Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Autobaterie AGM - výměna
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34273
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červenec 11 2025, 17:35    Předmět: Citovat

msar napsal(a):
Voltmetr si může koupit přímo do zásuvky zapalovače, já jej tam mám trvale. V Passatu mi ukazuje za jízdy 14,4V, když se dá noha z plynu; a pokles na 12,5V jakmile se sešlápne plyn. pedál. Jenže někdy nepětí klesá až na 11,8V, baterka je na výměnu po 2 letech. A to se vyplatí Evil or Very Mad
Jop, to je to ychtyllygentní NEdobíjení, za který bych autorům a hlavně těm co ho schválili strkal rozžhavenej pohrabáč tím studeným koncem do prdele (aby si ho ty buzny za ten žhavej konec nemohly vytáhnout).
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Behemot
Doporučuje se dohled moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 2274

PříspěvekZaslal: so červenec 12 2025, 17:41    Předmět: Citovat

Vonehdá se to řešilo pod D-F článkem, taky se mu ta obrazek_cenzurarna obrazek_cenzura nekde na cestách, kdosi psal, že řešením je dát tam EFB/AGM a kundící dvojdotce nastavit, že to je ale vobyčejná nalejvaná. Dvojdotka to pak bude nabíjet skoro furt, i když to reálně najlevaná není.

Anebo nemáte byt obrazek_cenzura a nemáte takový sračky fungovat, žánop. Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2187
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: ne červenec 13 2025, 9:56    Předmět: Citovat

Toto mi řekla AI :

"Hyundai i30 z roku 2016 nemá inteligentní dobíjení v tom smyslu, jak se to obvykle chápe u modernějších vozů s mild-hybridním systémem nebo stop-start systémem. Inteligentní dobíjení, které by automaticky regulovalo nabíjení baterie na základě jízdních podmínek a spotřeby energie, nebylo u i30 (2016) standardní výbavou.
Nicméně, systém dobíjení u Hyundai i30 2016 je řízen řídící jednotkou motoru (ECU) a stará se o to, aby alternátor dobíjel baterii optimálně v závislosti na potřebách vozidla. Tento systém obvykle dobíjí baterii efektivněji, když je motor v chodu, a snižuje dobíjení, když je motor v klidu, aby se šetřila energie.
Pokud hledáte inteligentní dobíjení v modernějším smyslu, tak to vyžaduje vozidlo s mild-hybridním systémem, který je u i30 2016 k dispozici pouze u některých verzí (např. i30 s 48V mild-hybridním systémem). "
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34273
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne červenec 13 2025, 10:13    Předmět: Citovat

dvorak napsal(a):
Toto mi řekla Artifical Idiocie :
"... systém dobíjení u Hyundai i30 2016 je řízen řídící jednotkou motoru (ECU) a stará se o to, aby alternátor dobíjel baterii optimálně v závislosti na potřebách vozidla. Tento systém obvykle dobíjí baterii efektivněji, když je motor v chodu, a snižuje dobíjení, když je motor v klidu. ... "
Fskutku, když je motor klidnej, zcela jistě to dobíjí nižšíma hodnotama ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2187
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: čt červenec 24 2025, 18:32    Předmět: Citovat

Nová baterie (Bosch 70Ah,AGM) měla napětí 12.6 V, snažil jsem jí dobít alespoň na 13 V, ale po odpojení dobíječky (mám Absaar 1A) spadla zase dolů. Po instalaci do auta jsem musel samotřejmě nastavit datum a čas a také češtinu v infotainmentu. Při jízdě zřejmě pracuje ta "inteligence", napětí se mění od 12.4 do 14.7 V. Proč u té původní bylo konstantní napětí při jízdě 14.4 V si vysvětluji tím, že již byla na konci životnosti a potřebovala tudíž stabilní napětí pro průběžné dobíjení. Paradoxně se všude píše, že tento systém int. nabíjení má právě za úkol prodloužení životnosti baterie.
Start-stop nefunguje - vyjede hláška "nevhodné podmínky pro start-stop", což mi sice nevadí, ale může to znamenat nějaký problém -např. málo nabitá baterie ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
msar



Založen: Apr 22, 2006
Příspěvky: 333
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: čt červenec 24 2025, 18:51    Předmět: Citovat

U VW by se po výměně baterie za novou mělo diagnostikou v jednotce regulace baterie zadat, že proběhla výměna a případně změnit typ a kapacitu, pokud se liší hodnota nové od původní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sis2



Založen: Oct 07, 2012
Příspěvky: 1428
Bydliště: JN89GF

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2025, 16:16    Předmět: Citovat

Se mi líbí, jak AI ochytřuje bl*bce, kteří o věci nic neví ... aby mohli získaná moudra šířit dalším xxx-cům..., případně se dožadovat vysvětlení, co jim to vlastně bylo naservírováno...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 16347
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2025, 18:43    Předmět: Citovat

dvorak napsal(a):
Start-stop nefunguje - vyjede hláška "nevhodné podmínky pro start-stop", což mi sice nevadí, ale může to znamenat nějaký problém -např. málo nabitá baterie ?
Já myslím, že si to pamatuje tu starou baterku s jejími parametry. Někde to musíš nastavit či resetovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34273
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2025, 18:48    Předmět: Citovat

p32 napsal(a):
...Někde to musíš nastavit či resetovat.
Leda nasrat. Nech to bejt, vyřadíš tím z funkce dvě absolutně nechutný a nežádoucí zmrdský kurvítka zároveň = jak debilní Stop/Start, tak ychtylygentní nenabíjení zmrdským battery magormentem.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 8490
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: so červenec 26 2025, 6:43    Předmět: Citovat

sis2 napsal(a):
Se mi líbí, jak AI ochytřuje bl*bce, kteří o věci nic neví ... aby mohli získaná moudra šířit dalším xxx-cům..., případně se dožadovat vysvětlení, co jim to vlastně bylo naservírováno...
A protože budou chybnou informaci šířit dál, AI (nejde o inteligenci ale o systémový vyhledávač!!) vyhledá tyto chybné informace a bude je dále šířit jako svoje moudro. Takto jsem AI už nachytal několikrát. Pravda, dokázala se pod tíhou důkazů nakonec i omluvit.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2187
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: ne červenec 27 2025, 14:51    Předmět: Citovat

Tak abych to uzavřel - jelikož původní baterie vydržela bez bez jakéhokoliv zásahu (např. externí nabíjení) min. 9 let, lze předpokládat, že nabíjecí soustava vozu je naprosto v pořádku. Doufám, že instalací nové baterie nedošlo k nějakým změnám, příležitostně v servisu Hyundai učiním dotaz, zda není skutečně nutné provést odpovídající korektury v ŘJ.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund