On chce merať spotrebu paliva, nie vody v ostrekovači. Máloktorý plast sa nerozpustí v zmesi oleja, benzínu a etanolu. A denaturačných prísad.
Který se rozpustí? Určitě polystyren, z něj to není. Senzor nemá uveden materiál, nedaří se mi jej nikde dohledat. Ale je odolný horké vodě, to zase tak hnůj plast nebude. Tento senzor: https://vi.aliexpress.com/item/1005006020128536.html má uveden materiál polyoxymethylen, ten uhlovodíkům odolný je. Otázkou je, pokud je v tom O kroužek, že může být silikonový. To by se musel vyměnit. Jinak klidně můžete zkusit najít nějaký jiný senzor _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 20682 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st červenec 30 2025, 12:15 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
Protože jeden zdvih pumpy nezaručuje stejné množství paliva .
A právě proto je průtokoměr ve Warťasu dvoukomorový - jedna komůrka má pružnou membránu, která ty rázy uklidňuje, v druhé je vrtulka se snímačem impulsů. Ty spouštějí časovač s A301D. Výsledná PWM se integruje, vlastně se z ní získává stejnosměrná složka: údaji indikátoru průtoku v traboši trvalo ještě tři vteřiny po ucpání výstupního hadičníku, než zhasla poslední LEDka.
V kterémsi amáru v devadesátých letech vyšel návod na palubní počítač včetně výkresů snímače ujeté dráhy na ohebný hřídel k tachometru (s optickým čidlem) a tuším alternativa k průtokoměru Wartburg s dílenskými výkresy a rozpisem materiálu.
Založen: Aug 16, 2022 Příspěvky: 737 Bydliště: Roztoky
Zaslal: st červenec 30 2025, 12:47 Předmět:
S plastem bych byl opatrný. Pokud nemá jasně definovanou odolnost na uhlovodíky typu benzín, olej, tak může po nějaké době degradovat a prasknout. A to u paliva není zrovna dobrá situace.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34401 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červenec 30 2025, 13:04 Předmět:
Ten průtokoměr z Amára měl bejt z plexiskla neboli PMMA polymethylmethakrylátu. ALE! To byla doba čistě minerálního benzínu bez dneska €urochujstánem nadiktovanejch ekofašistickejch babišsraček, u kterejch ani Pámbu netuší, do jakýho plastu se budou chtít buď přímo ony, nebo jejich oxidační a rozpadový produkty zahryznout. Dyť ty sračky naleptávají i hnilíkový slitiny!!!! Takže bych se z preventivních důvodů nejdřív popídil, jak jsou na tom případně uvažovaný materiály s odolností vůči dnešním babišsračkama nadopovanejm palivům ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Aug 02, 2009 Příspěvky: 1595 Bydliště: Praha
Zaslal: st červenec 30 2025, 13:30 Předmět:
>Hill
A pamatujes si jak spolehlive to fungovalo? NA forech jsem ruzne cetl, ze to lidem zlobilo a ukazovalo nake vyssi hodnoty pri volnobehu nebo ze tomu trvalo nakou dobu jizdy nez se to umravnilo (odvzdusnilo?)...
Tech plastu bych se kapanek bal, protoze sem cetl i o tom, jak lidem ruzne hnijou i palivovy hadicky a musi je menit (po par letech). Me ty stare komunystycke slauchy sice ztvrdly, ale zatim se drzi. Nake vodomery v konradu a pod. sem nasel taky, ale kdo vi co to snese. Ten cicnan je za babku, ale bez nake zkusebni doby ponorene v benzinu bych to tam nedal. Taky se tu na foru koukam furt resi prutokomery do kavovaru, mycek, pracek, ale to asi taky nebude to prave... BTW je na benzin vic odolny silikon nebo guma? Ja vim, gum je asi tak 1e6 druhu, ale proste to co se bezne pouziva na vyrobu tesneni ci hadic.
Nake lepsi profi prutokomery stoji tisice a jsou delane vetsinou na velky prutok - asi nekam ke stojanu k pumpe ci do kamionu, takovy vir v nadrzi zas W neumi
Jo, asi nejlepsi by bylo sehnat neco, co bylo prokazatelne v aute k tomu urcene, z vrakace nebo na motoburze, ale to je dost o stesti. Na bazosi ani aukru momentalne nic neni. Ano, udelat si k tomu naky komputerek, co by meril i rychlost a dalsi veci a pocital prumer by uz byla takova tresnicka na dortu, az bych se nudil...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6884 Bydliště: Praha
Zaslal: st červenec 30 2025, 14:09 Předmět:
Silikon benzínu odolný naprosto není, ten použít nelze. Do auta na benzín se prostě použije gumová palivová hadice k tomu určená. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34401 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červenec 30 2025, 14:23 Předmět:
RayeR napsal(a):
...
Nake lepsi profi prutokomery stoji tisice a jsou delane vetsinou na velky prutok - asi nekam ke stojanu k pumpe ci do kamionu, takovy vir v nadrzi zas W neumi ...
Průtokoměry ke stojanům jsou dělaný na průtok od 1 deci/s a měly by zvládnout asi 1l/s maximálně v provedení pro velký "TRANZIT TANK" stojany na naftu pro kamiony. Jinak pistole "pro osobák" obvykle dává 2 až 3 deci za vteřinu na maximální stlačení. Vím že ONO nahoře na Kujebáku má extra pomalý stojany, dávají litr až za asi 12-15 vteřin. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Aug 02, 2009 Příspěvky: 1595 Bydliště: Praha
Zaslal: st červenec 30 2025, 15:20 Předmět:
>Ekkar
No prave, tam potrebuju merit radove nizsi prutok, takze takovy prutokomer by mi asi ukazoval furt 0...
>samec
kdyz uz jsme u tech alt. zpusobu mereni, vzpomnel jsem si na 1 princip, ktery by mel dobre fungovat na prutok vzduchu, ale nevim jak u kapalin: NTC termistor obtekany kapalinou se v prvni fazi trochu ohreje prutokem proudu za dany cas a nasledne se v druhe fazi meri, jak se zmeni jeho teplota za dany cas. Cim vice tekutina proudi kolem, tim rychleji se ochlazuje. Tim ze se meri jen rozdil za relativne kratky cas, tak to muze byt celkem nezavisle na okolni teplote, prip. se prida druhy NTC na kompenzaci amb.temp. Nevim jestli by to bylo v realu pouzitleny pro tento ucel
jinak je fakt zajimave ze driv benzinove hadice drzely at byly od kohokoli a dnes je to uz jedno zpuchri za pul roku kazda (nemyslim ze tece ale ze popraska povrch a toho uz se bojim
Kolega v praci mi radil, ze je dulezite, aby splnovaly normu SAE 30R9, ze to je na ty nejagresivnejsi chemky, co jde bezne koupit. Ma je uz asi 5 let a OK.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 20682 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st červenec 30 2025, 15:38 Předmět:
S benzínem nadopovaným ekosajrajtem by určitě neměl mít žádný problém kov, teflonové plynařské těsnění a epoxydová pryskyřice na zalití LEDky a fototranzistoru.
S ohledem na vibrace za jízdy by se na těleso jevil jako nejvhodnější hliník nebo dural, nebo naopak, kdyby se pružně zavěsil, aby jeho hmotnost část otřesů sežrala, měď, mosaz či rovnou ocel.
Vrátil bych se ale napřed k těm vrakáčům a hledal originál warťácký průtokoměr, protože pro měřicí rozsah od malého panáka do půllitru za minutu asi průmyslový senzor bude stát víc, než nové auto.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34401 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červenec 30 2025, 15:48 Předmět:
ransom napsal(a):
EKKAR napsal(a):
... extra pomalý stojany, dávají litr až za asi 12-15 vteřin.
A pak že je nabíjení elektromobilu pomalý.
Ne, Tomáši, nedělám si prdel, opravdu jsou zřetelně pomalejší než na jiný pumpě. Ono jestli tankuješ plnou nádrž 2-3 minuty nebo 5 a čísílka na displeji lezou jak šnek se zlomenou holení fakt rozlišíš, obzvlášť když to je na pumpě jakou ONO na Kujebáku je - 4 oboustranný univerzální stojany plus 2 oboustranný jenom dýzlový a stejně je tam každou chvíli fronta přes celej příjezd a ještě stojí auta na hlavní I/35 jak při kraji od Hrušový, tak uprostřed v odbočováku od Mejta - a nikdo míň jak plnou po hrdlo nebere, bo kujebinská TankONO je trvale nejlacinější pumpa minimálně 50km na každou stranu. Nevím jestli to je výrobcem, ty kujebinský stojany mají výrobce ještě ADAST Adamov, ale opakuju, fakticky jsou rozpoznatelně pomalejší než kdekoliv jinde. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Aug 02, 2009 Příspěvky: 1595 Bydliště: Praha
Zaslal: st červenec 30 2025, 16:01 Předmět:
Hill napsal(a):
Vrátil bych se ale napřed k těm vrakáčům a hledal originál warťácký průtokoměr, protože pro měřicí rozsah od malého panáka do půllitru za minutu asi průmyslový senzor bude stát víc, než nové auto.
OK, nebudu to asi hrotit, zkusim si tam narychlo spichnout ten otackomer s 555 aby se to nak hybalo a jesi se casem objevi prutokomer, tak budiz...
>Ekkar
Na toto ONO zrovna nejezdim, ale treba (asi nejblize) Kojetice-Tumovka nebo Kolaje u Podebrad co tankuju, nevsim sem si ze by to bylo nak pomaly. Stejne tam vic casu stravim na kafe a mytim celniho skla, kdyz jedu v nedeli v noci z chaty, tak tam zadne fronty nejsou
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34401 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červenec 30 2025, 17:13 Předmět:
To nebude provozovatelem pumpy - já už jsem u TankONO bral na vícero jejich pumpách, konkrétně kromě tý kujebinský určitě v Plzni na jejich "mateřince" na Domažlický, u tebou jmenovanejch Kolají u Poděbrad, ve Vysokově u Náchoda a u Církvice mezi Čáslaví a Kutnou Horou. Ale tak pomalý stojany jako kujebinská žádná jiná nemá ... A provoz je danej umístěním - ZATÍM JEŠTĚ kolem ní není v provozu D35, která je aktuálně ve vrcholný fázi stavby a otevírat se má za 2 roky, takže ve chvíli, kdy je na dosavadní DVOUPRUHOVÝ silnici I/35 jen trochu silnější provoz, mají na Kujebáku cvrkot. Samozřejmě že se stane, že třeba v sobotu mezi druhou a pátou ráno tam přijedeš a nemusíš tam potkat ani kolo - to se mi taky stalo, když jsem jel před pár rokama na akci do Lešan do armádního muzea a na Kujebáku jsem kolem 5.hodiny ráno "napájel koně" ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.