Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

fabia 1.4MPi r 2000 oranžová kontrolka se rozsvítila
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34142
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2025, 13:28    Předmět: Citovat

"Kyslíkovej senzor" je to, čemu se jinak říká "lambda sonda".
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
samponek



Založen: May 11, 2015
Příspěvky: 3906

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2025, 15:01    Předmět: Citovat

Která to je ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kejki



Založen: Nov 10, 2009
Příspěvky: 2815
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2025, 16:30    Předmět: Citovat

Měla by to být před katalyzátorem, na youtube jsou videa.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mirku



Založen: Jun 15, 2006
Příspěvky: 301

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2025, 18:24    Předmět: Citovat

u motorů AQW (EU4) by měly být dva katalyzátory a dvě lambda sondy, jedna hned u příruby za sběrným potrubím (poz.20) a druhá za katalyzátorem (poz.12)[/img]


Fabia AQW.png
 Komentář:
 Velikost:  72.04 kB
 Zobrazeno:  3 krát

Fabia AQW.png


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 16302
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2025, 18:38    Předmět: Citovat

mirku napsal(a):
u motorů AQW (EU4) by měly být dva katalyzátory a dvě lambda sondy
Asi jsi myslel to, že aspoň podle nákresu, tam je vždy jeden katalyzátor a buď s jednou nebo dvěma sondami podle verze. Dva katalyzátory tam asi zároveň nebudou. Wink
Kdyby tam měly být oba katalyzátory za sebou, tak i celkem tři sondy. Tak dlouhé to auto asi není.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34142
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2025, 19:01    Předmět: Citovat

Ty katy u €ura 4 jsou opravdu 2, mám je u BXW (ročník 2007 prosinec, následující €uro5 bylo od MY 2010 = přelom srpen/září 2009 kód CGGB) taky - první je velkej za "parohama" redukčně-oxidační, druhej je až za vlnovcem, vlastně je součástí prvního dílu potrubí a funguje už jen jako oxidační na zbytkový uhlovodíky. Ke každýmu přísluší i jedna lambdasonda. Nižší životnost má ta sonda v "parohách" hned za hlavou, protože má v provozu mnohem větší kolísání teplot resp. pracuje s vyššíma maximálníma teplotama.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 16302
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2025, 21:33    Předmět: Citovat

Tak to jsem klidnej, nevěděl jsem, že je to tak čisté auto. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34142
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2025, 23:07    Předmět: Citovat

Z nějakýho měření kvality ovzduší v Dojčích kolem let 2010-2012 v centrech několika měst (prašnost, obsah CO, ozónu atp) vyšly docela zajímavý výsledky - když se volně dejchanej vzduch porovnal s tím, co vypouštějí vejfuky katalyzátorama osazenejch motorů, tak s výjimkou prakticky nulovýho obsahu kyslíku "vydechujou" motory plnící normu €uro 3 a vyšší pokud nemají závadu na vstřikování a katalyzátoru "vzduch" s nižším obsahem škodlivin, než jakej nasávají. Jistě, bylo to před omezením vjezdu dehťáků do center měst a hromadným vynucením filtrů pevnejch částic (nejenom) na ně, ale ukazuje to, že už normou €uro 4 se dosáhlo jistejch fyzikálních limitů, přičemž další vynucovaná snaha o jejichž překročení znamená nasazení dalších, drastičtějších a tudíž i mnohem dražších opatření na omezení exhalací typu Stop/Start, ychtylygentní odpojování alternátoru nebo některejch válců za chodu. Bylo to zveřejněný v Autobildu někdy kolem roku 2012-2013, když se zhodnocoval přínos zákazu vjezdu dehťáků do center jejich měst. Výsledek byl dost tristní právě pro €uroekofašouny, protože se tam zřetelně dokázalo, že omezení individuální autodopravy nemá ekofašounama slibovanej přínos směrem ke snížení exhalací. Prostě co nevyletělo z vejfucků vykázanejch dehťáků, to stačily "dorovnat" otěrový částice z brzd a gum mnohem těžších elektrokchárů, kterýma se ekofašouni snažili nahradit dieselový rozvážkový vozidla a zbytek prostě přifoukal vítr ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 6 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund