Založen: Nov 17, 2004 Příspěvky: 5391 Bydliště: Třebíčsko
Zaslal: ne červenec 06 2025, 18:48 Předmět:
mirku napsal(a):
motory JTD se začaly vyrábět už v roce 1997, kdy se o koncernu Stellantis, který vznikl až 2021 ani neuvažovalo ...
o tomto motoru jsem psal jako o příkladu na tvoje paušální konstatování, které vyznělo, že Fiat neumí ...
jinak Fiat, který měl v devadesátkách velmi špatné renomé z důvodu nespolehlivosti italské elektroniky
a rychlé koroze oproti konkurenci, se od roku 2014, kdy se spojil s Chryslerem do koncernu FCA posunul
minimálně o řád v kvalitě a spolehlivosti ...
takže dnes jsou už takové řeči pozůstatek starých předsudků ...
a můžeš se spolehnout že si necintám pentli, v automotive jsem dělal 22 let ...
Zapomeň! Viděl jsem od nich vrácené filtrační moduly z montáže motorů . Modulům nic nebylo, jen by museli umět zašroubovat tlaková a teplotní čidla... Ztrhané závity, pokus našroubovat to tam nakřivo atd. No naprostá hrůza a prasárna. A to se nestyděli to vrátit do výrobního závodu Mann a tumel . Jinak co linka vyblila na první dobrou byl Oppel, další pokusy Fiat. _________________ Rotor rotuje a stator stagnuje...
Založen: Aug 02, 2009 Příspěvky: 1550 Bydliště: Praha
Zaslal: st červenec 30 2025, 15:47 Předmět:
Tak to jsem zvedav, co JirkaZ nakonec vybere, taky me to asi za par let ceka. Bohuzel nakou rozumnou trvanlivou nahradu, co by vydrzela jako stavajici Ford (ktery jste tu sice znectili, jako banned F-word, ale ja jsem s nim celkem spokojen pres 15 let jako 2. majitel) jsem nenasel. S ohledem na maly najezd je pro me neekonomicke si kupovat kazdych 5 let auto za pul mega. Jeden kamos to resi tak, ze dojizdi ruzne stare popelnice (jednou z tech popelnic byl napr. dalsi vami 'nenavideny' Fiat Doblo, ktery pretocil najezd pres 400000km - vic uz neumel tacho ukazat, davali sme mu couda na Ukrajine, kde upadl kus vyfuku, ale dovezl nas spolehlive domu , ktere koupi radove za par desitek tisic, opravi nezbytne a ty cca 4 roky mu to vydrzi taky, pak to posle zas dal... Ale to holt neni pro kazdyho, koho to bavi a ma cas a misto to kde delat...
Takze radsi bych nakou lepsi ojetinu, bez modernich vymozenosti (start-stop a pod chujoviny), ktera vydrzi aspon treba 10 let bez nakych velkych zasahu...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34134 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červenec 30 2025, 16:40 Předmět:
mirku napsal(a):
sorry, ale celkem dost kecáš ...
nejsem zastáncem Fiatu, nikdy jsem ho nevlastnil, ale s několika typy
jsem měl to štěstí jezdit služebně ...
jestlipak víš, že jejich JTD motory byly první masově vyráběné se vstřikováním common rail
od Magneti Marelli (který systém prodal fy. Bosch)
jejich verze 1.9 / 2.0 / 2.4 byly na svoji dobu tak dobré, že je do svých aut montovaly i jiné automobilky?
Fiat - 1.9 / 2.0 / 2.4 JTD:
modely Marea, Bravo, Stilo, Croma, Multipla, Linea, Ducato - silnější verze JTD
...
Jo, vysoce spolehlivej motor. Situace - fifák makrela fkombíku, motor 1,9JTD, zima někdy v letech 2008-2010, po 12h noční v 6:10 ráno mráz nějakejch -20°C s tím, že kolem 3-4 hodiny ranní bylo ještě víc. Já mám benál, mně to nijak neva, Drobek chytá i v takový kose na drc, ale kolega měl právě tuhle italskou pomstu - a ta mrcha ne a ne chytit. Startér docela dost dlouhou chvíli točil, pak postupně ochabla baterka, i když byla asi jen 2 roky stará. Tak kabely a na ně připojit druhý už nastartovaný auto. Zas nic. Teremtete-teremtete-teremtete-teremtete ... Bílej dým z vejfuku, ale ani blaf. Když už jsme k tomu autu byli připojený 3 nastartovaný auta a nechytlo, nezbylo než dát milý makrele stejnou medicínu jako na vojně vejtřasce = "dát jí přečíst noviny". Teprve pak váhavě problafnula a na dva válce se rozkulhala, než se hlava ohřála natolik, aby blafaly všecky válce. Žhavičky měl nový, naftu tankoval u dobrý pumpy = žádnej "jézeďáckej hnůj", baterku taky dobrou, na motoru najetejch jen asi 150tkm - ale prostě bez denního tisku nechytla. Po další noční (4 dny pozdějc) se to opakovalo (mrazy nepolevily), ale to už měl v kufru plynovej opalovací hořák a makrelu nakrmil horkým vzduchem hned. Na jaře milou makrelu prodal a koupil si FOLXWÁGEN ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Já mám nový auto už vyrobený a na cestě. Trvalo to dva měsíce od objednávky, což je parádní výsledek. Přebírat ho budu asi tak za dva týdny.
Nebudu teď psát co to je zač, protože mě vaše názory nezajímají. Ale za deset let sem určitě hodím nějaký poznatky z provozu, zhodnotím spolehlivost, náklady na servis a tak. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Já mám nový auto už vyrobený a na cestě.... Ale za deset let sem určitě hodím nějaký poznatky z provozu, zhodnotím spolehlivost, náklady na servis a tak.
RAV4 PHEV. Ekonomicky je to nesmysl, ale přesně odpovídá mému způsobu použití a tohle je technicky špičková, do detailu domyšlená hračka. Plug-in obecně je složitý nesmysl, ale od Toyoty si to troufnu.
Zkuste si přečíst ten článek, diskusi pod ním a potom si něco zjistěte o složitosti dnešních BEV, požadavcích na zajištění jejich servisu a na požadovanou kvalifikaci servisního personálu. Aneb není všechno zlato, co se třpytí.
Ještě doplním, že při výběru auta by člověk měl uvažovat i předpokládanou prodejní cenu, způsob financování, co provede EU s cenami energii (ETS2 atd.) Mně nakonec v posledním kroku zůstal Enyaq na operák a Toyota za hotové. Pro mé potřeby vyšla výrazně výhodněji ta Toyota. Možnosti jsou ale dnes nesmírně široké a vybere si každý.
Naposledy upravil Jenyk dne čt červenec 31 2025, 7:54, celkově upraveno 1 krát.
V ČR se oficiálně prodává 34 značek. Můžeš vynechat třeba Bentley nebo Lambo. Zkoušej dál.
(I když třeba nový Santa Fe je zatraceně povedenej kus auta.) _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34134 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červenec 31 2025, 8:26 Předmět:
Jenomže těch ofiko 34 značek spadá pod asi 6, možná 7 celosvětově rozprostraněnejch koncernů, který mezi sebou sdílejí někdy části techniky, někdy celou technologii a v některejch případech jdou až tak daleko, že u dvou značek (občas i víc než dvou) se jedná až na loga a miniaturní změny designu o technicky naprosto totožný vozidla. Když sáhnu do historie, byly to například trojice Kangoo/Berlingo/Partner, Aygo/P 107/C1 nebo Sharan/Galaxy/Alhambra, v modernější podobě pak Up!/Mii/Citigo nebo ještě modernější Ateca/Karoq - který se mimochodem pro Evropu vyrábějí na společný lince v Kvasnicích. Takže už nejde říct "koupil jsem si konkrétní značku/typ" ve významu "koupil jsem auto zkonstruovaný podle filozofie týhle značky", protože v mnoha případech je to jen rebrandovanej typ vyvinutej úplně jinou značkou. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 4 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.