Založen: Jan 25, 2015
Příspěvky: 106

PříspěvekZaslal: čt červenec 31 2025, 6:51    Předmět: Citovat

RAV4 PHEV. Ekonomicky je to nesmysl, ale přesně odpovídá mému způsobu použití a tohle je technicky špičková, do detailu domyšlená hračka. Plug-in obecně je složitý nesmysl, ale od Toyoty si to troufnu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
_luky_



Založen: Jan 28, 2009
Příspěvky: 718
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

PříspěvekZaslal: čt červenec 31 2025, 6:52    Předmět: Citovat

Jenyk napsal(a):
_luky_ napsal(a):
JirkaZ napsal(a):
(jezdím převážně kratší trasy)

Asi to nechceš slyšet, ale pokud nebydlíš v paneláku, tak si kup něco na baterky.


Ale on chce spolehlivé auto. https://www.garaz.cz/clanek/novinky-nejvetsim-strasakem-elektromobilu-neni-dojezd-ani-baterka-ale-vec-o-ktere-se-skoro-nemluvi-ukazuje-studie-21015191

Tak jestli je jediný problém v tom, že mě do servisu nevezmou dneska, ale až zítra...? Asi jsem nechápavej, ale to nevypadá jako problém auta.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenyk



Založen: Jan 25, 2015
Příspěvky: 106

PříspěvekZaslal: čt červenec 31 2025, 7:13    Předmět: Citovat

Zkuste si přečíst ten článek, diskusi pod ním a potom si něco zjistěte o složitosti dnešních BEV, požadavcích na zajištění jejich servisu a na požadovanou kvalifikaci servisního personálu. Aneb není všechno zlato, co se třpytí.

Ještě doplním, že při výběru auta by člověk měl uvažovat i předpokládanou prodejní cenu, způsob financování, co provede EU s cenami energii (ETS2 atd.) Mně nakonec v posledním kroku zůstal Enyaq na operák a Toyota za hotové. Pro mé potřeby vyšla výrazně výhodněji ta Toyota. Možnosti jsou ale dnes nesmírně široké a vybere si každý.


Naposledy upravil Jenyk dne čt červenec 31 2025, 7:54, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 3267
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: čt červenec 31 2025, 7:35    Předmět: Citovat

mirku napsal(a):
typuju ho na Hnújdaje

V ČR se oficiálně prodává 34 značek. Můžeš vynechat třeba Bentley nebo Lambo. Zkoušej dál.
(I když třeba nový Santa Fe je zatraceně povedenej kus auta.)

_________________
Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34134
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt červenec 31 2025, 8:26    Předmět: Citovat

Jenomže těch ofiko 34 značek spadá pod asi 6, možná 7 celosvětově rozprostraněnejch koncernů, který mezi sebou sdílejí někdy části techniky, někdy celou technologii a v některejch případech jdou až tak daleko, že u dvou značek (občas i víc než dvou) se jedná až na loga a miniaturní změny designu o technicky naprosto totožný vozidla. Když sáhnu do historie, byly to například trojice Kangoo/Berlingo/Partner, Aygo/P 107/C1 nebo Sharan/Galaxy/Alhambra, v modernější podobě pak Up!/Mii/Citigo nebo ještě modernější Ateca/Karoq - který se mimochodem pro Evropu vyrábějí na společný lince v Kvasnicích. Takže už nejde říct "koupil jsem si konkrétní značku/typ" ve významu "koupil jsem auto zkonstruovaný podle filozofie týhle značky", protože v mnoha případech je to jen rebrandovanej typ vyvinutej úplně jinou značkou.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 4 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund