Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Autobaterie AGM - výměna
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2179
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: čt červenec 10 2025, 15:53    Předmět: Autobaterie AGM - výměna Citovat

Pokud mám z výroby v autě baterii typu AGM (auto má start.stop), musím ji nahradit opět typem AGM nebo mohu použít i běžnou ? Četl jsem, že AGM má 3x větší počet nabíjecích cyklů a je fakt, že ji tam mám od počátku, t.j. 9 let.
Je nastavena nabíjecí soustava vozu na AGM baterií ? Děkuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34006
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt červenec 10 2025, 16:02    Předmět: Citovat

Málo informací. Značka, typ, rok výroby auta, stupeň výbavy a možná i motorizace budou potřeba pro lepší identifikaci možnejch problémů.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2179
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: čt červenec 10 2025, 16:09    Předmět: Citovat

Hyundai i30 GDI, 2016, 1.6, běžná výbava - denní svícení LED, žádné výhřevy, man.klimatizace. START-STOP vypínám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 36223
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt červenec 10 2025, 19:03    Předmět: Citovat

Ano, pouzi znovu AGM. Obycajnu znicis za 2 roky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2179
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: čt červenec 10 2025, 20:27    Předmět: Citovat

Také si to myslím, cenový rozdíl je kolem 1 t Kč....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 34006
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt červenec 10 2025, 20:45    Předmět: Citovat

Hlavní info je rok výroby - 2016, tzn. že už má to ychtyligentní řízený NEdobíjení, kdy 80% času jede jen na baterku aby ji v momentě brzdění začal nabíjet proudem klidně i 150-200% "hodinový kapacity". Kurwítko v praxi.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1410
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: čt červenec 10 2025, 21:22    Předmět: Citovat

Mám VW Passat Variant rv. 2011. Orig baterka šla do kytek po čtyřech letech a to bez varování. Zkrátka jsem dorazil do cíle (400km od baráku) a ráno po otočení klíčku se s bídou rozsvítily kontrolky na přístrojovce. Start ani omylem. Sehnal jsem dobrou duši s autem a kabely. Na stávající klíček se autu nechtělo, naštěstí žena má v kabelce náhradní. S tím se auto kamarádilo a dojeli jsme domů. No netroufal jsem nikde vypnout motor. Baterku jsem koupil obyč. Vartu 75Ah, autu jsem diag. oznámil, že má novou a Varta točí Passatem doteď. Start/Stop vypínám udělátkem hned při startování. Nabíjení hlídám digi čínskou nabíječkou mobilu strčenou v zapalovači cigaret, tudíž mám přehled o tom co se odehrává v soustavě pokud jde o nabíjení.
_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2179
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: čt červenec 10 2025, 21:48    Předmět: Citovat

V autě mám zastrčený v zásuvce čínský digitální voltmetr/teploměr a ten ukazuje prakticky konstantní napětí -14.4 V - bez ohledu na otáčky či brzdění... Ale ono to dobíjení asi funguje trochu jinak...
Ještě pro doplnění, baterie nebyla za celou dobu (9 let) ani jednou vyndána z auta a dobíjena mimo vůz, značku bohužel nevím - nevidím štítek, možná ho ani nemá...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
radioelectrum



Založen: Nov 11, 2011
Příspěvky: 2254
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: pá červenec 11 2025, 5:07    Předmět: Citovat

Jodr napsal(a):
Nabíjení hlídám digi čínskou nabíječkou mobilu strčenou v zapalovači cigaret, tudíž mám přehled o tom co se odehrává v soustavě pokud jde o nabíjení.
Nejsem si jistý zda-li v autě kde je baterie typu AGM je stejný napětí na její dobíjení jako pro zásuvku. Myslím že v těchto vozech se napětí pro všechny spotřebiče stabilizuje nějakou jednotkou, a nabíjení je řešené jinou jednotkou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4307
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: pá červenec 11 2025, 6:05    Předmět: Citovat

U octavie III rozhodně žádný stabilizátor nebyl, nicméně auto bylo aspoň dost chytré na to, že když se s ním delší dobu nejelo a baterie byla vybitá, tak to ze začátku tlačilo 14,5 V bez ohledu na chytré dobíjení. Jakmile bylo auto se stavem baterky spokojené, tak opravdu dobíjelo jen při brzdění motorem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 3187
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: pá červenec 11 2025, 6:44    Předmět: Citovat

Dvorak: Jestli baterka drží, proč to řešíš? Já mám v autě originální baterku. Vypadá že tam je od výroby, což bude už sedmnáct let.
_________________
Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2179
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: pá červenec 11 2025, 13:52    Předmět: Citovat

Bojim se, aby mi neklekla,až budu někde mimo bydliště, což se mi u předešlého auta totiž stalo. To napeti by chtělo asi měřit přímo na baterie.
Další věc je, zda tam vubec ten int. systém mám. Auto sice bylo uvedeno do provozu v dubnu 2016, ale mohlo být vyrobeno v 2015, v TP jsem r.v. nenašel, jedině snad dle VIN.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 3187
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: pá červenec 11 2025, 14:57    Předmět: Citovat

Zkusil bych si do auta jebnout obyčejný trojdrátový voltmetr za dva dolary z Aliexpressu. Měřící vstup přímo na plus baterky, napájení voltmetru od zapalování, minus někde poblíž baterky. A koukat na napětí za provozu.
Poučka automechaniků říká, že pokud při startování klesne napětí správně nabíjené baterky na 9V, je na výměnu. K tomu bych bral do úvahy napětí za běhu motoru a jeho pokles hned po zastavení motoru, s nějakým odběrem zařízení v autě.

_________________
Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.


Naposledy upravil ransom dne pá červenec 11 2025, 17:22, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
msar



Založen: Apr 22, 2006
Příspěvky: 326
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: pá červenec 11 2025, 16:42    Předmět: Citovat

Voltmetr si může koupit přímo do zásuvky zapalovače, já jej tam mám trvale. V Passatu mi ukazuje za jízdy 14,4V, když se dá noha z plynu; a pokles na 12,5V jakmile se sešlápne plyn. pedál. Jenže někdy nepětí klesá až na 11,8V, baterka je na výměnu po 2 letech. A to se vyplatí Evil or Very Mad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 3187
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: pá červenec 11 2025, 17:20    Předmět: Citovat

Může, jenomže napětí na zásuvce může být i poměrně dost odlišné od napětí na baterii. Proto bych radši měřil přímo na baterce. A proto bych voltmetr napájel až za zapalováním, aby svým odběrem baterku při odstavení auta nevybíjel (a svitem nelákal nenechavce).
_________________
Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund