Založen: Aug 02, 2009 Příspěvky: 1570 Bydliště: Praha
Zaslal: út červenec 29 2025, 21:19 Předmět: Prutokomer paliva pro Wartburg
Netusite, kde sehnat nejaky levny prutokomer s vrtulkou, ktery odola benzinu na nejake to orientacni mereni (LED bargraf)? Zaroven by to asi nemelo klast moc velky odpor prutoku, waran ma jen mechanickou pumpu pred karbecem. Originalni dil se sice koupit da, ale do toho srotu je to zbytecne draha sranda: http://www.trabantshop.cz/?1945,cz_prutokomer-%28ukazatele-okamzite-spotreby%29
Taky jsem cetl, ze to ale melo sve mouchy, ze se ten prutokomer obcas zavzdusnil, ukazovalo to ruzne blbosti na volnobehu a pod.
Jako alternativu uvazuju vyuzit bargraf jako otackomer a zbastlit si jednoduchy prevodnik s 555 co by si bral signal ze zapalovaci civky a posilal ven zintegrovne pulzy - napeti, nakym trimrem nakalibrovat podle osciku...
Založen: Aug 02, 2009 Příspěvky: 1570 Bydliště: Praha
Zaslal: st červenec 30 2025, 0:15 Předmět:
Tak ja nerikam, ze chci podle otacek odecitat spotrebu, jen ze je to mozne alternativni vyuziti toho budiku a skutecne si to ve W naci uzivatele takto davali.
By me.zajimal.treba nazor nakych pametniku, cetl jsem, ze tu je par byvalych trabantaru, jam moc spolehlive ten originalni prutokomer vlastne ukazoval.
V tomto vozidle byl kdysi taky namontovany, ale z nakeho duvodu ho nekdo vymontoval. Tak proste jen zvazuju, jesi stoji to tam.davat zpet, resp.jestli ke treba dostupny naky modernejsi/spolehlivejsi prutokomer. Videl jsem ze treba skodovkari si tam taky neco bastli, ale konkretni typ tam nebyl...
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1826 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: st červenec 30 2025, 5:19 Předmět:
Ve škodovkách byl ekonoměr. Ten byl zapojený na podtlak v sání. Wartburg měl měření průtoku paliva, ale bez spojení s rychlostí auta. Takže to měřilo jen ten průtok...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 20625 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st červenec 30 2025, 5:56 Předmět:
Nejen Wartburg, stejný průtokoměr se dával i do Trabantů a Barkasů.
Asi tak největší šanci budeš mít na vrakáčích, kde je rozebírali, možná mají ještě nějaký usyslený.
Pak k tomu dodávali budíka: uvnitř byl monostabilní klopňák spouštěný pulsy z optické závory, integrátor a voltmetr s A277D uspořádaných do kruhu. Ten byl v Traboších. Pro Wartburg a Barkas tam byly navíc LEDkové sloupce stavu paliva v nádrži a teploty.
Ale, jak píše Vrky, je to jen ukazovátko okamžité spotřeby v čase, kolik toho zrovna jehla do plovákové komory karburátoru pouští. Údaj učící mít lehčí nohu na plynu, to asi ano, psychologie svítící dlouhé obloukové výseče určitě nějaký efekt měla.
Naposledy upravil Hill dne st červenec 30 2025, 6:03, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6879 Bydliště: Praha
Zaslal: st červenec 30 2025, 7:14 Předmět:
Tady máš nějaký průtokoměr, co by možná vyhověl: https://vi.aliexpress.com/item/1005005580226214.html Když si k tomu pořídíš digitální údaj o rychlosti a pustíš to do procesoru, tak si můžeš na tom bargrafu rozsvícet skutečný údaj o spotřebě tak, jak to nikdy dřív Warťas neuměl. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6879 Bydliště: Praha
Zaslal: st červenec 30 2025, 7:47 Předmět:
p32 napsal(a):
To bude dobře hořet, když je to na vodu.
To je potřeba posoudit až podle provedení a použitého materiálu, když se vezme senzor do ruky. Každopádně je tam vrtulka s magnetem a hall, takže primárně hořet nebude určitě nic. Jestli je to celé dostatečně mechanicky odolné pro použití v autě je věc druhá. Podívej se, jaký podíl plastových dílů máš na soudobých motorech. _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 16347 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st červenec 30 2025, 8:17 Předmět:
Ne, to bylo jen rýpnutí.
Dívat se na nic nemusím. Pokud strkáš něco do cesty benzínu, mělo by to být benzínu prokazatelně odolné. Třeba i osobní zkouškou ponoření toho materiálu do benzínu na delší dobu. Jinak, v autě opravdu stačí malý únik benzínu a rozpálený motor už udělá svoje, takže to nemá smysl podceňovat.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.