Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34273 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá červenec 11 2025, 17:35 Předmět:
msar napsal(a):
Voltmetr si může koupit přímo do zásuvky zapalovače, já jej tam mám trvale. V Passatu mi ukazuje za jízdy 14,4V, když se dá noha z plynu; a pokles na 12,5V jakmile se sešlápne plyn. pedál. Jenže někdy nepětí klesá až na 11,8V, baterka je na výměnu po 2 letech. A to se vyplatí
Jop, to je to ychtyllygentní NEdobíjení, za který bych autorům a hlavně těm co ho schválili strkal rozžhavenej pohrabáč tím studeným koncem do prdele (aby si ho ty buzny za ten žhavej konec nemohly vytáhnout). _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Vonehdá se to řešilo pod D-F článkem, taky se mu ta rna nekde na cestách, kdosi psal, že řešením je dát tam EFB/AGM a kundící dvojdotce nastavit, že to je ale vobyčejná nalejvaná. Dvojdotka to pak bude nabíjet skoro furt, i když to reálně najlevaná není.
Anebo nemáte byt a nemáte takový sračky fungovat, žánop.
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2187 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: ne červenec 13 2025, 9:56 Předmět:
Toto mi řekla AI :
"Hyundai i30 z roku 2016 nemá inteligentní dobíjení v tom smyslu, jak se to obvykle chápe u modernějších vozů s mild-hybridním systémem nebo stop-start systémem. Inteligentní dobíjení, které by automaticky regulovalo nabíjení baterie na základě jízdních podmínek a spotřeby energie, nebylo u i30 (2016) standardní výbavou.
Nicméně, systém dobíjení u Hyundai i30 2016 je řízen řídící jednotkou motoru (ECU) a stará se o to, aby alternátor dobíjel baterii optimálně v závislosti na potřebách vozidla. Tento systém obvykle dobíjí baterii efektivněji, když je motor v chodu, a snižuje dobíjení, když je motor v klidu, aby se šetřila energie.
Pokud hledáte inteligentní dobíjení v modernějším smyslu, tak to vyžaduje vozidlo s mild-hybridním systémem, který je u i30 2016 k dispozici pouze u některých verzí (např. i30 s 48V mild-hybridním systémem). "
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34273 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červenec 13 2025, 10:13 Předmět:
dvorak napsal(a):
Toto mi řekla Artifical Idiocie :
"... systém dobíjení u Hyundai i30 2016 je řízen řídící jednotkou motoru (ECU) a stará se o to, aby alternátor dobíjel baterii optimálně v závislosti na potřebách vozidla. Tento systém obvykle dobíjí baterii efektivněji, když je motor v chodu, a snižuje dobíjení, když je motor v klidu. ... "
Fskutku, když je motor klidnej, zcela jistě to dobíjí nižšíma hodnotama ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2187 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: čt červenec 24 2025, 18:32 Předmět:
Nová baterie (Bosch 70Ah,AGM) měla napětí 12.6 V, snažil jsem jí dobít alespoň na 13 V, ale po odpojení dobíječky (mám Absaar 1A) spadla zase dolů. Po instalaci do auta jsem musel samotřejmě nastavit datum a čas a také češtinu v infotainmentu. Při jízdě zřejmě pracuje ta "inteligence", napětí se mění od 12.4 do 14.7 V. Proč u té původní bylo konstantní napětí při jízdě 14.4 V si vysvětluji tím, že již byla na konci životnosti a potřebovala tudíž stabilní napětí pro průběžné dobíjení. Paradoxně se všude píše, že tento systém int. nabíjení má právě za úkol prodloužení životnosti baterie.
Start-stop nefunguje - vyjede hláška "nevhodné podmínky pro start-stop", což mi sice nevadí, ale může to znamenat nějaký problém -např. málo nabitá baterie ?
Založen: Apr 22, 2006 Příspěvky: 333 Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: čt červenec 24 2025, 18:51 Předmět:
U VW by se po výměně baterie za novou mělo diagnostikou v jednotce regulace baterie zadat, že proběhla výměna a případně změnit typ a kapacitu, pokud se liší hodnota nové od původní.
Založen: Oct 07, 2012 Příspěvky: 1428 Bydliště: JN89GF
Zaslal: pá červenec 25 2025, 16:16 Předmět:
Se mi líbí, jak AI ochytřuje bl*bce, kteří o věci nic neví ... aby mohli získaná moudra šířit dalším xxx-cům..., případně se dožadovat vysvětlení, co jim to vlastně bylo naservírováno...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 16346 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá červenec 25 2025, 18:43 Předmět:
dvorak napsal(a):
Start-stop nefunguje - vyjede hláška "nevhodné podmínky pro start-stop", což mi sice nevadí, ale může to znamenat nějaký problém -např. málo nabitá baterie ?
Já myslím, že si to pamatuje tu starou baterku s jejími parametry. Někde to musíš nastavit či resetovat.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34273 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá červenec 25 2025, 18:48 Předmět:
p32 napsal(a):
...Někde to musíš nastavit či resetovat.
Leda nasrat. Nech to bejt, vyřadíš tím z funkce dvě absolutně nechutný a nežádoucí zmrdský kurvítka zároveň = jak debilní Stop/Start, tak ychtylygentní nenabíjení zmrdským battery magormentem. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8490 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: so červenec 26 2025, 6:43 Předmět:
sis2 napsal(a):
Se mi líbí, jak AI ochytřuje bl*bce, kteří o věci nic neví ... aby mohli získaná moudra šířit dalším xxx-cům..., případně se dožadovat vysvětlení, co jim to vlastně bylo naservírováno...
A protože budou chybnou informaci šířit dál, AI (nejde o inteligenci ale o systémový vyhledávač!!) vyhledá tyto chybné informace a bude je dále šířit jako svoje moudro. Takto jsem AI už nachytal několikrát. Pravda, dokázala se pod tíhou důkazů nakonec i omluvit. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2187 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: ne červenec 27 2025, 14:51 Předmět:
Tak abych to uzavřel - jelikož původní baterie vydržela bez bez jakéhokoliv zásahu (např. externí nabíjení) min. 9 let, lze předpokládat, že nabíjecí soustava vozu je naprosto v pořádku. Doufám, že instalací nové baterie nedošlo k nějakým změnám, příležitostně v servisu Hyundai učiním dotaz, zda není skutečně nutné provést odpovídající korektury v ŘJ.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.