Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34132 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá červenec 25 2025, 13:28 Předmět:
"Kyslíkovej senzor" je to, čemu se jinak říká "lambda sonda". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
u motorů AQW (EU4) by měly být dva katalyzátory a dvě lambda sondy, jedna hned u příruby za sběrným potrubím (poz.20) a druhá za katalyzátorem (poz.12)[/img]
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 16300 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá červenec 25 2025, 18:38 Předmět:
mirku napsal(a):
u motorů AQW (EU4) by měly být dva katalyzátory a dvě lambda sondy
Asi jsi myslel to, že aspoň podle nákresu, tam je vždy jeden katalyzátor a buď s jednou nebo dvěma sondami podle verze. Dva katalyzátory tam asi zároveň nebudou.
Kdyby tam měly být oba katalyzátory za sebou, tak i celkem tři sondy. Tak dlouhé to auto asi není.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34132 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá červenec 25 2025, 19:01 Předmět:
Ty katy u €ura 4 jsou opravdu 2, mám je u BXW (ročník 2007 prosinec, následující €uro5 bylo od MY 2010 = přelom srpen/září 2009 kód CGGB) taky - první je velkej za "parohama" redukčně-oxidační, druhej je až za vlnovcem, vlastně je součástí prvního dílu potrubí a funguje už jen jako oxidační na zbytkový uhlovodíky. Ke každýmu přísluší i jedna lambdasonda. Nižší životnost má ta sonda v "parohách" hned za hlavou, protože má v provozu mnohem větší kolísání teplot resp. pracuje s vyššíma maximálníma teplotama. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 34132 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá červenec 25 2025, 23:07 Předmět:
Z nějakýho měření kvality ovzduší v Dojčích kolem let 2010-2012 v centrech několika měst (prašnost, obsah CO, ozónu atp) vyšly docela zajímavý výsledky - když se volně dejchanej vzduch porovnal s tím, co vypouštějí vejfuky katalyzátorama osazenejch motorů, tak s výjimkou prakticky nulovýho obsahu kyslíku "vydechujou" motory plnící normu €uro 3 a vyšší pokud nemají závadu na vstřikování a katalyzátoru "vzduch" s nižším obsahem škodlivin, než jakej nasávají. Jistě, bylo to před omezením vjezdu dehťáků do center měst a hromadným vynucením filtrů pevnejch částic (nejenom) na ně, ale ukazuje to, že už normou €uro 4 se dosáhlo jistejch fyzikálních limitů, přičemž další vynucovaná snaha o jejichž překročení znamená nasazení dalších, drastičtějších a tudíž i mnohem dražších opatření na omezení exhalací typu Stop/Start, ychtylygentní odpojování alternátoru nebo některejch válců za chodu. Bylo to zveřejněný v Autobildu někdy kolem roku 2012-2013, když se zhodnocoval přínos zákazu vjezdu dehťáků do center jejich měst. Výsledek byl dost tristní právě pro €uroekofašouny, protože se tam zřetelně dokázalo, že omezení individuální autodopravy nemá ekofašounama slibovanej přínos směrem ke snížení exhalací. Prostě co nevyletělo z vejfucků vykázanejch dehťáků, to stačily "dorovnat" otěrový částice z brzd a gum mnohem těžších elektrokchárů, kterýma se ekofašouni snažili nahradit dieselový rozvážkový vozidla a zbytek prostě přifoukal vítr ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 6 z 6
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.